Kortere schakelpook
Nou, dat dacht ik eerlijk gezegd ook. Voor de aanschaf nog eens extra nagevraagd in Duitsland. En ik moet zeggen, de pook schakelt exact de weg van het paneel. Bij de aanschaf zit ook een beschrijving om de pookweg af te stellen (max.uitslag instelbaar door stelschroef). Het enige is wel, je hebt iets meer 'schakelgeluiden'. Soort klik bij de aanzet van de versnelling, maar dat stoort niet, klinkt zelfs sportief. Met de normale hoes heb je natuurlijk meer ruimte en is stiller.speedster schreef:Dat ziet er erg mooi uit. Alleen lijk mij dat aluminium paneel niet erg makkelijk met schakelen, maar sta wel sportief.
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik had dat ding ook een keer gezien op een Duitse site.
Vond 'm toen ook al erg mooi, maar had ook m'n bedenkingen
over de eventuele beperkingen bij snel schakelen
Daarbij kwam toen, dat wat ik gezien had, meer chroom leek dan
aluminium
(en chroom moet ik dus absoluut niet hebben!!)
Is deze werkelijk van alu
En kan je dat ding ook nog monteren nadat het schakelhuis met leder is bekleed??
Als beide vragen positief worden beantwoord en je kan er nog steeds
even snel mee schakelen als zonder.... (En dat zou ik eigenlijk wel eerst een keer willen proberen)
dan overweeg ik 'm toch te kopen.

Groeten,
Paul.
over de eventuele beperkingen bij snel schakelen

aluminium

Is deze werkelijk van alu

En kan je dat ding ook nog monteren nadat het schakelhuis met leder is bekleed??
even snel mee schakelen als zonder.... (En dat zou ik eigenlijk wel eerst een keer willen proberen)
dan overweeg ik 'm toch te kopen.

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Heb net zo'n "schaltkulisse" op EBAY gekocht (66 euro.. hèhè) en ben ergens gerustgesteld dat je daar ook nog mee kan schakelen. Optisch vind ik het prachtig en dat gaf de doorslag maar ik had wel nog wat bedenkingen over het praktische aspect!
Als ik eruit ben hoe ik die kl... deurpaneeltjes kan verwijderen zonder ze te beschadigen
zal ik deze en de middenconsole ook met zwart leder bekleden
!
Als ik eruit ben hoe ik die kl... deurpaneeltjes kan verwijderen zonder ze te beschadigen

Dag Paul,paul schreef:Ik had dat ding ook een keer gezien op een Duitse site.
over de eventuele beperkingen bij snel schakelen :shock:
aluminium :evil: (en chroom moet ik dus absoluut niet hebben!!)
Is deze werkelijk van alu :?:
dan overweeg ik 'm toch te kopen. :roll: :roll: :roll:
Groeten,
Paul.
Nee het is ECHT aluminium, geen chroom en ja je kunt hem monteren na het bekleden. Het standaard schakelgat zal ik maar zeggen wordt door het paneel geheel omsloten en dekt de randen af. Dus de Turbo's die al een lederen console hebben kunnen hem ook erop zetten. Wel eerst goed passen en meten vooraf je de gaten gaar boren. Door de stand van de pook (steeds iets naar links) moet het paneel ook een tikkeltje naar links gemonteerd worden. Daar zie je niets van, maar is wel zo. (op de foto's in Duitsland is dat ook te zien als je goed kijkt)
Na wat oefening schakel je net als normaal, raar want je zou verwachten (dacht ik) dat je tegen de uitstulpsels in de sleuven komt. Ferrari's met een schakelpaneel hebben er ook geen last van.
Klopt soms zetten ze er eentje op Ebay om te bieden, carspezials.de is de leverancier en daar kun je ze ook direct kopen (wel wat duurder als 66 Euro). De deurpanelen verwijder je door eerst het raammechanisme te verwijderen (inbusboutjes). De panelen zitten aan de achterkant geklikt met soort plastic schroeven (trekken). Bedenk wel dat die schroeven eenmalig zijn, daarna moet je nieuwe kopen bij Opel en inschuiven in de insparing achter op het paneel, gelukkig kosten ze maar een paar eurocenten. Let op ook de dopjes achter de panelen voor de deurgreepjes, zijn ook niet echt voor meermalig gebruik.Flaminiasupersport schreef:Heb net zo'n "schaltkulisse" op EBAY gekocht (66 euro.. hèhè) en ben ergens gerustgesteld dat je daar ook nog mee kan schakelen. Optisch vind ik het prachtig en dat gaf de doorslag maar ik had wel nog wat bedenkingen over het praktische aspect!
Als ik eruit ben hoe ik die kl... deurpaneeltjes kan verwijderen zonder ze te beschadigen :cry: zal ik deze en de middenconsole ook met zwart leder bekleden :wink: !
Mocht je het paneel beschadigen, so what......je gaat er toch leer op doen ? ben je ook van dat euvel af. Precies de reden waarom ik het ook gedaan heb.
Groet en succes !
Danny
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Met betrekking tot het bekleden met leer van de deurpanelen...
Kan je die bekleding wat "padden" (met een zachte ondergrond) of moet het rechtstreeks geplakt worden op het paneel (dus zonder een laagje foam ertussen?)
Het is nl zo dat als de paneeltjes te "dik" worden ze misschien niet meer passen...
Ben van plan om het zelf te doen, dus informeer ik alvorens eraan te beginnen...
Sinds gisteren zit die "schaltkulisse"erop... Het werkt prima! Ik denk wel dat het nog mooier oogt als je tunnel met leder is bedekt, want dan is het wat "ingezonken"... nu staat hij er zo'n beetje "op"... Het kan ook geen kwaad om de tunnel te verstevigen zodat het geheel wat "steviger" aanvoelt!
De versnellingspook is nu wel heel zichtbaar... en zo'n lelijk gelig ding kon toch niet voor een "poetser" die zichzelf respecteert nietwaar? Dus heb ik het "is goe gepolierd" (vd Belgen) of "eens lekker gepolijst" (vd NL-ers) en het ziet er echt hééééééééél tof uit! Dit weekend zal ik een foto plaatsen (als het weer het toelaat tenminste...
)
Kan je die bekleding wat "padden" (met een zachte ondergrond) of moet het rechtstreeks geplakt worden op het paneel (dus zonder een laagje foam ertussen?)
Het is nl zo dat als de paneeltjes te "dik" worden ze misschien niet meer passen...

Ben van plan om het zelf te doen, dus informeer ik alvorens eraan te beginnen...
Sinds gisteren zit die "schaltkulisse"erop... Het werkt prima! Ik denk wel dat het nog mooier oogt als je tunnel met leder is bedekt, want dan is het wat "ingezonken"... nu staat hij er zo'n beetje "op"... Het kan ook geen kwaad om de tunnel te verstevigen zodat het geheel wat "steviger" aanvoelt!
De versnellingspook is nu wel heel zichtbaar... en zo'n lelijk gelig ding kon toch niet voor een "poetser" die zichzelf respecteert nietwaar? Dus heb ik het "is goe gepolierd" (vd Belgen) of "eens lekker gepolijst" (vd NL-ers) en het ziet er echt hééééééééél tof uit! Dit weekend zal ik een foto plaatsen (als het weer het toelaat tenminste...

Ja hoor (zelf wilde ik het niet) maar padden is mogelijk, net als bij de Turbo's. Die hebben nog extra stiknaden.Flaminiasupersport schreef:Met betrekking tot het bekleden met leer van de deurpanelen...
Het is nl zo dat als de paneeltjes te "dik" worden ze misschien niet meer passen... :cry:
De versnellingspook is nu wel heel zichtbaar... en zo'n lelijk gelig ding kon toch niet voor een "poetser" die zichzelf respecteert nietwaar? Dus heb ik het "is goe gepolierd" (vd Belgen) of "eens lekker gepolijst" (vd NL-ers) en het ziet er echt hééééééééél tof uit! Dit weekend zal ik een foto plaatsen (als het weer het toelaat tenminste... :lol: :lol: )
Het paneel is inderdaad mooier als de tunnel/console bekleed is. Toen ik het paneel passend gemaakt heb op mijn kale tunnel vond ik het ook 'erop staan', nu met leer is het minder.
De stang poetsen moet ik ook nog doen, nog geen tijd gehad. Zou de foto wel willen zien. Groet, Danny
- linne150
klussen met leer
Hai flaminiasuperpoets,je kan de deur platen niet padden (polsteren) de raam slingers gaan vlak langs het paneel of je moet er ringen tussen zetten.Ik heb de schakel tunnel wel gepolsterd.Zie wie=wie enuh je bent zaterdag nog steeds welkom.Vr.Gr.Wilbert
Re: klussen met leer
Ok, daar heeft de beklederij denk ik niet aan gedacht. Gelukkig heb ik het zonder gedaan. Bedankt voor deze aanvulling !linne150 schreef:Hai flaminiasuperpoets,je kan de deur platen niet padden (polsteren) de raam slingers gaan vlak langs het paneel of je moet er ringen tussen zetten.Ik heb de schakel tunnel wel gepolsterd.Zie wie=wie enuh je bent zaterdag nog steeds welkom.Vr.Gr.Wilbert
- linne150
netjes
Hai venicen,Wat heb jij nou bet voor bekleden van deuren en schakel tunnel,het ziet er strak uit en zo tezien is het mat rundsleer vrij dik denk ik.Daardoor krijg je het allemaal wel strakker maar ja het gewicht he
nee compliment ik wil het wel in het eggie zien,want foto`s kunnen vertekenen.Veel plezier van je leer mod.Groet

The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
Re: netjes
Na wat onderhandelen uiteindelijk 650 Euro betaald voor; uitbouwen, bekleden (klassiek engels leer, zachte structuur) van deurpanelen, dashboard en tunnel en weer inbouwen. In het eggie is het nog mooier dan op de foto's.linne150 schreef:Hai venicen,Wat heb jij nou bet voor bekleden van deuren en schakel tunnel,het ziet er strak uit en zo tezien is het mat rundsleer vrij dik denk ik.Daardoor krijg je het allemaal wel strakker maar ja het gewicht he :lol: :wink: nee compliment ik wil het wel in het eggie zien,want foto`s kunnen vertekenen.Veel plezier van je leer mod.Groet
Flaminiasupersport schreef:Met betrekking tot het bekleden met leer van de deurpanelen...
Het is nl zo dat als de paneeltjes te "dik" worden ze misschien niet meer passen...![]()
De versnellingspook is nu wel heel zichtbaar... en zo'n lelijk gelig ding kon toch niet voor een "poetser" die zichzelf respecteert nietwaar? Dus heb ik het "is goe gepolierd" (vd Belgen) of "eens lekker gepolijst" (vd NL-ers) en het ziet er echt hééééééééél tof uit! Dit weekend zal ik een foto plaatsen (als het weer het toelaat tenminste...![]()
)
vraag , ik twijfel nog over de aanschaf van zo'n Schaltkulisse... is het het waard???
maw bevalt hij goed??
en waar blijven die foto's