Benieuwd naar (praktische) ervaringen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Hmm, dat klinkt nog netjes vind ik voor een turbo. Ik heb met de instructie dag van Andrew Walsh 21.78L/100km gehaald en met vrij rijden op zandvoort twee tanks, eerste van 19.61L/100km en de tewede 19.79L/100km...alain schreef:hi,
Ik ben zaterdag voor de eerste keer een uurtje op circuit gaan rijden in Zolder met mijn Speedster Turbo
verbruik 20l op 100 km !!
Maargoed, je weet dan ook wel waar de litertjes zijn gebleven

Ik haal tegenwoordig iets van 350km op een tank. Voorheen haalde ik niet meer dan 280-300km voordat het zaakje op refill ging. Lijkt toch dat het verbruik naar beneden gaan naar wat km's..
Mark
C30-94@0.55bar
Hoi,
Bedankt voor de reacties iedereen.
Het ziet er naar uit dat ik nog een tijdje geduld zal moeten hebben
Krijg de financiering nu niet voor elkaar (ga binnenkort verhuizen en zou problemen met de hypotheek opleveren). Misschien over een (half) jaartje, dan is alles een beetje gesettled. Affijn, hij zal er heus wel komen, weet alleen nog niet wanneer
Bedankt voor de reacties iedereen.
Het ziet er naar uit dat ik nog een tijdje geduld zal moeten hebben

Krijg de financiering nu niet voor elkaar (ga binnenkort verhuizen en zou problemen met de hypotheek opleveren). Misschien over een (half) jaartje, dan is alles een beetje gesettled. Affijn, hij zal er heus wel komen, weet alleen nog niet wanneer

Met vriendelijke groet,
Serge van Ee
Serge van Ee
Is die Speedster die bij Hoofddorp staat wat? Goede koop of niet? En de prijs???
http://www.abh1.nl/Occasions/avdw/main. ... d=3306437#
http://www.abh1.nl/Occasions/avdw/main. ... d=3306437#
Met vriendelijke groet,
Serge van Ee
Serge van Ee
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Cool man!
uit de beschrijving van de advertentie:
Airbags voor... Hmm.. 1tje hoor..
Getint glas.. Zo zo...
Open dak elektrisch... Whoa! Dat is een goede truuk! Laat die eens zien??
Sportstoelen.. Nee hoor.. Zijn de standaards stoelen
Traction control... Achteraf ingebouwd???
Oftewel.. Duidelijk bedrijf die geen idee hebben wat de auto is.
Het kan best een prima auto zijn, maar neem alles wat ze er over zeggen met een kilo-tje zout, want hoogstwaarschijnlijk weten ze er niks van.
Bye, Arno.
uit de beschrijving van de advertentie:
Airbags voor... Hmm.. 1tje hoor..
Getint glas.. Zo zo...
Open dak elektrisch... Whoa! Dat is een goede truuk! Laat die eens zien??
Sportstoelen.. Nee hoor.. Zijn de standaards stoelen

Traction control... Achteraf ingebouwd???
Oftewel.. Duidelijk bedrijf die geen idee hebben wat de auto is.
Het kan best een prima auto zijn, maar neem alles wat ze er over zeggen met een kilo-tje zout, want hoogstwaarschijnlijk weten ze er niks van.
Bye, Arno.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Je zal gewoon moeten gaan kijken naar die speedster, vanaf een advertentie en een klein fotootje word je weinig wijzer...
Als de auto nog heel netjes is, zou de prijs redelijk zijn, maar dan moet je nog wel wat garantie erbij krijgen.
Check wel goed of hij echt van de eerste eigenaar is en niet dat hij daarvoor op naam van een opeldealer stond, want dan is het een demo geweest en dat zou ik persoonlijk wat minder vinden...
Succes!
Als de auto nog heel netjes is, zou de prijs redelijk zijn, maar dan moet je nog wel wat garantie erbij krijgen.
Check wel goed of hij echt van de eerste eigenaar is en niet dat hij daarvoor op naam van een opeldealer stond, want dan is het een demo geweest en dat zou ik persoonlijk wat minder vinden...
Succes!

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
In een ander draadje hebben we het al eens gehad over deze auto.
Ik ben wezen kijken begin januari bij de Speedster in Hoofddorp.
Eigenaar van de zaak zal niet verantwoordelijk zijn voor wat er op de site stond, want hij heeft mij redelijk goed geinformeerd. Hij heeft em bij een opel dealer gekocht, om hem in zijn zaak te kunnen hebben staan. 'k denk als exclusieve auto bedoeld om klanten te trekken...
Van de eerste eigenaar
, maar daarna dus eigendom geweest van zeker 2 bedrijven!
40.000km geloof ik wel als ik op mijn eerste indruk af moet gaan, het is een auto van een 'rijder', niet van een 'poetser'
(vlgs. Markv gaat t verbruik omlaag naarmate de km-stand hoger wordt
)
Ik ben op een paar kleine zaken afgeknapt, deurpanelen aan de binnenkant waar de verf vanaf komt. (die zou hij kosteloos opknappen.) De softtop was kwijt, daar is een nieuwe voor besteld. Wel okee dat er een hardtop bij zit
Ik raad je aan de tijd te nemen om een Speedster te kopen! en informeer op o.a. dit forum of t om een 'bekende' auto gaat.
(back to topic) ja, hij is goed hanteerbaar in de stad, inparkeren is wel wennen.
kosten als verzekering zijn nogal persoons-gebonden, wegenbelasting ~155,- per jaar!!
Ik ben 1.91mtr en ik zit (niet met mn hoofd tegen de softtop) met de stoel in de één na achterste stand.
conclusie: DOEN! suc6 met de aanschaf!!!
Ik ben wezen kijken begin januari bij de Speedster in Hoofddorp.
Eigenaar van de zaak zal niet verantwoordelijk zijn voor wat er op de site stond, want hij heeft mij redelijk goed geinformeerd. Hij heeft em bij een opel dealer gekocht, om hem in zijn zaak te kunnen hebben staan. 'k denk als exclusieve auto bedoeld om klanten te trekken...
Van de eerste eigenaar

40.000km geloof ik wel als ik op mijn eerste indruk af moet gaan, het is een auto van een 'rijder', niet van een 'poetser'

Ik ben op een paar kleine zaken afgeknapt, deurpanelen aan de binnenkant waar de verf vanaf komt. (die zou hij kosteloos opknappen.) De softtop was kwijt, daar is een nieuwe voor besteld. Wel okee dat er een hardtop bij zit

Ik raad je aan de tijd te nemen om een Speedster te kopen! en informeer op o.a. dit forum of t om een 'bekende' auto gaat.
(back to topic) ja, hij is goed hanteerbaar in de stad, inparkeren is wel wennen.
kosten als verzekering zijn nogal persoons-gebonden, wegenbelasting ~155,- per jaar!!

Ik ben 1.91mtr en ik zit (niet met mn hoofd tegen de softtop) met de stoel in de één na achterste stand.
conclusie: DOEN! suc6 met de aanschaf!!!

Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf al contact gehad met de verkoper omdat ik hier inderdaad gelezen had dat die Traction Control en elek. dak nergens op sloegen. Dit werd dan ook door de verkoper bevestigd (waarom ze de site dan niet aanpassen begrijp ik weer niet zo goed).
Particulier kopen is wat lastiger omdat ik een auto in wil ruilen (goedkoop prutsding hoor, maar toch).
Het zal zoals gezegd misschien nog wel even duren voordat de Speedster er komt (als ie er komt, moet er nog een keer in rijden ook natuurlijk). Er staan er alleen niet erg veel te koop en ik wil liever niet een "schreeuwende" kleur (no offence). Ik vind de auto an sich al mooi en opvallend genoeg, dus zilver is geen probleem.
Wat de foto's betreft: zijn vrij scherp en zo op het oog is er niet veel mis mee volgens mij (niet echt verstand van hoor, oog van een leek). Ik lees hier wel wat gemor over de km-stand? Is dat problematisch? Ik neem aan dat een Speedster toch ook wel behoorlijk wat km's kan hebben???
Zijn er hier eigenlijk mensen die de Speedster als "gebruikswagen" gebruiken? Woon-werk verkeer? Ritten van redelijke afstand (100 a 200 km) een probleem in dat geval?
Particulier kopen is wat lastiger omdat ik een auto in wil ruilen (goedkoop prutsding hoor, maar toch).
Het zal zoals gezegd misschien nog wel even duren voordat de Speedster er komt (als ie er komt, moet er nog een keer in rijden ook natuurlijk). Er staan er alleen niet erg veel te koop en ik wil liever niet een "schreeuwende" kleur (no offence). Ik vind de auto an sich al mooi en opvallend genoeg, dus zilver is geen probleem.
Wat de foto's betreft: zijn vrij scherp en zo op het oog is er niet veel mis mee volgens mij (niet echt verstand van hoor, oog van een leek). Ik lees hier wel wat gemor over de km-stand? Is dat problematisch? Ik neem aan dat een Speedster toch ook wel behoorlijk wat km's kan hebben???
Zijn er hier eigenlijk mensen die de Speedster als "gebruikswagen" gebruiken? Woon-werk verkeer? Ritten van redelijke afstand (100 a 200 km) een probleem in dat geval?
Met vriendelijke groet,
Serge van Ee
Serge van Ee
Yup, ik doe er elke dag woon-werk mee, iets meer dan 100km per dag. Geen problemen mee. Heb hem ook mee op vakantie gehad in Scandinavie (3 weken, 10.000km), ging ook prima. En even een zaterdagje buurten bij Pipo (ok, via een omweg, iets meer dan 500km) gaat ook prima..kaoz schreef:B
Maargoed, de een is hier natuurlijk anders in als de ander. Ik heb geen problemen met iets hardere vering (rij zelfs met nitron ophanging), maar er zullen mensen zijn die het niet confortabel genoeg vinden.
Een proefrit regelen is heel belangrijk, gewoon om even een idee te krijgen hoe het rijden in zo'n auto nou is.
Succes,
Mark
C30-94@0.55bar
Ik ben ook rustig aan, aan het zoeken naar een opel Speedster. Op dit moment rijd ik al in mijn 2e mazda MX-5, eerst een 1.6 en nu een 1.8 (146pk) 6 bak van 12-2002, tevens achterwiel aangedreven. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die mij een beetje 't verschil qua rijgedrag kunnen verklaren tussen een MX-5 en een Speedster.
Gezien ik als student van 23 al problemen had om de mx5 WA+ te verzekeren (in België) ben ik bang dat het met een speedster niet te betalen is. Gezien het in België op 't vermogen gaat en cylinder inhoud. (Heb 5jr mijn rijbewijs en 0 ongevallen gehad, maar betaal een dikke 90 euro per maand)
Nu heb ik van een Lotus Elise rijder het advies gekregen als ik een Speedster koop om de auto All Risk te verzekeren, want hij vertelde mij, dat bij het geringste de auto al snel flinke schade kan oplopen, dit geldt ook voor het chassis. Ik denk zelf dat dat ook een probleem zal zijn als ik zo'n auto uit Duitsland ga invoeren naar België.
Zijn hier Speedster-Drivers die mij hierover wat meer informatie kunnen verschaffen.
Gezien ik als student van 23 al problemen had om de mx5 WA+ te verzekeren (in België) ben ik bang dat het met een speedster niet te betalen is. Gezien het in België op 't vermogen gaat en cylinder inhoud. (Heb 5jr mijn rijbewijs en 0 ongevallen gehad, maar betaal een dikke 90 euro per maand)
Nu heb ik van een Lotus Elise rijder het advies gekregen als ik een Speedster koop om de auto All Risk te verzekeren, want hij vertelde mij, dat bij het geringste de auto al snel flinke schade kan oplopen, dit geldt ook voor het chassis. Ik denk zelf dat dat ook een probleem zal zijn als ik zo'n auto uit Duitsland ga invoeren naar België.
Zijn hier Speedster-Drivers die mij hierover wat meer informatie kunnen verschaffen.
Drive it, like you stole it
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Hallo Giddy,
Ik heb 6 jaar in een MX-5 gereden. De Speedster is veel extremer en gaat nog harder door de bochten.
Inderdaad all-risk verzekeren. Wanneer je schade aan het bodywork hebt moet het meestal vervangen worden. De front-clam (zeg maar de voorkant van de auto) bestaat uit één gedeelte (geldt ook voor de achterkant). Verder zijn onderdelen zoals koplampen vrij prijzig.
Wanneer het chassis kapot is moet je die vervangen en dat kost al (volgens mij) € 8.000,- zonder montage!
Een verzekering van € 90,- per maand is niet echt goedkoop maar zal wel lager worden wanneer je wat ouder bent en geen schade hebt gereden.
Succes.
Ik heb 6 jaar in een MX-5 gereden. De Speedster is veel extremer en gaat nog harder door de bochten.
Inderdaad all-risk verzekeren. Wanneer je schade aan het bodywork hebt moet het meestal vervangen worden. De front-clam (zeg maar de voorkant van de auto) bestaat uit één gedeelte (geldt ook voor de achterkant). Verder zijn onderdelen zoals koplampen vrij prijzig.
Wanneer het chassis kapot is moet je die vervangen en dat kost al (volgens mij) € 8.000,- zonder montage!
Een verzekering van € 90,- per maand is niet echt goedkoop maar zal wel lager worden wanneer je wat ouder bent en geen schade hebt gereden.
Succes.
Lotus Elise S2