Marcel spijt
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Yup, maar de 340R's zijn wel gemaakt als erg kleine produktie-run. Paar honderd en dan heb je het gehad.Hendrik-Jan schreef:Dat is toch te gek voor woorden dat je geen onderdelen (plaatwerk) meer kan krijgen. Die auto's zijn pas een paar jaar oud.
De body bestaat uit 1 deel, dus niet zoals de Speedster/Elise uit losse clams. Schade is dus meestal heel erg 'au' op deze auto's.
En door de lage produktie-aantallen zijn veel onderdelen ook speciaal hiervoor gemaakt/gekocht tijdens de produktie en niet zomaar van de plank getrokken ergens.
Dit alles maakt dat er sowieso weinig reserveonderdelen zijn ingekocht en als die op zijn, dan is het jammer maar helaas.
Voor sommige speciale onderdelen zoals de koplamp-units is die helemaal pijnlijk, want die (heb ik begrepen) zijn al heel lang totaal onmogelijk om te krijgen.
Bye, Arno.
Ja... 340 om precies te zijnArno schreef: Yup, maar de 340R's zijn wel gemaakt als erg kleine produktie-run. Paar honderd en dan heb je het gehad.

Nou... ze zijn er weer... er was al vrij snel nadat de laatste 340 werd uitgeleverd een flinke rel over de koplampen (ik geloof dat Lotus 400 paar besteld had, 340 auto's geproduceerd, wat uitval, dan komen de eerste klappers et voila... de lampjes zijn op)Arno schreef:...zoals de koplamp-units is die helemaal pijnlijk, want die (heb ik begrepen) zijn al heel lang totaal onmogelijk om te krijgen.
Ze zaten toen tegen het minimale produktievolume te hikken (100) maar intussen hebben ze voldoende schades gezien om maar weer te bestellen.
In Belgie heeft iemand geloof ik anderhalf jaar zonder koplampen gereden... oops.. (driving lights als koplampen

Kleine test van de 340r met een uitstapje naar Eibach.
http://www.verboom.net/stuff/340R.ASF
Wel grappig om te zien dat een aantal dingen uit de 340R zijn gebruikt in de Speedster
Mark
http://www.verboom.net/stuff/340R.ASF
Wel grappig om te zien dat een aantal dingen uit de 340R zijn gebruikt in de Speedster

Mark
C30-94@0.55bar
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
We hebben er weer eentje:
Twee ingenieurs die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de beroemde McLaren F1 hebben een nieuw project op poten gezet. De Freestream T1 komt akelig dicht in de buurt van de magische één pk per kilo.
De Freestream T1 is voorzien van een 2,4-liter V8 motor met een vermogen van 480 pk. De tweepersoons auto brengt slechts 465 kilo op de schaal. Precieze prestaties zijn nog niet beschikbaar omdat de auto zich nog in het prototypestadium bevindt. Freestream denkt aan een sprint van 0 naar 100 in zo´n 2,5 seconden en van stilstand naar 160 moet in minder dan vijf seconden kunnen. Voor de topsnelheid wordt 322 km/u opgegeven. De makers geven aan dat eigenaren van een T1 bestand moeten zijn tegen krachten van maximaal 3g.
De makers van de Freestream, Ben Scott-Geddes en Graham Halstead bouwen maximaal 25 exemplaren per jaar. Inmiddels zijn zes orders geschreven. “Het rijden met de Freestream is vergelijkbaar met een Le mans-prototype of bijna een Formule 1-auto. We willen met de T1 laten zien dat we vanaf niets een bruikbare en betrouwbare sportauto kunnen neerzetten.”
Scott-Geddes: “We hebben gesproken met eigenaren van sport- en raceauto´s die zijn gefrustreerd door de beperkingen van hun auto door het voorzichtige gebruik van techniek en restricties die in raceklassen wordt opgelegd. Daaraan maakt de Freestream T1 een einde.”

Vooral op de weg lijkt mij dit wel interessant
Dus Marcel en Jans, sparen maar.
SteV6
Twee ingenieurs die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de beroemde McLaren F1 hebben een nieuw project op poten gezet. De Freestream T1 komt akelig dicht in de buurt van de magische één pk per kilo.
De Freestream T1 is voorzien van een 2,4-liter V8 motor met een vermogen van 480 pk. De tweepersoons auto brengt slechts 465 kilo op de schaal. Precieze prestaties zijn nog niet beschikbaar omdat de auto zich nog in het prototypestadium bevindt. Freestream denkt aan een sprint van 0 naar 100 in zo´n 2,5 seconden en van stilstand naar 160 moet in minder dan vijf seconden kunnen. Voor de topsnelheid wordt 322 km/u opgegeven. De makers geven aan dat eigenaren van een T1 bestand moeten zijn tegen krachten van maximaal 3g.
De makers van de Freestream, Ben Scott-Geddes en Graham Halstead bouwen maximaal 25 exemplaren per jaar. Inmiddels zijn zes orders geschreven. “Het rijden met de Freestream is vergelijkbaar met een Le mans-prototype of bijna een Formule 1-auto. We willen met de T1 laten zien dat we vanaf niets een bruikbare en betrouwbare sportauto kunnen neerzetten.”
Scott-Geddes: “We hebben gesproken met eigenaren van sport- en raceauto´s die zijn gefrustreerd door de beperkingen van hun auto door het voorzichtige gebruik van techniek en restricties die in raceklassen wordt opgelegd. Daaraan maakt de Freestream T1 een einde.”

Vooral op de weg lijkt mij dit wel interessant

Dus Marcel en Jans, sparen maar.
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Je moet er nog even de bestuurder bij optellen, dat is altijd wat eerlijker. Zo komen ook de racemotoren van vandaag aan 1pk/kg, maar als er een berijder op zit is het weer een heel ander verhaal (scheelt nogal wat op een laag gewicht)Rotax schreef:Als de auto 465 kg weegt en 480 pk heeft, dan is er toch sprake van méér dan 1 pk/kg?![]()


- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo