Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06 feb 2006 18:56
door Hendrik-Jan
Dat is toch te gek voor woorden dat je geen onderdelen (plaatwerk) meer kan krijgen. Die auto's zijn pas een paar jaar oud.
Verder wel een bere gave auto.
Geplaatst: 06 feb 2006 20:02
door van dijk
De foto is gemaakt bij Lotus ontrack in Zandvoort.
De Speedster is van Bleuspeedster, al lang niet gezien op het forum

Geplaatst: 07 feb 2006 8:32
door Arno
Hendrik-Jan schreef:Dat is toch te gek voor woorden dat je geen onderdelen (plaatwerk) meer kan krijgen. Die auto's zijn pas een paar jaar oud.
Yup, maar de 340R's zijn wel gemaakt als erg kleine produktie-run. Paar honderd en dan heb je het gehad.
De body bestaat uit 1 deel, dus niet zoals de Speedster/Elise uit losse clams. Schade is dus meestal heel erg 'au' op deze auto's.
En door de lage produktie-aantallen zijn veel onderdelen ook speciaal hiervoor gemaakt/gekocht tijdens de produktie en niet zomaar van de plank getrokken ergens.
Dit alles maakt dat er sowieso weinig reserveonderdelen zijn ingekocht en als die op zijn, dan is het jammer maar helaas.
Voor sommige speciale onderdelen zoals de koplamp-units is die helemaal pijnlijk, want die (heb ik begrepen) zijn al heel lang totaal onmogelijk om te krijgen.
Bye, Arno.
Geplaatst: 07 feb 2006 8:48
door YvoTuk
Arno schreef:
Yup, maar de 340R's zijn wel gemaakt als erg kleine produktie-run. Paar honderd en dan heb je het gehad.
Ja... 340 om precies te zijn
Arno schreef:...zoals de koplamp-units is die helemaal pijnlijk, want die (heb ik begrepen) zijn al heel lang totaal onmogelijk om te krijgen.
Nou... ze zijn er weer... er was al vrij snel nadat de laatste 340 werd uitgeleverd een flinke rel over de koplampen (ik geloof dat Lotus 400 paar besteld had, 340 auto's geproduceerd, wat uitval, dan komen de eerste klappers et voila... de lampjes zijn op)
Ze zaten toen tegen het minimale produktievolume te hikken (100) maar intussen hebben ze voldoende schades gezien om maar weer te bestellen.
In Belgie heeft iemand geloof ik anderhalf jaar zonder koplampen gereden... oops.. (driving lights als koplampen

)
Geplaatst: 07 feb 2006 11:08
door markv
Kleine test van de 340r met een uitstapje naar Eibach.
http://www.verboom.net/stuff/340R.ASF
Wel grappig om te zien dat een aantal dingen uit de 340R zijn gebruikt in de Speedster
Mark
Geplaatst: 08 feb 2006 11:12
door SteV6
We hebben er weer eentje:
Twee ingenieurs die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de beroemde McLaren F1 hebben een nieuw project op poten gezet. De Freestream T1 komt akelig dicht in de buurt van de magische één pk per kilo.
De Freestream T1 is voorzien van een 2,4-liter V8 motor met een vermogen van 480 pk. De tweepersoons auto brengt slechts 465 kilo op de schaal. Precieze prestaties zijn nog niet beschikbaar omdat de auto zich nog in het prototypestadium bevindt. Freestream denkt aan een sprint van 0 naar 100 in zo´n 2,5 seconden en van stilstand naar 160 moet in minder dan vijf seconden kunnen. Voor de topsnelheid wordt 322 km/u opgegeven. De makers geven aan dat eigenaren van een T1 bestand moeten zijn tegen krachten van maximaal 3g.
De makers van de Freestream, Ben Scott-Geddes en Graham Halstead bouwen maximaal 25 exemplaren per jaar. Inmiddels zijn zes orders geschreven. “Het rijden met de Freestream is vergelijkbaar met een Le mans-prototype of bijna een Formule 1-auto. We willen met de T1 laten zien dat we vanaf niets een bruikbare en betrouwbare sportauto kunnen neerzetten.”
Scott-Geddes: “We hebben gesproken met eigenaren van sport- en raceauto´s die zijn gefrustreerd door de beperkingen van hun auto door het voorzichtige gebruik van techniek en restricties die in raceklassen wordt opgelegd. Daaraan maakt de Freestream T1 een einde.”
Vooral op de weg lijkt mij dit wel interessant
Dus Marcel en Jans, sparen maar.
SteV6
Geplaatst: 08 feb 2006 11:20
door Hendrik-Jan
Marcel wil hem graag als bouwpakket.
Geplaatst: 08 feb 2006 11:40
door jans
kost dat

Geplaatst: 08 feb 2006 16:40
door Rotax
Als de auto 465 kg weegt en 480 pk heeft, dan is er toch sprake van méér dan 1 pk/kg?
Lijkt me i.i.g. best een leuk speeltje, maar waar ik de €220.000 vandaan moet halen...
Geplaatst: 08 feb 2006 17:15
door Maik
Rotax schreef:Als de auto 465 kg weegt en 480 pk heeft, dan is er toch sprake van méér dan 1 pk/kg?
Je moet er nog even de bestuurder bij optellen, dat is altijd wat eerlijker. Zo komen ook de racemotoren van vandaag aan 1pk/kg, maar als er een berijder op zit is het weer een heel ander verhaal (scheelt nogal wat op een laag gewicht)

Geplaatst: 08 feb 2006 21:38
door Rotax
Ja, da's natuurlijk wel waar

Geplaatst: 08 feb 2006 21:43
door jans
sjit'' in dat geval zit ik op 2.5 kg ppk

Geplaatst: 08 feb 2006 21:51
door Rotax
Ha, dat is dan wel een hele makkelijke tune-klus

Geplaatst: 08 feb 2006 21:57
door jans
Het was dan ook een zelfbouw pakket.

Geplaatst: 09 feb 2006 11:38
door Hendrik-Jan