Pagina 2 van 6

Geplaatst: 03 feb 2006 10:32
door Dominique
citaat uit de autotelegraaf :
"Hij is ongeveer 3,99 meter lang, 1,81 meter breed en 1,27 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,42 meter en het gewicht van de Speedster-opvolger zal ongeveer 1300 kg zijn!"
Bijna een halve ton zwaarder! :shock:
Enig idee wat dat met bv. je remweg doet?!

(ik denk toch dat hij wel in mijn garage zou passen! :lol: )

Geplaatst: 03 feb 2006 11:15
door jans
vind hem er wel aardig uitzien. en met gewicht tuning , kan er nog wel 150 kg af. 8)

Geplaatst: 03 feb 2006 11:59
door Dominique
HAHA, ja Jans.... jou zeker. Als van een kale auto als de Speedster 40kg af krijgt ondanks die veel 'zwaardere' turbo! :wink:
(heb ff snel bij Wie is Wie gekeken)

Geplaatst: 03 feb 2006 12:28
door Marcel
Ik vindt het een schitterende auto, vergelijken met de speedster is mijns inziens onzin, je moet hem meer vergelijken met MX5,Z4,SLK etc.

Geplaatst: 03 feb 2006 12:51
door Hendrik-Jan
Marcel,
Misschien wat voor jou voor na de kitcar (of er nog even voordat je aan de kitcar begint). :lol: :lol:

Geplaatst: 03 feb 2006 12:55
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Marcel,
Misschien wat voor jou voor na de kitcar (of er nog even voordat je aan de kitcar begint). :lol: :lol:
Ja dat zou kunnen, zeg nooit nooit :wink:

Ik weet wel iemand die dan wel een ritje en verslag wil maken voor de roadsterclub :wink: .....of met de kitcar ook al :?: 8) :lol: :P

Geplaatst: 03 feb 2006 13:15
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef:Marcel,
Misschien wat voor jou voor na de kitcar (of er nog even voordat je aan de kitcar begint). :lol: :lol:
Ja dat zou kunnen, zeg nooit nooit :wink:

Ik weet wel iemand die dan wel een ritje en verslag wil maken voor de roadsterclub :wink: .....of met de kitcar ook al :?: 8) :lol: :P
Is goed. Het blad verschijnt 4x per jaar dus dat komt mooi uit. :lol: :lol:

Geplaatst: 02 mar 2006 17:50
door hotdog
Als Opel GT liefhebber wil ik het volgende kwijt: De nieuwe GT is beslist een mooi autootje, maar hij verdient niet de naam GT. Daarvoor mist hij de nodige verwijzingen naar de enige echte oer-GT. Die moeten er wel zijn vind ik. Kijk maar naar de new beetle. Een hele moderne, andere auto maar zó herkenbaar als de (nieuwe) Kever. Bij de GT is geen enkele herkenning, de bumpers, lampen, de voor of achterkant, alles wat zo typisch aan de originele GT is. De enige gelijkenis is een beetje het lijnenspel van de zijkant; de gewelfde spatborden. Het was beter een opvolger van de Speedster geweest. Maar daar hebben de speedster rijders misschien op hun beurt weer moeite mee. En persoonlijk vind ik de speedster een "echtere" en mooiere sportwagen dan de nieuwe GT.

Geplaatst: 02 mar 2006 20:13
door markv
Deze nieuwe auto heeft zeker niets met de speedster te maken in zijn huidige vorm. Ik geloof er niets van dat de stijfheid van het chassis van deze nieuwe auto ook maar in de buurt zal komen van dat van de speedster. En dat is juist HET punt waar de speedster zo op uitblinkt..

Mark

Geplaatst: 03 mar 2006 8:03
door Maik
Ik vind de new beetle dan weer helemaal geen waardige opvolger van de oude, wat een OERlelijke auto is dat zeg, met hele rare verhoudingen. Nee, als je op die manier de oude GT zou "overtekenen", dan wordt je blij zeker! :wink:
De laatste vw golf bijvoorbeeld lijkt toch ook helemaal niet meer op de golf I, voor mij hoeft er dan ook helemaal geen gelijkenis te zijn met een vorig model, als het karakter maar ongeveer hetzelfde is. En dat is volgens mij wel het geval bij de oude en nieuwe GT. Motor voorin, en gewoon een hele mooie auto (de oude en de nieuwe). Alleen moet er dan nog wel een coupe (dichte versie) komen :wink:

Geplaatst: 03 mar 2006 10:24
door speedster
nu officieel, de nieuwe GT in Geneve voorgesteld

de link naar de homepage: http://www.opel.be/minisites/gt/benl/flash.html

Geplaatst: 03 mar 2006 10:27
door jans
die wordt aangeschaft :!:
volgens vmax dé ideale auto om te tunen.
Motor voorin, achterwielaandrijving, sper diff .

Geplaatst: 03 mar 2006 10:29
door Maik
Gefeliciteerd Jans!
Dat kleurtje staat hem ook wel goed trouwens :wink:

Geplaatst: 03 mar 2006 10:31
door jans
standaard met turbo toch al 260 pk 8)

Geplaatst: 03 mar 2006 10:41
door Maik
jans schreef:standaard met turbo toch al 260 pk 8)
Tsja, maar toch is de basis weer een 2liter, dus erg makkelijk ga je niet over je huidige vermogen heen dan denk ik? En die GT is anderhalf keer zo zwaar als de speedster dus de speedster turbo heeft standaard toch een betere pk/gewichts verhouding dan deze GT....?