Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20 feb 2011 19:03
door Co'tje
Heeft iemand de Cupra splitter eronder zitten?
En lost dat het probleem van de zwevende voorkant met hoge snelheid net zo goed op als een turbo of TMS splitter?
Geplaatst: 20 feb 2011 19:31
door Smiley
Kijk ook effe naar deze, nette prijs voor zo'n splitter:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... -group-buy
gaat er achter nog een vleugel op? (want dan heb je aan de voorkant zeker meer downforce nodig)
Geplaatst: 20 feb 2011 20:59
door Co'tje
Mijn wensenlijst is veel langer dan mijn budget toelaat. Het liefst wil ik de TMS taartschep achterop.
Misschien handig om prioriteiten te stellen:
2011 = vermogen
2012 = handling
Geplaatst: 20 feb 2011 21:13
door Smiley
Co'tje schreef:2011 = vermogen
2012 = handling
De meesten doen het andersom
Alain zet een 1.50 op CPZ, zonder dikke spoiler, diffuser of frontsplitter. (290 pk turbo)
Ik denk dat je met een driver training a la Andrew Walsh meer haalt, dan met meer downforce.
Geplaatst: 20 feb 2011 21:29
door Co'tje
Smiley schreef:
De meesten doen het andersom
Alain zet een 1.50 op CPZ, zonder dikke spoiler, diffuser of frontsplitter. (290 pk turbo)
Ik denk dat je met een driver training a la Andrew Walsh meer haalt, dan met meer downforce.
Ik was ook van plan om het andersom te doen. En een beetje leren rijden. Een stuk slimmer volgens mij

Tot ik het project van Treertje af kon maken.
Vind de neus erg licht worden op hoge snelheid. Misschien schroef ik er toch gewoon een simpele frontlip op, a la turbo.
Geplaatst: 20 feb 2011 21:41
door Smiley
In het topic over downforce hebben ze 4 kilo extra downforce vooraan gemeten op de turbo versie (waar die lipjes op zitten)
Uiteraard zal een grotere veel meer doen.
Daarnaast staan ze natuurlijk ook gewoon goed.
Hoe laag ligt je auto nu eigenlijk?
Geplaatst: 20 feb 2011 21:59
door Co'tje
Heb de standaard hoogte van Nitron. Weet de hoogte niet precies. Ligt redelijk laag in ieder geval.