Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09 mar 2006 19:37
door Maik
Maar wat is dan "te vast" Peter? Mijn DTS-en kunnen ook op andere auto's gezet worden, het is maar net wat de fabrikant opgeeft. Zetten de bandenzaken ze allemaal (of de meeste) niet op 110 vast?

Geplaatst: 09 mar 2006 22:44
door stevenflappy
Heb op het engelse forum wel ens gelezen over "te vaste bouten".. Weet alleen nog dat ze er niet blij mee waren... :(

Geplaatst: 10 mar 2006 10:07
door speedster
Ik doe bij 5 gaats velgen met 90 Nm aantrekken en bij 4 gaats met 100 NM.

wielen

Geplaatst: 10 mar 2006 15:19
door Pipo
Ikzelf trek ze altijd op 90 NM aan, en er is toch nog nooit een wiel los gekomen :P

Re: wielen

Geplaatst: 10 mar 2006 16:13
door Marcel
Pipo schreef:Ikzelf trek ze altijd op 90 NM aan, en er is toch nog nooit een wiel los gekomen :P
Pfff als ik alle mail zo heb gelezen komen jouw wielen minstens één keer per week los :P

Geplaatst: 10 mar 2006 16:53
door linne150
Die van Pipo krijgen de kans niet om los te lopen

Geplaatst: 04 jan 2009 16:11
door Gracer
hey, merci voor de vele info, nu weet ik tenminste hoe ik het moet doen.

batterij is leeg en reservebatterij (met het knopje aan de nummerplaat achteraan) is blijkbaar ook leeg, dus moet ik nu de wagen opkrikken, binnenspatbord vooraan rechts losmaken en motorkap opendoen om batterij met druppellader op te laden.

jammer doordat de wielen vastzitten met veiligheidsbouten moet ik naar touring wegenhulp bellen om wiel te lossen.

hopelijk ben k binnenkort terug vlug op baan

groetjes

Kevin

Geplaatst: 04 jan 2009 16:54
door linne150
Gracer schreef:hey, merci voor de vele info, nu weet ik tenminste hoe ik het moet doen.

batterij is leeg en reservebatterij (met het knopje aan de nummerplaat achteraan) is blijkbaar ook leeg, dus moet ik nu de wagen opkrikken, binnenspatbord vooraan rechts losmaken en motorkap opendoen om batterij met druppellader op te laden.

jammer doordat de wielen vastzitten met veiligheidsbouten moet ik naar touring wegenhulp bellen om wiel te lossen.

hopelijk ben k binnenkort terug vlug op baan

groetjes

Kevin
:shock:

Geplaatst: 04 jan 2009 17:22
door Piet
Het beetje extra luxe van een Turbo is bij deze weer afgestraft. :?
Is de kans niet groot dat je accu ondertussen kapot is gevroren :?:

Geplaatst: 04 jan 2009 17:38
door Maik
Ik vraag mij af of je de accu weer volledig kan opladen met je druppellader, vaak zijn die namelijk niet geschikt daarvoor (leveren te weinig stroom). Maar ik hoop het natuurlijk wel voor je :)

Slotbouten kan je soms zelf wel loshalen, het ligt er een beetje aan welke vorm ze hebben. Die van mij waren cilindrisch aan de buitenkant en daar kon ik een 12-kant dop 19mm (of was het 20mm?) op slaan met een hamer. Dit wordt wel wat lastig als je wielbouten erg vast zitten (geroest/gekoekt), omdat je grip op de slotbout beperkt is natuurlijk. Die van mij gaan vaak los en staan netjes op 90Nm aangetrokken, en ging het erg makkelijk...
Succes!

Geplaatst: 04 jan 2009 19:06
door Herman
Deleted