Pagina 2 van 5
Geplaatst: 05 apr 2006 10:34
door markv
Argh, wat een pech weer voor Piet zeg

. Hij heeft ook geen mazzel met de auto. En Wilbert met z'n ontgrendeling..
Maar zo te zien hebben jullie met het weer redelijk mazzel gehad?
En, hoe was de instructie van Andrew? Kan iedereen nu heel&toe in combinatie met links remmen??
Mark
Geplaatst: 05 apr 2006 14:47
door linne150
Natuurlijk kunnen wij dat

Maaruh de wagen was voor de apk ,ze kwam er NIET doorheen teveel speling op linker draagarm#$%%#$ moet nw op makuh

en snel, het volgende avontuur (Zandvoort) wacht weer.Heeft er iemand folders rond te brengen

Geplaatst: 05 apr 2006 15:08
door Maik
Mark, ik ben bang dat wij de helft van de cursus hebben gehad omdat wij met z'n vieren waren ipv jullie met z'n tweeën toen... Geen heel-toe gehad (kan ik al, dus voor mij geen probleem), maar ook geen trail-braking. Wel remmen in de bocht en dan de balans vinden van de auto. Dus hard remmen ---> onderstuur, rem lichten ---> overstuur, dan weer hard remmen en je houdt hem recht in een drift zonder te sturen

dat was wel cool.
We hebben een behoorlijke tijd doorgebracht op het "circuit", maar dat vond ik dan ook helemaal fantastisch

Geplaatst: 05 apr 2006 15:10
door Maik
linne150 schreef:Maaruh de wagen was voor de apk ,ze kwam er NIET doorheen teveel speling op linker draagarm
Misschien dat daarom Andrew een vreemde balans voelde in je auto, hij dacht dat je auto uitgelijnd moest worden.
Maar er hoeft toch geen nieuwe draagarm opgezet worden neem ik aan? Zijn het niet alleen de bussen die teveel speling hebben dan?
Geplaatst: 05 apr 2006 15:15
door Hendrik-Jan
Maik schreef:Mark, ik ben bang dat wij de helft van de cursus hebben gehad omdat wij met z'n vieren waren ipv jullie met z'n tweeën toen... Geen heel-toe gehad (kan ik al, dus voor mij geen probleem), maar ook geen trail-braking. Wel remmen in de bocht en dan de balans vinden van de auto. Dus hard remmen ---> onderstuur, rem lichten ---> overstuur, dan weer hard remmen en je houdt hem recht in een drift zonder te sturen

dat was wel cool.
We hebben een behoorlijke tijd doorgebracht op het "circuit", maar dat vond ik dan ook helemaal fantastisch

Tips voor Zandvoort zijn welkom...
Geplaatst: 05 apr 2006 15:46
door linne150
Maik voor 9 tientjes meer heb ik een nw draagarm en dan weet ik zeker dat alles goed zit.Nog wat van onze Piet gehoord

Ik hoop dat hij nog meegaat naar Zandvoort en Schotland hij kan een beetje huiverig zijn geworden.En dat zou ik nog begrijpen ook.Maar het blijft staan dat wat wij gedaan hebben DAAR zijn die karretjes voor gemaakt.Het zijn race wagentjes en geen toerwagentjes.Je kan het er wel mee doen!maar ze zijn gebouwd om te raggen

Geplaatst: 05 apr 2006 16:46
door Arno
linne150 schreef:Maaruh de wagen was voor de apk ,ze kwam er NIET doorheen teveel speling op linker draagarm
Ik gok fuseekogel/balljoint aan gort. Verslijten op een Speedster/Elise veel harder als op 'normale' auto's door de manier waarop ze gebruikt worden en onder welke krachten ze staan.
Vervangen met een hand-pers ZONDER de wishbone uit te hoeven bouwen niet echt grote klus. Voor een garage hooguit een uurtje all-in.
De bussen van de draagarmen zelf waar ze aan het chassis vast zitten gaan minder snel stuk.
Bye, Arno.
Geplaatst: 05 apr 2006 20:09
door Maarten
Bij Piet was de gasklep kapot, niet de bekabeling helaas.
Was verder super!
Maarten
Geplaatst: 06 apr 2006 6:33
door Maik
Hmmm, wat kost een gasklep tegenwoordig? Of zal hij de garantie proberen aan te spreken?
Heb je verder nog wat van Piet gehoord Maarten? Zit er al een nieuwe gasklep in?
Geplaatst: 06 apr 2006 10:50
door Maarten
500 pond zeiden ze in de UK (incl montage ed???), bij Oosterhout zeiden ze 375 euro. Dus belachelijk duur.
Ze proberen de garantie aan te spreken inderdaad.
Geplaatst: 06 apr 2006 11:06
door jans
En wat als ze die comp zien

Geplaatst: 06 apr 2006 11:42
door stevenflappy
Als je mazzel hebt kom je ermee weg, en het scheelt dat je niet bij Opel Nederland hoeft aan te kloppen... Dan weet je tenminste gelijk zeker dat je het zelf moet betalen.. Maar denk idd wel dat die comp problemen kan gaan geven
Succes ermee

Geplaatst: 06 apr 2006 12:49
door linne150
Piet zit NOG in Engeland het is niet de gasklep maar waarschijnlijk de comp.Degene die on line is kunnen hem een hart onder de riem steken hij is in een bieb aan het lezen op het Forum.Dit is heel lullig voor hem.Ik hoop voor hem dat hij voor het weekeinde terug is

Geplaatst: 06 apr 2006 13:00
door Hendrik-Jan
Piet, heel veel sterkte en ik hoop dat het goed af gaat lopen.
Geplaatst: 06 apr 2006 13:00
door jans
sjit

das klote , hoop dat het nog meevalt.