Einddemper 2.2
Marcel, qua geluid heeft dat verwijderen van de pre-cat in eerste instantie
weinig toegevoegd!
Zoals al eerder aangegeven was er slechts iets te bemerken van een
makkelijker oppakken van de motor in het midden toerengebied.
Pas nadat ik de uitlaat (http://cgi.ebay.de/Sport-ESD-Opel-Speed ... dZViewItem) heb vervangen (nu ongeveer 2 maanden geleden)
trad er een behoorlijke vooruitgang op. Niet alleen voor wat betreft de geluidsproduktie maar de motor pakt veel makkelijker (ik denk dat je
het kan vergelijken met een lichter vliegwiel!) op. Qua prestaties doet het
echter heel erg weinig, ik kon Paul op de heen- en terugreis naar
Zandvoort niet losrijden.......
@Paul, prettige vakantie. We spreken elkaar later!
Gr.Rene.
weinig toegevoegd!
Zoals al eerder aangegeven was er slechts iets te bemerken van een
makkelijker oppakken van de motor in het midden toerengebied.
Pas nadat ik de uitlaat (http://cgi.ebay.de/Sport-ESD-Opel-Speed ... dZViewItem) heb vervangen (nu ongeveer 2 maanden geleden)
trad er een behoorlijke vooruitgang op. Niet alleen voor wat betreft de geluidsproduktie maar de motor pakt veel makkelijker (ik denk dat je
het kan vergelijken met een lichter vliegwiel!) op. Qua prestaties doet het
echter heel erg weinig, ik kon Paul op de heen- en terugreis naar
Zandvoort niet losrijden.......
@Paul, prettige vakantie. We spreken elkaar later!
Gr.Rene.
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
......................Moving up!!..................
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Je geluid neemt iets toe maar zo als ik al vermeld had is het minimaal, maar wel merbaar. en het motor neem wel beter op bij sportief gebruik. logisch natuurlijk de uitlaatgassen kunnen veel beter en sneller weg. Dit wel in combinatie met een ander of gemod einddemper.
Ik zelf vond het nou niet echt een rot klus, is best zelf thuis te doen. als je in het bezit bent van 2 krikken of op rij bruggen, een boormachine, boor 10 of 12, een slijpsteen voor in je boor machine te gebruiken van de roze dingen die ze bij de gamma in setjes verkopen van rond tot kegelachtig,hiermee kan je de laatste restanten verwijderen, en een schuurrol om het geheel glad of te polijsten. En niet te vergeten een busje koelmiddel, hier kan je niet genoeg van gebruiken. ik heb deze klus bij mooi weer buiten gedaan en mijn voorkat ingespannen in mijn workmade. let wel op dat je het geheel na het verwijderen goed schoon maakt en niet in je hoofdcat terecht komt En over het verwijderen van de voor cat zijn al meerdere gebruiks aanwijzingen te vinden op dit forum.
Dus jongens succes.
Gr. Pascal
Ik zelf vond het nou niet echt een rot klus, is best zelf thuis te doen. als je in het bezit bent van 2 krikken of op rij bruggen, een boormachine, boor 10 of 12, een slijpsteen voor in je boor machine te gebruiken van de roze dingen die ze bij de gamma in setjes verkopen van rond tot kegelachtig,hiermee kan je de laatste restanten verwijderen, en een schuurrol om het geheel glad of te polijsten. En niet te vergeten een busje koelmiddel, hier kan je niet genoeg van gebruiken. ik heb deze klus bij mooi weer buiten gedaan en mijn voorkat ingespannen in mijn workmade. let wel op dat je het geheel na het verwijderen goed schoon maakt en niet in je hoofdcat terecht komt En over het verwijderen van de voor cat zijn al meerdere gebruiks aanwijzingen te vinden op dit forum.
Dus jongens succes.
Gr. Pascal
bedankt voor je antwoord rene..
@ pascal, ik heb echt het hele forum afgelezen... ook het duiste ..
maar de reacties na het verwijderen van de voorkat zijn wel erg verschillend!
de één vind het bijna teveel moeite voor wat het opleverd.. de ander juist een must!
ik doe het niet voor die onzinnige 1 of 2 pk ,maar puur voor meer sound!
ik heb geen zin het risico te lopen zoals bouten die afbreken en een hoop werk , terwijl het geen tot bijna geen enkel db-tje extra sound geeft
is het nu WEL of GEEN soundmaker????
ps opelcup en K&N openfilter zijn nog niet voldoende


@ pascal, ik heb echt het hele forum afgelezen... ook het duiste ..
maar de reacties na het verwijderen van de voorkat zijn wel erg verschillend!
de één vind het bijna teveel moeite voor wat het opleverd.. de ander juist een must!
ik doe het niet voor die onzinnige 1 of 2 pk ,maar puur voor meer sound!
ik heb geen zin het risico te lopen zoals bouten die afbreken en een hoop werk , terwijl het geen tot bijna geen enkel db-tje extra sound geeft

is het nu WEL of GEEN soundmaker????
ps opelcup en K&N openfilter zijn nog niet voldoende





- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Nee. De standaard kat is meer dan mans genoeg om de zaak als hij op temperatuur is ver binnen de APK grenzen te houden.Richard schreef:Geeft het uitboren van de precat geen problemen met de apk icm sportuitlaat?
En als je over dB's denkt.. Hoewel het APK reglement wel een mogelijkheid tot een dB meting heeft is dit al jaren op non-actief gesteld (objectieve en reproduceerbare meting doen bij verschillende keurders is een enorme opgaaf) en nu alleen in zeer extreme gevallen (geen demper cq. rechte pijp) een afkeur.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- SpeedsterWimpie
- Actief lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2006 17:29
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Toevallig net eindelijk de gemodificeerde einddemper geplaatst.
Heb ook nog effe zitten twijfelen of ik de pre cat zou legen, niet gedaan dus.........maar kan altijd nog, kat loshalen is niet zo erg als de demper
Heb ook nog effe zitten twijfelen of ik de pre cat zou legen, niet gedaan dus.........maar kan altijd nog, kat loshalen is niet zo erg als de demper

www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
einddemper
wat bedoelen jullie met een gemodificeerde einddemper?
wat kun je hier aan modificeren?
de precat had ik al verwijderd.
nico

wat kun je hier aan modificeren?
de precat had ik al verwijderd.
nico
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: einddemper
metallic schreef:wat bedoelen jullie met een gemodificeerde einddemper?![]()
wat kun je hier aan modificeren?
de precat had ik al verwijderd.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Als je de hoofdcat weghaalt krijg je zeker een issue met APK. Wat wel goed kan is de cat vervangen door een sport cat. Deze hebben betere doorstroming.
Als je alles bij elkaar doet is er best wat vermogen te winnen, zie mijn pagina over m'n 2bular uitlaat. En dat is dan nog steeds met originele spruitstuk en standaard kop en nokkenassen:

Mark
Als je alles bij elkaar doet is er best wat vermogen te winnen, zie mijn pagina over m'n 2bular uitlaat. En dat is dan nog steeds met originele spruitstuk en standaard kop en nokkenassen:

Mark
C30-94@0.55bar