Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26 apr 2006 19:45
door René
Marcel, qua geluid heeft dat verwijderen van de pre-cat in eerste instantie
weinig toegevoegd!

Zoals al eerder aangegeven was er slechts iets te bemerken van een
makkelijker oppakken van de motor in het midden toerengebied.

Pas nadat ik de uitlaat (http://cgi.ebay.de/Sport-ESD-Opel-Speed ... dZViewItem) heb vervangen (nu ongeveer 2 maanden geleden)
trad er een behoorlijke vooruitgang op. Niet alleen voor wat betreft de geluidsproduktie maar de motor pakt veel makkelijker (ik denk dat je
het kan vergelijken met een lichter vliegwiel!) op. Qua prestaties doet het
echter heel erg weinig, ik kon Paul op de heen- en terugreis naar
Zandvoort niet losrijden.......

@Paul, prettige vakantie. We spreken elkaar later!

Gr.Rene.

Geplaatst: 26 apr 2006 19:49
door Pascal
Je geluid neemt iets toe maar zo als ik al vermeld had is het minimaal, maar wel merbaar. en het motor neem wel beter op bij sportief gebruik. logisch natuurlijk de uitlaatgassen kunnen veel beter en sneller weg. Dit wel in combinatie met een ander of gemod einddemper.

Ik zelf vond het nou niet echt een rot klus, is best zelf thuis te doen. als je in het bezit bent van 2 krikken of op rij bruggen, een boormachine, boor 10 of 12, een slijpsteen voor in je boor machine te gebruiken van de roze dingen die ze bij de gamma in setjes verkopen van rond tot kegelachtig,hiermee kan je de laatste restanten verwijderen, en een schuurrol om het geheel glad of te polijsten. En niet te vergeten een busje koelmiddel, hier kan je niet genoeg van gebruiken. ik heb deze klus bij mooi weer buiten gedaan en mijn voorkat ingespannen in mijn workmade. let wel op dat je het geheel na het verwijderen goed schoon maakt en niet in je hoofdcat terecht komt En over het verwijderen van de voor cat zijn al meerdere gebruiks aanwijzingen te vinden op dit forum.


Dus jongens succes.

Gr. Pascal

Geplaatst: 26 apr 2006 20:03
door marcel85
bedankt voor je antwoord rene..

@ pascal, ik heb echt het hele forum afgelezen... ook het duiste ..
maar de reacties na het verwijderen van de voorkat zijn wel erg verschillend!

de één vind het bijna teveel moeite voor wat het opleverd.. de ander juist een must!

ik doe het niet voor die onzinnige 1 of 2 pk ,maar puur voor meer sound!

ik heb geen zin het risico te lopen zoals bouten die afbreken en een hoop werk , terwijl het geen tot bijna geen enkel db-tje extra sound geeft :?

is het nu WEL of GEEN soundmaker????

ps opelcup en K&N openfilter zijn nog niet voldoende :wallbash: :wacko: :alone: :cry:

Afbeelding

Geplaatst: 26 apr 2006 20:12
door Pascal
Marcel lekker laten zitten en hang een microfoontje achter je uitlaat en sluit deze op je radio aan, dan kun je de sound zelf regelen :lol: .


Groetjes, Pascal

Geplaatst: 26 apr 2006 20:15
door marcel85
ja! of een cd-tje kopen met ferrari geluiden ofzo :wacko: :lol:

maar ben er wel serieus over aan het twijfelen , de voorkat eruit dan he 8)

Geplaatst: 26 apr 2006 20:17
door Pascal
Marcel je moet doen wat je gevoel zegt, en bij was het vrij simpel alles wat niet echt nodig is gewoon weg halen. alle kleine beetjes helpen.

Gr. Pascal

Geplaatst: 26 apr 2006 20:31
door marcel85
wijze woorden pascal wijze woorden!

zal er maar weer eens een nachtje over slapen :wink:

sorry voor het offtopic gelul stefan :roll:

Geplaatst: 10 apr 2008 19:40
door Richard
Geeft het uitboren van de precat geen problemen met de apk icm sportuitlaat?

Geplaatst: 10 apr 2008 20:00
door Arno
Richard schreef:Geeft het uitboren van de precat geen problemen met de apk icm sportuitlaat?
Nee. De standaard kat is meer dan mans genoeg om de zaak als hij op temperatuur is ver binnen de APK grenzen te houden.

En als je over dB's denkt.. Hoewel het APK reglement wel een mogelijkheid tot een dB meting heeft is dit al jaren op non-actief gesteld (objectieve en reproduceerbare meting doen bij verschillende keurders is een enorme opgaaf) en nu alleen in zeer extreme gevallen (geen demper cq. rechte pijp) een afkeur.

Bye, Arno.

Geplaatst: 11 apr 2008 14:28
door SpeedsterWimpie
Toevallig net eindelijk de gemodificeerde einddemper geplaatst.
Heb ook nog effe zitten twijfelen of ik de pre cat zou legen, niet gedaan dus.........maar kan altijd nog, kat loshalen is niet zo erg als de demper :roll:

einddemper

Geplaatst: 12 apr 2008 6:15
door metallic
wat bedoelen jullie met een gemodificeerde einddemper? :?
wat kun je hier aan modificeren?
de precat had ik al verwijderd.


nico

Re: einddemper

Geplaatst: 12 apr 2008 6:59
door Arno
metallic schreef:wat bedoelen jullie met een gemodificeerde einddemper? :?
wat kun je hier aan modificeren?
de precat had ik al verwijderd.

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198

Bye, Arno.

Geplaatst: 12 apr 2008 8:19
door markv
Voor meer vermogen is het verwijderen van de precat wel essentieel. Als je de downpipe eraf haalt en ziet hoe de precat eruit ziet, dan begrijp je direct dat het verwijderen een VEEL betere doorstroming gaat geven.

Afbeelding

Mark

Geplaatst: 12 apr 2008 8:28
door metallic
bedankt arno voor de info

ga deze mod zeker uitvoeren :D
altijd fijn natuurlijk als andere mensen dit al hebben gedaan. 8)

de hoofdkat wegnemen lijkt me geen optie wat ik begrijp is dat je dan de kat weer terugmoet monteren voor de apk? :?:

Geplaatst: 12 apr 2008 14:01
door markv
Als je de hoofdcat weghaalt krijg je zeker een issue met APK. Wat wel goed kan is de cat vervangen door een sport cat. Deze hebben betere doorstroming.

Als je alles bij elkaar doet is er best wat vermogen te winnen, zie mijn pagina over m'n 2bular uitlaat. En dat is dan nog steeds met originele spruitstuk en standaard kop en nokkenassen:

Afbeelding

Mark