Pagina 2 van 2

Wat er bij mij op zit?

Geplaatst: 22 jan 2005 18:01
door damnedt
Ik heb de Speedster als demo gekocht en zover ik kan zien zit er het standaard (klasse 2) alarm op.
Wat ik wel heb ondekt is dat wanneer ik het dak eraf heb, het alarm heb ingeschakeld en ik een arm door het dak steek en wat beweeg dat dan het alarm ook gaat werken. Heb derhalve het idee dat er wel iets van radar achter de achterste bekledingsplaat is weggewerkt.
Het enige wat er niet op zit is een hellingshoekschakelaar.
Ben verzekerd bij Centraal Beheer dus dat is geen probleem.
Ik heb wel de maximale noclaim en nog nooit een schade laten vergoeden.
Soms is zelf betalen (bij kleine schade onder eigen verantwoordelijkheid) zelfs aan te raden daar je anders mogelijk wat jaren weer meer gaat betalen aan premie.
Heb overigens op de site van SCM gezien dat de startonderbreker van Opel in principe wel aan hun voorwaarden voldoet. Dus klasse 1 is gezien goedkeuring in orde.

Geplaatst: 22 jan 2005 19:12
door SteV6
groenteboer schreef:Iemand tips?
Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen. Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest. En een Speedster koop je niet voor het gebruiksgemak, maar voor het GEBRUIKSPLEZIER!

Als je te veel comfort-eisen gaat stellen is een Speedster niet de juiste auto voor je. Dus maak een keer een lange proefrit en hak dan de knoop door. Daarna is de rest allemaal te regelen en/of naar wens aan te passen.

SteV6

Geplaatst: 22 jan 2005 21:44
door groenteboer
Maar een alarm zit dus niet vaak aan centrale vergrendeling vast? Ik dacht juist van wel. Mijn vorige auto was ook voorzien van alarm (van GT), kl3 ook meen ik, en daar zat een apart afst. bedieninkje bij waarmee je zowel de portieren open/dichtdeed als het alarm inschakelde. Als je het knopje op de sleutel gebruikte deed je wel de c.v. bedienen maar niet het alarm.

Mijn punt is als ik toch alarm kl3 moet inbouwen voor de verzekering, ik het graag direct zo goed mogelijk regel en liefst meteen c.v. heb. De maatschappij waar ik nu bij zit wil ik graag blijven, anderen zijn sowieso vaak duurder.
Maar ik vraag mij dus af hoe dat zit. Of alarm kl3 niet doorgaans samengaat met de c.v. en of er bedrijven zijn die dit allemaal mooi kunnen maken. Dat ik niet een heleboel geld uitgeef voor een alarm en dan nog de auto met het sleuteltje open moet maken en achteraf weer bij een ander bedrijf er c.v. in moet laten zetten dat weer via een ander knopje werkt dan die van de c.v.

Geplaatst: 22 jan 2005 22:07
door SteV6
SteV6 schreef:Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen.
Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest.
Centrale vergrendeling is alleen te integreren in een alarmsysteem als de auto voorzien is van een centrale vergendeling!

En als je een alarm zoekt met veel gimmicks dan moet je maar eens kijken bij Clifford. Alarmsystemen waarmee je op afstand de auto kan starten, lichten op afstand aan en uitschakelen, perimeter waarschuwing voor als iemand te dicht bij de auto komt enz. enz.

Maar persoonlijk vind ik dat meer iets voor Civic's en Golfjes ....

Een klasse III alarm en inbouwen van centrale vergrendeling zal je minimaal E 1500,- maar waarschijnlijker richting de E 2000,- kosten.

SteV6

Geplaatst: 22 jan 2005 23:05
door Maik
SteV6 schreef:Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen.
Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest.
Volgens mij heeft onze groenteboer het wel begrepen hoor Stephan :lol:

Ik zelf denk dat klasse III + CV wel voor minder dan 1500e te regelen zou moeten zijn....
Pak eens de gouden gids en bel een paar van die bedrijven op en je weet het in een half uurtje :wink:

gr.
M.

Geplaatst: 22 jan 2005 23:34
door SteV6
De lettergrootte aanpassen van normaal naar groot heeft dat effect.

Dus een beetje nadruk leggen valt wat zwaar uit. En zo te zien heb ik per ongeluk ook nog eens de tekst [vet] gelaten i.p.v. alleen maar groot :oops:

Een goed klasse III alarm in de Speedster inbouw met origineel Opel centrale vergrendeling kost veel tijd, en dus geld. Allereerst moet het standaard META-alarm uitgebouwd worden en dan nog de inbouw van de nieuwe spullen kost ongeveer een dag. Tenminste dat vertelde het inbouwstation waar ik geinformeerd heb toendertijd. Dus reken het uurloon maar bij de kosten van het alarm en het materiaal voor centrale vergrendeling (en dus geen Conrad-pakketje).

SteV6

Geplaatst: 23 jan 2005 9:19
door Martin
Hallo,

Ik heb jaren bij een automaterialen zaak gewerkt (automat) ik heb daar diverse alarm's etc etc ingebouwd. :D :D

Bijna alles is mogelijk maar zoals gewoonlijk kost alles geld. :?

Als je bij een verzekering te recht kunt met de orgineel alarm dan is dat mooi meegenomen, en deze kun je ook aan sluiten op een cv (centrale deurvregrendeling) dus dan hoef je alleen nog de cv te kopen en aan te sluiten.

Nou en dat steld op zich niet zo veel voor mits je een beetje technisch aangelecht bent natuurlijk.


Ik hoop dat zo weer een en al duidelijk is anders hoor ik het wel.



Gr, 8) Martin

Geplaatst: 13 aug 2005 10:08
door Dagobert
Mijn verzekeringsmaatschappij eist ook een SCM klasse 3 alarm.

Nu ben ik op zoek naar een bedrijf dat een SCM3 systeem kan inbouwen waarbij het standaard META alarm wordt uitgeschakeld en de afstandbediening vervangen wordt door een nieuwe.

Zijn er inbouwbedrijven die ervaring hebben met de Speedster en welke alarmsystemen bevallen goed?

Geplaatst: 13 aug 2005 11:16
door Hendrik-Jan
Dagobert schreef:Mijn verzekeringsmaatschappij eist ook een SCM klasse 3 alarm.

Nu ben ik op zoek naar een bedrijf dat een SCM3 systeem kan inbouwen waarbij het standaard META alarm wordt uitgeschakeld en de afstandbediening vervangen wordt door een nieuwe.

Zijn er inbouwbedrijven die ervaring hebben met de Speedster en welke alarmsystemen bevallen goed?
OpelCentrum Oosterhout. Dit is een Speedster specialist en hebben mijn alarm ingebouwd zoals je zelf hierboven beschrijft. www.opelcentrum.nl :thumbup:

Geplaatst: 13 aug 2005 14:19
door Gerard
Ik heb een nieuw alarm in laten bouwen en het oude laten verwijderen. Dit is gedaan door Rijsbergen in Leiden. Perfect :D