Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 jul 2006 19:13
door marcel85
yep, ik zal er ook zijn!

begon me vandaag al te jeuken , om net als die orginele blauwe speedster de bmw m3's te kloppen :lol:

Geplaatst: 23 jul 2006 19:20
door van dijk
marcel85 schreef:yep, ik zal er ook zijn!

begon me vandaag al te jeuken , om net als die orginele blauwe speedster de bmw m3's te kloppen :lol:
Wil jij het regelen, mooi dan horen we het wel van je.

Geplaatst: 23 jul 2006 19:23
door jans
ja'' Marcel regel jij eens iets.

Geplaatst: 23 jul 2006 19:33
door marcel85
ja marcel! hahahha :wink:


( dacht al dat jullie mij bedoelden :lol: :wink: :bag: )


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


ps, weet iemand hoe ik een filmpje op internet krijg?

Geplaatst: 23 jul 2006 20:15
door Maik
Nu we het toch over sprinten hebben.
Hier het geheim van de Mickey Thompson (e.d.) banden :)

http://www.youtube.com/watch?v=9O0b90G8Yhg

Geplaatst: 23 jul 2006 21:43
door Rotax
Ja, die dingen worden op z'n minst half zo smal en twee keer zo hoog bij top-acceleratie. Alleen nooit begrepen hoe dat resulteert in betere grip :?

Geplaatst: 23 jul 2006 22:02
door marcel85
ooojeeee jans zal straks ook wel van die kauwgumbanden willen :lol:

trouwens , dat sprinten is wel wat voor jouw jans! (serieus dan he)

Geplaatst: 24 jul 2006 6:28
door jans
marcel85 schreef:ooojeeee jans zal straks ook wel van die kauwgumbanden willen :lol:

trouwens , dat sprinten is wel wat voor jouw jans! (serieus dan he)
We hebben Rik al 8)

Geplaatst: 24 jul 2006 7:51
door Dominique
Dat zou wel mooi staan aan de startlijn.... 2 blauwe kogels 8)

Geplaatst: 24 jul 2006 9:18
door Maik
Rotax schreef:Ja, die dingen worden op z'n minst half zo smal en twee keer zo hoog bij top-acceleratie. Alleen nooit begrepen hoe dat resulteert in betere grip :?
Dat ze smaller en hoger worden heeft niets met de grip te maken, maar wel met de overbrengingsverhouding.
De grip heeft alles te maken met het filmpje (grote vervorming in radiale richting van de band).
Dat ze groter worden naar mate ze sneller draaien geeft ze gewoon een effectief langere overbrengingsverhouding. Een soort van Doorne transmissie zeg maar :wink:

Geplaatst: 24 jul 2006 9:55
door markv
Voor zover ik weet zit de beter grip in het feit dat de zij-wanden van deze banden uitermate flexibel zijn. Dat betekend dat wanneer de velg gaat draaien er zover flex in de zij wand zit dat het loopvlak nog even stil blijft staan, of in iedergeval de kracht daar geleidelijker op overkomt. De band vervormt hier ook helemaal door. Je kunt het een beetje zien als een soort traction control :)

Mark

Geplaatst: 24 jul 2006 11:26
door jans
het werkt als een soort katapult .

Geplaatst: 24 jul 2006 16:46
door Rotax
Euh, een van Doorne traction katapult dus? 8)

Geplaatst: 24 jul 2006 19:36
door marcel85
jans schreef:
marcel85 schreef:ooojeeee jans zal straks ook wel van die kauwgumbanden willen :lol:

trouwens , dat sprinten is wel wat voor jouw jans! (serieus dan he)
We hebben Rik al 8)
maar jouwe is sneller :)

lijkt me wel wat om een keer de 1/4 mile tegen elkaar te doen, daarna een bbq op de paddock , en klaar is klara