Pagina 2 van 5

Geplaatst: 12 sep 2006 6:40
door Raphael
van dijk schreef:
Raphael schreef:
jans schreef:Ben ik even blij dat ik in Salland woon 8) :lol:
Ik ga verhuizen....geheim adress opzoeken en uit het telefoon boek :P

Maar een schande dat ik je dan niet heb zien rijden :cry: moeten we toch maar is een keer inhalen :wink: (btw knappe speedster)
Ik was met een Rooie Speedster.
Ik heb helemaal nog geen speedster gezien in volendam, geloof me anders had ik het wel ondhouden. Enigste wat ik ooit heb gezien was een speedster die in hoorn reed, daardoor is mijn liefde ontwaakt :wink:

Geplaatst: 12 sep 2006 7:07
door Marcel
piet schreef:Dat is maar gekheid van die Turbo. Als het prijsverschil niet zo groot was geweest dan had ik er waarschijnlijk er ook 1 gehad. Turbo is nu eenmaal makkelijker te tunen en 145pk is wat weinig. Al maakt het met een sprintje vanaf stilstand niet zoveel uit, op papier niet maar in het echt al helemaal niet. Bij hogere snelheden ga je dat pk verschil wel merken want dan heb je pk’s nodig om de luchtweerstand te overwinnen en word het wagen gewicht minder belangrijk. Maar dat wist je natuurlijk al.

Dus vandaar dat ik de weg van de compressor heb genomen, over het chassis hoef je geen zorgen te maken die kan er makkelijk tegen.

@Jans, ik heb nog wel een beetje last van mijn keel. :evil:
Welkom Raphael,

Waar de Turbo vooral VEEEL beter scoort dan de standaard 2.2 is de tussenacceleratie´s HEERLIJK.........maar dat zal voor de compressor net zo zijn.

Geplaatst: 12 sep 2006 7:20
door Raphael
Marcel schreef:
piet schreef:Dat is maar gekheid van die Turbo. Als het prijsverschil niet zo groot was geweest dan had ik er waarschijnlijk er ook 1 gehad. Turbo is nu eenmaal makkelijker te tunen en 145pk is wat weinig. Al maakt het met een sprintje vanaf stilstand niet zoveel uit, op papier niet maar in het echt al helemaal niet. Bij hogere snelheden ga je dat pk verschil wel merken want dan heb je pk’s nodig om de luchtweerstand te overwinnen en word het wagen gewicht minder belangrijk. Maar dat wist je natuurlijk al.

Dus vandaar dat ik de weg van de compressor heb genomen, over het chassis hoef je geen zorgen te maken die kan er makkelijk tegen.

@Jans, ik heb nog wel een beetje last van mijn keel. :evil:
Welkom Raphael,

Waar de Turbo vooral VEEEL beter scoort dan de standaard 2.2 is de tussenacceleratie´s HEERLIJK.........maar dat zal voor de compressor net zo zijn.
Kijk dat soort dingen wil ik horen...en nog liever uitproberen natuurlijk :mrgreen:

Geplaatst: 12 sep 2006 7:39
door Piet
Marcel :yes:

Geplaatst: 12 sep 2006 11:32
door stevenflappy
Maar verkijk je daar niet op, is nog geen compressor of turbo bij een tussensprint bij mij of bij Wilbert weggereden! Zal wel aan de bestuurders liggen. 8)

Geplaatst: 12 sep 2006 11:42
door Raphael
Waarschijnlijk omdat julie ook al iets meer aan julie speedster hebben kunnen vertimmeren. Hopelijk krijg ik daar ook de kans voor, hoewel ik eerst nog een speedster bij elkaar moet weten te schrapen. Dan kan ik pas gaan denken hoe julie moet bij kunnen gaan houden :wink:

Geplaatst: 12 sep 2006 11:53
door jans
Wanneer spreken wij af Flap :idea:

Geplaatst: 12 sep 2006 12:26
door Piet
:lol: om hoeveel wedden we.

Geplaatst: 12 sep 2006 13:53
door van dijk
Raphael schreef:Waarschijnlijk omdat julie ook al iets meer aan julie speedster hebben kunnen vertimmeren. Hopelijk krijg ik daar ook de kans voor, hoewel ik eerst nog een speedster bij elkaar moet weten te schrapen. Dan kan ik pas gaan denken hoe julie moet bij kunnen gaan houden :wink:
Ik heb niks aan mijn Speedster gedaan, en vind het prima zo.

Geplaatst: 12 sep 2006 14:03
door Marcel
stevenflappy schreef:Zal wel aan de bestuurders liggen. 8)
Ik weet het wel zeker, ALLE Turbo en compressor rijders zijn zo sympathiek dat ze je geen complexen willen bezorgen 8)

Geplaatst: 12 sep 2006 14:03
door stevenflappy
piet schreef::lol: om hoeveel wedden we.
Nou dit is al meerdere malen gebleken hoor!! In Dinant heb ik vrij lang achter Maarten gereden en toen reed ie nooit weg, ook niet in een sprintje en die waren er genoeg. Is ook wel logisch want het verschil in tijd is ook maar minimaal en mijn motor hangt meer aan het gas dan een standaard NA.

En Jans, moet ik daar echt op ingaan?!! :oops:

Maar standaard turbo en compressor, kom maar op!!! :toot:

Zeg niet dat ik win maar verliezen doe ik zeker niet! :wink: :twisted:

Geplaatst: 12 sep 2006 14:06
door stevenflappy
Marcel schreef:
stevenflappy schreef:Zal wel aan de bestuurders liggen. 8)
Ik weet het wel zeker, ALLE Turbo en compressor rijders zijn zo sympathiek dat ze je geen complexen willen bezorgen 8)

Had jij niet een Smart Turbo??!! :lol: Ook goed ligt het niet aan de bestuurders, dan is het wel heel veel geld voor niks!! :lol: :jump: :jump:

Geplaatst: 12 sep 2006 14:33
door Piet
Op die manier kun je dat ook helemaal niet meten. Je weet namelijk niet wannneer iemand van het gas afgaat en het scheelt niet een minuut of zo. Iemand met een "normale" wel een beetje snelle auto zul je ook niet zomaar zoek rijden als die er echt voor gaat, even voor op gesteld dat die auto wel verzoenlijk door een bocht kan.

Daar komt nog eens bij dat je op kleine bochtige wegen met korte rechte stukken van de ene bocht naar de andere niet zoveel hebt aan al die pk's.

Als je zoiets wil meten dan moet je naast elkaar gaan rijden op de snelweg bij 100km per uur of zo en dan beide op het gas gaan staan. Dan kun je het verschil zien.

Geplaatst: 12 sep 2006 14:35
door Raphael
Een smart turbo ? :bangin:
Je bedoelt toch niet zo'n smart roadster hoop ik...die dingen hadden zo de verkeerde doelgroep, eigenlijk waren ze voor kinderen bedacht alleen die waren geen 18. Ja das balen, ik vond het dus echt niets voorstellen, het gehele idee hoe die dingen waren opgebouwd. Het moet een roadster zijn, maar toch economisch. Het is een roadster !!!!!

Geplaatst: 12 sep 2006 14:41
door jans
Flap'' Veel verschil zal er ook niet inzitten.
bijvoorbeeld de 400 meter, zal denk ik zo'n 2 sec verschil in zitten.