Wat rij jij op Zandvoort?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Dik onder de twee minuten, niet slecht! Wel lullig dat de Speedster het hier tegen af moet leggen :shock:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Tijdens LoT mocht je geen rondes klokken he :bash:
Heb ik dan ook niet gedaan, goed van mij he?!
Afbeelding
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Ik wel maar hij loopt nog.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Dominique schreef:Ik word hier anders redelijk verdrietig van....

Michael Nolte (GER)
Youngtimers - Klasse C - Opel Kadet C Coupe 1:56.891
Vergis je niet in die Youngtimers! Afgelopen weekend heb ik ze in de Eifel weer in volle glorie en actie gezien. Prachtig om ze te zien driften en het blijft een streling voor het oor. "Gewone" 2.0 litertjes met Trottlebodies of injectie met minimaal 200 tot ongeveer 240 pk. Lichtgewichtjes met goede gewichtsverdeling, motor voorin en aandrijving achter :lol:

SteV6
S4 Avant
TopFuel
Nieuw lid

Bericht door TopFuel »

2min is idd een moeilijke klus. Aangezien dat je met de mega potente Lotus, (MET DEZELFDE MOTOR ALS MIJN CELICA :lol: ) en een (waarschijnlijk) snel iemand 2min 6sec rijd...

Toch denk ik dat met de goede banden (semi slicks) een Speedster 2.2 zonder motor tuning 2min 10wel mogelijk moet zijn...

Een speedster turbo heeft natuurlijk nog meer potentie maar ze zijn nu eenmaal schaars/duur!
Maik

Bericht door Maik »

TopFuel schreef:.... Aangezien dat je met de mega potente Lotus, (MET DEZELFDE MOTOR ALS MIJN CELICA :lol: ) en een (waarschijnlijk) snel iemand 2min 6sec rijd...
WTF, heb jij 218pk in die Celica? :shock: :wink:

2:10 moet lukken in een speedster met semislicks, dat denk ik ook ja, maar dan moet er al wel een ander onderstel onder zitten (kost maar 1700 euri :wink: )
Afbeelding
TopFuel
Nieuw lid

Bericht door TopFuel »

Was het maar waar, maar de motor in mijn auto is toch bij al die blokken de basis (Celica-Corolla Tsport, Elise, Exige, Exige S) en daar ben ik dan best wel trots omdat Lotus dit blok hangt in 1 van de beste auto's ter wereld (Elise/Exige).

Dit zegt toch wel wat over kwaliteit!!!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Vonden die rover rijders natuurlijk vroeger ook. :wink:
Maarten

Bericht door Maarten »

Piet schreef:

Vonden die rover rijders natuurlijk vroeger ook.

:lol:
TopFuel
Nieuw lid

Bericht door TopFuel »

piet schreef:Vonden die rover rijders natuurlijk vroeger ook. :wink:
Rover is een kut merk, er is geen betere als Toyota als het gaat om betrouwbaarheid, maargoed we gaan off topic!
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

TopFuel schreef:Rover is een kut merk, er is geen betere als Toyota als het gaat om betrouwbaarheid, maargoed we gaan off topic!
Zeker weten, alleen is de 2ZZ (en in mindere mate de 1ZZ) helaas geen staaltje 'Toyota betrouwbaarheid' die we genwend waren van de voorgangers zoals de 4AGE en de 3SG(T)E motoren. Deze waren uiterst sterk en overleefden vaak de meest vreselijke mishandeling.

Genoeg 2ZZ's die al het loodje hebben gelegd wegens vrij triviale dingen. Vooral de olievoorziening naar de nokkenassen en de klep-beheersing is erg 'op het randje', waardoor er beetje te weinig reserve is en het dus daarwerkelijk nog wel eens fout gaat. (ongeacht Elise/Exige of Celica)

Het is op zich een goede motor, maar beetje fragiel voor wat we van een Toyota produkt gewend zijn (nou is de 2ZZ een Yamaha en niet echt een Toyota, maar dat terzijde :) )

Ze reageren wel goed op superchargers, waarbij ik persoonlijk de Bemani oplossing mooier en beter vind werken als de Lotus eigen setup.

En om op de thread terug te komen.. Waar je in mijn ervaring enorm tijd gaat winnen op zandvoort is banden.

Goede (semi)slicks en de juiste setup qua dempers/veren doet je rondetijden enorm omlaag vallen als je het left hebt om hier dan ook het maximum uit te halen qua op de grens rijden. Je wint veel meer tijd als je de bochten met 10 a 15km/h door kunt komen (en dat voordeel 'meeneemt' een recht stuk op) als wanneer je 50PK meer hebt en dat alleen op de rechte(re) stukken kunt gebruiken.

(afgezien van echte vermogen-circuits zoals spa-francorchamps waar je eigenlijk nooit genoeg vermogen kunt hebben)

Dat laatste is trouwens wel het voordeel van het rijden in zo'n Youngtimer zoals C-kadetts, BMW E30's, Porsche 924/944/968, etc. etc..

Vaak zijn het auto's die (laten we eerlijk zijn) weinig meer waard zijn, dus dan ga je veel makkelijker risico's aan die je in een auto van een factortje 10 of meer duurder (aka. Speedster, Elise) toch liever maar niet neemt.

Hoe vaak zie je bijvoorbeeld een 'leuke' Ferrari of Lambo op het circuit die ook echt HARD gereden wordt? Antwoord: vrijwel nooit.. Het is gewoon te kostbaar als je met zo'n ding schade rijdt, dus blijf je veel conservatiever.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
alain
Mega lid

Bericht door alain »

ja een beetje laat voor een reactie lees het nu maar pas.

Ik heb geprobeerd om wat tijden te nemen tijdens LOT
ik draaide rond de 2m10 met volledige standaard Speedster turbo.

(en met heel verkeerde bandendruk achteraf gebleken).

Wat arno zei is korrekt !
je haalt veel meer uit een auto die goed afgeveerd is met goede banden en grotere remmen dan door motortuning

vb Nitrons Yokohama's 4 pot remklauwen.

Ik kon de snelle elise's goed bijhouden op rechte stuk maar in de bochten kon ik ze niet volgen door hun Yokohama"s
zelfde verhaal in Francorchamps.

Ik dacht ergens een video gezien te hebben van een Duitser met getunde turbo die tijden draaide van 2min03sec op zandvoort met tragere auto's op de baan.

2min00 moet er dus zeker in zitten bij goede weercondities !!

Daarom ga ik zelf eerst mijn dempers banden en remmen aanpassen
vooraleer ik de motor ga tunen.

Ik heb trouwens vandaag hele mooi zwarte Team Dynamics Pro wielen thuis opgestuurd gekregen.

Hopelijk komt de rest ook nog op tijd klaar voor 12 mei.

gr.

Alain
Maik

Bericht door Maik »

alain schreef:....

Ik heb geprobeerd om wat tijden te nemen tijdens LOT
ik draaide rond de 2m10 met volledige standaard Speedster turbo.
:thumbsup:

Ik heb trouwens vandaag hele mooi zwarte Team Dynamics Pro wielen thuis opgestuurd gekregen.

Hopelijk komt de rest ook nog op tijd klaar voor 12 mei.
:thumbsup: :thumbsup:
Afbeelding
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 31 mar 2007 8:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik

Bericht door Maik »

LOL

Onder de 2min10 zal alleen maar een afgang zijn Herman! Dus wel goed je best doen dan :wink:
Afbeelding
Plaats reactie