Geplaatst: 22 nov 2006 14:12
koenvw schreef:


De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
koenvw schreef:
Ik wens jou ook veilige kilometers en Thanks voor je reactiepaul schreef:Welkom Taner,
Veel veilige kilometers en plezier met de Speedster.
Inderdaad mooie velgen trouwens![]()
Groeten,
Paul.
Maarten schreef:Welkom en inderdaad mooie velgen staat erg goed onder de speedster !
Maarten
Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!
Bedankt Piet, het werkt.piet schreef:Hij heeft zijn BBCode uit staan. Taner ik heb de BBCode voor je aan gezet.
7300rpm?Taner schreef:Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!. Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer
. En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500
Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.Maik schreef:7300rpm?Taner schreef:Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!. Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer
. En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500
![]()
Doe voorzichtig aan met zulke hoge toerentallen met de 2.2 motor...
Trekt hij dan nog wel een beetje na 7000rpm?
Klinkt inderdaad wel erg goed.Gerard schreef:7300 rpm![]()
Dat moet je als muziek in de oren klinken Maik.
Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor laterTaner
He Maik ik heb gezocht naar het papiertje van 3 jaar geleden en gevondenMaik schreef:Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor laterTaner
Over dat Kronenburgkitje is een ander topic.
Dus via Motronic of VEGE zouden we verder kunnen komen. Blijft alleen de vraag over wat de link is met Kronenburg (en dus Hitec) ...Een buizenframe, voorzien van een kunststof carrosserie, 825 kilo totaalgewicht en achterwielaandrijving: dat is in het kort een auto uit de VEGE Series. Vorig jaar kreeg de klasse al een fraaie, hightech sequentiële zesversnellingsbak, met ingang van het autosportseizoen 2003 is de 160 pk sterke krachtbron waarmee de VEGE Series sinds het jaar 2000 rijdt vervangen door een 225 pk leverende 2,2 liter viercilinder. Deze geheel lichtmetalen motor is geprepareerd door klassesponsor VEGE-Motoren.
Hans Berwers, bestuurslid binnen de vereniging Nescar die de klasse organiseert en tevens coördinator vanuit VEGE-Motoren, is erg enthousiast. "Aanvankelijk verwachtten we 200 pk uit de motor te zullen halen, het is 225 pk geworden. Daarbij heeft VEGE-Motoren geen concessies gedaan aan de betrouwbaarheid van de krachtbron, om de kosten voor de deelnemers in de hand te houden." Om de gelijkwaardigheid te waarborgen, verzegelt VEGE-Motoren de krachtbronnen.