Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02 dec 2006 11:38
door Spiky
Inderdaad een omgebouwde 2.2 of een turbo met flink wat schade.

Wat de kilometers betreft blijkt het toch uitkijken geblazen :!:
Bij ons is deze week de toerentellen en de kilometerteller vernieuwd onder garantie omdat de toerentellen een knarsend geluid maakte.
Nu bleek dat ze de totaal kilometerstand niet kunnen inprogrammeren in de nieuwe teller. Onze totaal stand stond dus ook weer op nul :!: :!:

We hebben wel een aantekening laten maken in het onderhoudsboekje, maar dat is pas gedaan nadat wij er om vroegen :!: :!: :!:

Dus altijd uitkijken met een kilometerstand van een Speedster :!:

Spiky :alone:

Geplaatst: 02 dec 2006 11:43
door Marcel
Het is zeker weten wel een originele Turbo volgens mij, de klokkenwinkel is een Turbo klokkenwinkel en de CV incl schakelaar op stuurkolom is ook alleen op de Turbo geleverd.......touring pakket ook trouwens.

Het is gewoon zo'n hobby-ist geweest zoals er hier veel op zitten, rond de versnellingspook zit ook een extra rand en een beugel ervoor.......

Maarja die koplampen.....dat doe je volgens mij alleen igv schade, ik zou het telefoonnummer van de vorige en enige) eigenaar vragen :!:

groene turbo

Geplaatst: 02 dec 2006 15:01
door Pipo
Er zijn nog een paar eigenaardigheden. De plastic middenconsole is die van een atmo. Er zit een alarmledje op, en dat heb je daar niet bij de Turbo.
Ook is het opellogo op de frontgrill niet het originele, maar dat van een Vectra.

Geplaatst: 02 dec 2006 15:52
door gerben
zeker de ene schade speedster opgeknapt met de andere schade speedster cq vectra :bash:
helaas zijn er een hoop bedrijven die het soms niet zo nou nemen met het goed schade herstellen :evil:

Geplaatst: 02 dec 2006 16:09
door Hendrik-Jan
Het is wel een originele Turbo, kijk maar naar de RDW gegevens uit het bericht van SteV6.
Schade zal hij wel gehad hebben. Uitkijken (even naar OpelCentrum tijdens de proefrit en samen met Edwin de auto op de brug bekijken).

Geplaatst: 03 dec 2006 20:01
door Richard
Het is gewoon zeker een schade turbo.
De opknapper heeft natuurlijk voor weinig de auto kunnen kopen en 2.2 onderdelen zijn er meer te vinden dan die van een turbo.
Zeker lebo (zat vroeger op de autoboulevard van utrecht) geen zuivere koffie heeft altijd auto's staan met een luchtje.
Tevens nog de prijs dit kan alleen als je voor weinig de auto kunt opknappen.
Check goed voor je hem koopt en vraag in ieder geval voor turbo koplampen en spoilers anders weet je het wel.

Klopt niet !!

Geplaatst: 03 dec 2006 22:54
door damnedt
Kijk eens op hun website, dan zie je aan de foto´s dat het allemaal niet klopt. Je gaat de luchtinlaten toch niet vervangen voor imitatie bij een Turbo! En waar staat hier Turbo op de dorpels ??? Zie foto.

Geplaatst: 04 dec 2006 8:02
door Hendrik-Jan
Schade rijden kan iedereen overkomen maar dat het zo amateuristisch gemaakt is....
Normaal gesproken is je auto verzekerd en laat je het bij een goed bedrijf herstellen, op kosten van de verzekering. Dan ga je niet met imitatie of 2.2 onderdelen werken.
Jammer dat dit soort auto's op die manier gemaakt worden.
Over die km stand zou ik ook gaan twijfelen.

Geplaatst: 04 dec 2006 8:45
door paul
H.J. schreef:
Normaal gesproken is je auto verzekerd
Tenzij de schade op het circuit is ontstaan :oops: en de eerste
eigenaar niet genoeg centjes had om 'm origineel te herstellen :?

Groeten,

Paul

Geplaatst: 04 dec 2006 9:24
door Hendrik-Jan
paul schreef:H.J. schreef:
Normaal gesproken is je auto verzekerd
Tenzij de schade op het circuit is ontstaan :oops: en de eerste
eigenaar niet genoeg centjes had om 'm origineel te herstellen :?

Groeten,

Paul
Ja, of hij was dronken, enz. :bag:

Als je € 50.000,- voor een auto uitgeeft ga je niet bezuinigen op koplampen, turbo-spoilers, turbo-flappen, enz.
Dan zou ik mij ook zorgen maken over de rest...

Geplaatst: 04 dec 2006 11:11
door Arno
Hendrik-Jan schreef: Als je € 50.000,- voor een auto uitgeeft ga je niet bezuinigen op koplampen, turbo-spoilers, turbo-flappen, enz.
Dan zou ik mij ook zorgen maken over de rest...
Aan de andere kant..

Als hij recent is gerepareerd, dan was hij bij de verzekering allang niet meer die € 50.000,- waard (hoewel je daar nog steeds gezellig WEL de premie over aftikt), maar de dagwaarde en de hoogte daarvan wordt je wel depressief van.

Wellicht is hij dus (economisch) total-loss geweest en dus inderdaad door een hobbyist of een 'creatief' schade herstelbedrijf gerepareerd.

Op zich niks mis mee. Deze auto's kan je gelukkig goed inschatten of er een probleem is of niet. Als het chassis en de verschillende montagepunten OK zijn, dan is de rest maar 'aankleding'.

De aangestipte punten (reparatie met NA onderdelen ipv. turbo onderdelen) zijn natuurlijk wel een leuk punt voor een potentiele koper om z'n bod flink laag in te schieten als de rest van de auto structureel OK is. Op die manier kan het natuurlijk een erg goede deal worden.

Bye, Arno.

Geplaatst: 04 dec 2006 11:23
door Hendrik-Jan
Arno schreef: Wellicht is hij dus (economisch) total-loss geweest
Dat moet je dan toch kunnen zien op het kenteken (dmv code)?

Re: Klopt niet !!

Geplaatst: 04 dec 2006 11:30
door Pipo
damnedt schreef:Kijk eens op hun website, dan zie je aan de foto´s dat het allemaal niet klopt. Je gaat de luchtinlaten toch niet vervangen voor imitatie bij een Turbo! En waar staat hier Turbo op de dorpels ??? Zie foto.
Die Alu platen met Turbo er op die je bij sommige Turbo's op de deurdorpels gekleefd zien (ondermeer op de mijne) waren een Opel-optie. Het ontbreken ervan zegt niets.

Geplaatst: 04 dec 2006 12:10
door Maik
Hendrik-Jan schreef:
Arno schreef: Wellicht is hij dus (economisch) total-loss geweest
Dat moet je dan toch kunnen zien op het kenteken (dmv code)?
Volgens mij niet, of een auto total loss is (geweest) vind de overheid ook helemaal niet interessant. Als de auto maar aan alle regels voldoet als hij weer op de weg rijdt...


Wie rijdt er binnenkort even langs in Meerkerk en gaat even onder die kar liggen? En dan even wat scherpe vragen stellen aan die handelaar :wink:

Geplaatst: 04 dec 2006 15:12
door Piet
Ik wel ik zou zo'n auto nooooit kopen als er goede andere te koop zijn.
Heb wel eens een auto gekocht die een kop staart botsing bleek te hebben gehad. :( Binnen het jaar later schuurde het spruitstuk. Wat ook voorkomt is dat de versnellingsbak het na een tijdje begeeft. Waarmee ik wil zegen dat alle schade niet altijd te zien is als je de auto koopt en wie zegt dat het daar door komt.