Pagina 2 van 6
Geplaatst: 28 dec 2006 12:12
door stevenflappy
25> das dan wel gunstig, dan zijn ze nu bijna wel op, maar wie koopt dit nou? Niet als je een MR2 hebt gehad of een S2000, misschien na je Golf cabrio.......?

Geplaatst: 28 dec 2006 12:16
door Martin
jans schreef:pk's ,airco, gewicht, meer geld ,enz enz enz
Dat bedoel ik, meer limo.
Maar blijf toch bij de speedster. Minder limo

.
Gr,Martin
Geplaatst: 28 dec 2006 12:18
door stevenflappy
Dat blijven echte rijders toch!!
Geplaatst: 28 dec 2006 12:26
door Marcel
Daarom is deze anders dan de speedster denk ik, vorige keer dacht Opel we maken een echte rijdersauto, resultaat was dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte
Nu dus gokken op een grotere markt.........

meer praktische mooie auto

Geplaatst: 28 dec 2006 13:05
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:Daarom is deze anders dan de speedster denk ik, vorige keer dacht Opel we maken een echte rijdersauto, resultaat was dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte
Nu dus gokken op een grotere markt.........

meer praktische mooie auto

Marketing heet dat.
Je geeft jezelf al antwoord in een vorig bericht; bij de GT krijg je veel voor weinig geld. Hadden ze de Speedster ook gunstiger geprijsd dan waren er ook meer van verkocht. Opel had het in 2000 over 200 Speedsters per jaar..... Volgens mij zijn er een paar mensen bij Opel de weg kwijt geweest toen ze dit riepen.
En de GT is een auto die je dagelijks beter kan gebruiken (dus grotere doelgroep).
Kijk je naar de verkoopaantallen van nieuwe MX-5en in NL dan is die markt niet zo super groot. Over een paar jaar zullen er wel veel importjes komen uit D.
Geplaatst: 28 dec 2006 15:32
door TorBeest
25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...
(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more!

dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)
Geplaatst: 28 dec 2006 17:57
door Marcel
TorBeest schreef:25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...
(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more!

dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)
De auto schijnt in Amerika gebouwt te worden, en gaat daar als saturn sky als warme broodjes naar ik begreep.........maar ik vindt het niet erg als er niet teveel van komen is hij in het begin in ieder geval een beetje exclusief

Geplaatst: 28 dec 2006 18:02
door Hendrik-Jan
Oeps, Amerika! Daar kunnen ze alleen maar rechtdoor en mogen ze niet hard rijden.
Geplaatst: 29 dec 2006 7:36
door Raphael
1 voordeel heb je wel met een volledige amerikaan. Je hebt meer ruimte om overal bij te komen dan bij een japanner. Maar weet iemand al de werkelijke specificaties van dat blik ?

Geplaatst: 29 dec 2006 8:19
door Marcel
Hierbij de specs, NL kentekengewicht zal dus op 1295 kg komen, iets zwaarder als een speedster dus
Koppel is trouwens wel indrukwekkend

Geplaatst: 29 dec 2006 10:53
door Dominique
idd. ook geschikt om een caravan naar Zuid Frankrijk te trekken!!

Geplaatst: 29 dec 2006 14:01
door Arno
Oef! Bijna 1.5 ton 'straatgewicht'...
Interessant dat hij qua bagage-ruimte zo te zien nog onpraktischer is als de Speedster
De 60L zal wel met het dak omlaag zijn en de 140L met het dak omhoog..
Wel een lastige auto voor de verkoop ben ik bang, want dit is qua praktisch gebruik zeker niet in dezelfde categorie als een BMW Z4 of een Boxter (die hebben veel meer bagageruimte)
Lijkt wat dat bereft meer op de huidige Toyota MR2, want daar ontbreekt het feitelijk ook aan enige nuttige bagageruimte waardoor het best lastig kan zijn om met zo'n ding te moeten leven.
2L turbo in plaats van de 2.4L atmosferisch in de Pontiac Solstice en Saturn Sky waarschijnlijk voor de CO2 emissie categorie en om dit gewicht toch nog een beetje sportief vooruit te krijgen.
Bye, Arno.
Geplaatst: 29 dec 2006 17:46
door Robin
Dit is toch wel een mooie wagen met veel pk's voor relatief weinig geld, maar niet te vergelijken met een kart als de speedster

. Maar ik kan toch moeilijk geloven dat er voorlopig maar 25 van zullen komen in de Benelux. En je ziet een auto toch nog altijd graag even in het echt voor je hem koopt, dus nergens geen demo wagens snap ik al helemaal niet

Geplaatst: 29 dec 2006 18:06
door Gerard
Geplaatst: 29 dec 2006 18:42
door Hendrik-Jan
Voor dat geld zou ik nog even gaan shoppen. Een gebruikte Boxster of zo.
Op het plaatje met die oude GT vind ik hem niet mooi.
Er zullen er genoeg naar D gaan dus daar zullen er genoeg beschikbaar zijn. Maar 25 voor de Benelux is wel erg weinig.