Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 apr 2007 8:49
door Maik
Rotax schreef:
voor het eerst ruim 6200rpm (in het rode dus) in de V gehaald! :) ).
Echt waar?! Jij?! :shock:
Was één van de eerste dingen die ik deed na aanschaf, meteen naar Duitsland en volgas. Echt zuinig rijdt 'ie dan overigens niet meer om maar even bij het gemekker over windgeruis aan te sluiten.
Redt die van jou dan meer dan 6200rpm in V? Ik heb al zovaak top gereden maar dat (rode gebied) haalde ik dan niet hoor. Altijd 225km/u, geen streep meer, en dan loopt hij iets van 6100rpm?
Dat bedoelde ik dus 8)
Ik vind het wel een aardige snelheid met 205 banden voor en 245 achter op een standaard 2punt2tje met het dak eraf (weg Cw waarde)...

Geplaatst: 23 apr 2007 9:28
door Rikster
6200???

Begrenzer stond toen op 7500... tegenwoordig zelfs op 8200 :shock: .
Windgeruis vond ik al hinderlijk bij 80km/u, dus rij eigenlijk nooit open :oops: .

Geplaatst: 23 apr 2007 16:53
door SteV6
Maik, ik heb de conditie van jouw bandjes gezien .... daar ben je de nodige mm profiel kwijt.

6200/6100 = 1.016

652/640 = 1.019 (doorsnede van je wiel nieuw / doorsnede van je wiel met 6 mm slijtage)

En ik meen gelezen te hebben dat de Cw-waarde zonder dakje juist gunstiger is dan met softtop erop.

Ik zeg verder niets :bag:

SteV6

(Ben wel nieuwsgierig naar je Vmax op je GPS! M'n Leonnetje liep 240.9 km/h op de PerformanceBox)

Geplaatst: 23 apr 2007 17:10
door Maik
Maar dan moet je torretje nog wel genoeg power hebben om hem over die 6100rpm te trekken, na 5800rpm is het met de max power alweer gedaan namelijk...
Ik denk niet dat ik hem nog op de GPS zet voordat er heftig aan het blokje gesleuteld gaat worden, dus we zullen het nooit weten.

softtop

Geplaatst: 23 apr 2007 19:00
door Pipo
Met de softtop erop beperkt ik me tot ca 190km. Daarboven komt er zoveel spanning op de voorste kabel dat er een luchtspleet ontstaat. Hij is nochthans vrij hard aangespannen. Bij een Duitser is eens bij 200+ de softtop incl. een zijprofiel losgerukt omdat de rijwind eronder sloeg :shock: Dat wil ik niet meemaken :roll: .
Bij lange snelle autostraderitten durf ik al eens van die flexibele oorstopjes gebruiken. Maakt een wereld van verschil 8)

Geplaatst: 23 apr 2007 19:10
door Herman
Deleted

Geplaatst: 23 apr 2007 19:11
door Dominique
SteV6,

Ik denk dat je wieldruk achterzijde met CW-waarde verward. :wink:

Geplaatst: 23 apr 2007 19:30
door Maik
Klopt, minder lift op de achter-as zonder dakje, maar wel een behoorlijke verstoring van de luchtstroom, dus slechtere Cw :) Dominique heeft ook overal verstand van! :) :) :lol: