Ben benieuwd naar het resultaatHerman schreef:Klopt. 80mm wordt niet meer gemaakt. V-max maakt volgende week een volledig 76mm voor me (in lichtgewicht uitvoering). Prijs valt mee
Aanpassing Turbo catsection
Re: katsection
Ik neem aan dat je de lambda sensor vervangt door een weerstandje of iets dergelijks? Vertel eens wat je precies gaat doen. Vanwege mijn 200 cells cat brand het "motorlampje" constant en dit wil jij daarmee voorkomen nietwaar?Pipo schreef: Nu nog even een nieuwe verbeterde Lambda-sim bouwen. Heb het schema al in mijn hoofd. Even uittekenen, printplaatje maken en wat soldeerwerk en
Weet je wel zeker dat er niet iets anders aan de hand is?Vanwege mijn 200 cells cat brand het "motorlampje" constant en dit wil jij daarmee voorkomen nietwaar?
Ik heb ook een 200 cells cat een geen motorlampje dat brandt.
En ook van anderen niet gehoord dat dit het geval was.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Oeps, ik ging er vanuit dat de uitlaatgassen te vuil waren naar de mening van de achterste lambdasensor. Het lampje is bij mij gaan branden op de dag dat de sportkat erin gezet is dus 1+1=2 dacht ik zo. Ik heb wel in Oosterhout de uitlaatgassen laten testen volgens de APK norm en daar viel het binnen. Misschien dat er iets met de lambdasensor zelf aan de hand is? 
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Re: katsection
Vervangen door een weerstandje is iets te eenvoudigvlieger schreef: Ik neem aan dat je de lambda sensor vervangt door een weerstandje of iets dergelijks? Vertel eens wat je precies gaat doen. Vanwege mijn 200 cells cat brand het "motorlampje" constant en dit wil jij daarmee voorkomen nietwaar?
Daar het zuurstofaandeel in de uitlaatgassen door de cat wordt gestabiliseerd, levert de lambda-sensor na de cat eens opgewarmd een vrijwel stabiel DC-signaal van ca 500mV af. De ECU checked tevens de goede werking van de sensor-heater door het meten van de verbruikte stroom (1,5 à 0,8 A). Onze sensorheater zijn weerstandswaarde varieert tussen 8 en 15 Ohm (koud of warme toestand).
Pas op met experimenteren, want de ingang van de ECU kan slecht tegen overspanning, en je ECU vervangen is een heel dure zaak.
Het lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk dat je MIL gaat branden door het gebruik van een 200 cell cat. Of het zou natuurlijk moeten zijn dat je cat stuk gegaan is door bv het tanken van loodhoudende benzine.
9/10 is het je lambda-sensor (kan het signaal of de heater zijn). Even je ECU-foutcodes uitlezen geeft hierover uitslag.
A thing of beauty is a joy forever!