vlieger schreef:
Ik neem aan dat je de lambda sensor vervangt door een weerstandje of iets dergelijks? Vertel eens wat je precies gaat doen. Vanwege mijn 200 cells cat brand het "motorlampje" constant en dit wil jij daarmee voorkomen nietwaar?
Vervangen door een weerstandje is iets te eenvoudig

Dat werkt enkel bij het vervangen van oudere Titania-sensors. Die genereren een veranderlijke weerstandswaarde. De sensors gebruikt in onze Speedsters zijn van het Zirkonia-type. Zij leveren een voordurend veranderende DC-spanning af tussen 100 en 900mV afhankelijk van het verbrande brandstofmengsel (respectievelijk arm of rijk). Tevens zijn onze sensors voorzien van een ingebouwde heater teneinde sneller de werkingstemperatuur te bereiken.
Daar het zuurstofaandeel in de uitlaatgassen door de cat wordt gestabiliseerd, levert de lambda-sensor na de cat eens opgewarmd een vrijwel stabiel DC-signaal van ca 500mV af. De ECU checked tevens de goede werking van de sensor-heater door het meten van de verbruikte stroom (1,5 à 0,8 A). Onze sensorheater zijn weerstandswaarde varieert tussen 8 en 15 Ohm (koud of warme toestand).
Pas op met experimenteren, want de ingang van de ECU kan slecht tegen overspanning, en je ECU vervangen is een heel dure zaak.
Het lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk dat je MIL gaat branden door het gebruik van een 200 cell cat. Of het zou natuurlijk moeten zijn dat je cat stuk gegaan is door bv het tanken van loodhoudende benzine.
9/10 is het je lambda-sensor (kan het signaal of de heater zijn). Even je ECU-foutcodes uitlezen geeft hierover uitslag.