Pagina 2 van 6

Geplaatst: 04 jun 2007 19:06
door speedster
Dan ga ik liever voor de zekerheid en zal dan een 200 cel nemen.
Heb geen zin om bij elke APK de kat te vervangen.
Misschien dat ik een geheel nieuwe voorpijp maak met de 200 cel kat eraan en dan de ouwe bewaar voor eventueel afkeur bij APK.

cat

Geplaatst: 04 jun 2007 19:27
door Pipo
Als je voor de 200 cell-cat gaat, is de kans dat je niet door de APK geraakt bijzonder klein. Tenzij na 5 jaar en 100.000km. Dus is er niet veel reden je originele catsectie op stock te houden.

Geplaatst: 04 jun 2007 20:14
door Piet
Ik heb zo'n 200 cell cat en geen probleem bij de APK, weet ik zeker sinds vandaag. Of eigenlijk morgen want ze moeten hem nog afmelden.
De origineel heb ik op zolder, loopt niet weg.

Geplaatst: 09 sep 2007 8:51
door markv
Afgelopen vrijdag voor het eerst met de auto met de 2Bular uitlaat op een droog circuit gereden. De voorgaande keren heb ik telkens olietemperaturen van ruim over de 120 graden gezien (richting de 130). Deze keer is de temperatuur niet hoger geweest dan 120 graden.

Aangezien ik nu ook rij met het nieuwe inlaatspruitstuk draaid de motor gemakkelijk meer toeren en rij ik de motor ook hoger in de toeren wat meer warmte zou moeten produceren.

De betere en snellere afvoer van de uitlaatgassen door de uitlaat lijkt dus een positief effect te hebben op de temperatuur van de motor en dus ook van de olie :)

Mark

Geplaatst: 09 sep 2007 10:11
door Maik
Goed nieuws!
Heb je nog gelogd met je speledingetje? En zie je nu dan ook een hogere topsnelheid op het rechte stuk? :wink:

Geplaatst: 09 sep 2007 17:28
door markv
De DL1 heeft meegedraaid, maar ik heb nog niet gekeken naar de resultaten. We zaten met z'n tweeen in de auto, dusja, is ook verder lastig vergelijken.

Maar het was wel leuk :)

Mark

Geplaatst: 09 sep 2007 18:16
door Maik
Ohja, dat natuurlijk ook: was het leuk?! :lol:
En voldeden de schijven en blokken nog een beetje aan je verwachtingen?

Geplaatst: 09 sep 2007 19:20
door markv
Met deze schijven en remmen is het echt alsof je een anker uitgooit, echt belachelijk hoe hard dat ding kan remmen :D

Dus, ja ben wel erg blij met deze setup :)

Nu nog even kijken of de CL's zich een beetje koest gaan houden..

Mark

Geplaatst: 10 sep 2007 5:58
door Maarten
markv schreef:Met deze schijven en remmen is het echt alsof je een anker uitgooit, echt belachelijk hoe hard dat ding kan remmen :D

Dus, ja ben wel erg blij met deze setup :)

Nu nog even kijken of de CL's zich een beetje koest gaan houden..

Mark
Mark,
Heb je de CL's ook op je vorige schijven geprobeerd, of tegeliujk met de nieuwe schijven gemonteerd?

Ben ook benieuwd hoeveel geluid ze gaan produceren...

Maarten

Geplaatst: 10 sep 2007 6:48
door Maik
Waren de blokken op de terugreis een stuk stiller geworden dan Mark? Die van mij zijn na een paar 100km na de laatste circuitdag nog steeds stil, geen gekrijs meer, af en toe een half piepje alleen :)

Geplaatst: 10 sep 2007 6:49
door Maik
Maarten, heb jij ook de CL's gemonteerd dan?

Geplaatst: 10 sep 2007 8:20
door markv
Maarten schreef: Heb je de CL's ook op je vorige schijven geprobeerd, of tegeliujk met de nieuwe schijven gemonteerd?
Nee, ik heb ze alleen op de nieuwe schijven geprobeerd. Op de originele schijven heb ik OMP's gehad, die werken ook prima, zeker als je de prijs meeneemt in de vergelijking.

Op de nieuwe schijven heb ik voor de vakantie Mintex gehad. Die neem ik NOOOOIT meer, echt complete bagger :(
Maik schreef: Waren de blokken op de terugreis een stuk stiller geworden dan Mark? Die van mij zijn na een paar 100km na de laatste circuitdag nog steeds stil, geen gekrijs meer, af en toe een half piepje alleen Smile
Ja, op de terugweg deze ze alleen nog maar het normale piepen wat je van race blokjes kan verwachten. Maar niet meer het echt pijn-in-je-oren krijsen wat ze daarvoor deden.

Mark

Geplaatst: 04 okt 2007 21:36
door RCduck7
Op de site van 2bular staan verschillende onderdelen voor een volledig uitlaatsysteem.
Zijn alle onderdelen nodig???

http://www.2bular.com/news.htm

Geniet dit systeem nog altijd de voorkeur voor PK winst of toch Larini??

Geplaatst: 05 okt 2007 5:37
door markv
Voor een volledige systeem heb je alle onderdelen nodig om een volledig systeem te maken. Maar als je een katalysator besteld heb je natuurljjk geen de-cat pijp nodig. Een de keramische coating is natuurlijk optioneel.

Op mijn website staat een meting van de vermogenstoename met een 2bular systeem. Als je een meting hebt van een Larini dan kan je het daarmee vergelijken.

Mark

Geplaatst: 05 okt 2007 6:24
door André R
"2bular Honda Vx220 2.5 inch dia install."

Mark, weet je wel zeker dat je de goeie er onder hebt hangen?? :lol: