EDS chip
Ik hou het erop dat als je iemand hebt die weet welke maps hij moet aanpassen bij dit motormanagement, dat de wijzigingen dan wel blijvend zijn. Het probleem is dat de toko die de map heeft geschreven voor mijn auto, niet de juiste aanpassingen heeft gedaan waardoor alles weer terug is gekomen in originele staat.
Indien door EDS ook de toerenbegrenzer wordt veranderd, lijkt het erop dat ze al meer weten van dit motormanagement. Niet iedereen kan dat nl..
Mark
Indien door EDS ook de toerenbegrenzer wordt veranderd, lijkt het erop dat ze al meer weten van dit motormanagement. Niet iedereen kan dat nl..
Mark
C30-94@0.55bar
Dus dan is thorney ofwel niet capabel in het goed programmeren van de ECU of boekt hij eigenlijk maar een 15 PK winst met de TB's!?!markv schreef:Euhm, is al meer gepost dat het remappen van een 2.2 prima winst te behalen is. Over de 15pk en 15Nm is vrij normaal. Mits je iemand hebt die goed is in het schrijven van de map..
Mark
Sowieso heeft Thorney de map niet gemaakt, maar Webcon. En, ik twijfel erg aan de rollingroad die ze bij TMS hebben. Ik vind de grafieken die eruit komen wel vrij apart. Op de een of andere manier lijkt het koppel bij de auto's die gemeten worden ALTIJD vrij laag te zijn. Andere grafieken die ik tegenkom hebben meestal bij lage toeren een nette hoeveelheid extra koppel. Maar bij de grafieken van TMS zie je dat eigenlijk helemaal niet terug.
Het zou mooi zijn als iemand zo'n auto met throttlebodies eens op de rollingroad bij Emerald test, dan is het tenminste te vergelijken met andere auto's die daar zijn geweest. Dat geeft een veel beter beeld..
Mark
Het zou mooi zijn als iemand zo'n auto met throttlebodies eens op de rollingroad bij Emerald test, dan is het tenminste te vergelijken met andere auto's die daar zijn geweest. Dat geeft een veel beter beeld..
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ja... eigenlijk wel... maar ik ben er net als Mark ook niet helemaal uit waar het nou aan ligt...RCduck7 schreef:Dus dan is thorney ofwel niet capabel in het goed programmeren van de ECU of boekt hij eigenlijk maar een 15 PK winst met de TB's!?!markv schreef:Euhm, is al meer gepost dat het remappen van een 2.2 prima winst te behalen is. Over de 15pk en 15Nm is vrij normaal. Mits je iemand hebt die goed is in het schrijven van de map..
Mark

Mark, Thorney kan ook de toerenbegrenzer verleggen toch?

Klopt, in de maps van TMS voor de standaard ECU is de toerenbegrenzer ook veranderd. Of eigenlijk, toerenbegrenzers, als ik het goed heb begrepen is het een instellen per versnelling.Maik schreef: Ja... eigenlijk wel... maar ik ben er net als Mark ook niet helemaal uit waar het nou aan ligt...![]()
Mark, Thorney kan ook de toerenbegrenzer verleggen toch?
Het is mij ook nog steeds niet 100% duideljik naar wat voor een grafiek we aan het kijken zijn voor de eerste tuningsstap met throttlebodies. Of het nou alleen de TB's zijn met ECU of dat er nou toch nog een milltek bij zit.. Geen idee..
Mark
C30-94@0.55bar
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Heb pas een (wat ouder) stukje op het duitse forum zitten lezen over ditIndien door EDS ook de toerenbegrenzer wordt veranderd, lijkt het erop dat ze al meer weten van dit motormanagement
onderwerp en daar kwam eigenlijk uit dat EDS één van de weinige is die
dit inderdaad goed onder de knie heeft.
Ik weet niet of er intussen meer tuners zijn die het ook kunnen, maar
EDS kan het in ieder geval wel

Cars are fun and without fun, life is nothing.
Re: EDS chip
Net eens gekeken via routeplanner hoever het is van mijn thuis naar Oschersleben in Duitsland.speedster schreef:Ik heb gisteren in Oschersleben de Speedster laten chippen bij EDS.
Phase 1 is alleen software en je krijg 14 PK en 20 Nm erbij.
Je kan het goed merken als je op snelheid ben en dan gas geeft.
Phase 2 is met cat vervanger en dat ga later nog wel een keer doen.
Mijn pre-cat is al leeg en heb een Cup-uitlaat van Opel en ben daarom benieuwt naar de aantal Pk en ga daarom een keer naar Rica om even op de rollebank te gaan.
633 km en 6 uur rijden!!

Een beetje gek, tenzij het daar mooi is om op vakantie te gaan.

- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: EDS chip
RCduck7 schreef:Net eens gekeken via routeplanner hoever het is van mijn thuis naar Oschersleben in Duitsland.speedster schreef:Ik heb gisteren in Oschersleben de Speedster laten chippen bij EDS.
Phase 1 is alleen software en je krijg 14 PK en 20 Nm erbij.
Je kan het goed merken als je op snelheid ben en dan gas geeft.
Phase 2 is met cat vervanger en dat ga later nog wel een keer doen.
Mijn pre-cat is al leeg en heb een Cup-uitlaat van Opel en ben daarom benieuwt naar de aantal Pk en ga daarom een keer naar Rica om even op de rollebank te gaan.
633 km en 6 uur rijden!!![]()
Een beetje gek, tenzij het daar mooi is om op vakantie te gaan.
Phase 1 kost normaal 250 euro en phase 2 kost 1250 euro. Phase 1 was van de week een aanbieding op de Opel meeting in Oschersleben. EDS zit dus niet in Oschersleben, maar in Marl en dat is ongeveer 270 kilometer voor je.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Als het gewoon via OBD is kan je hem misschien ook in NL wel ergens laten chippen? Zal EDS niet een NL-dealer hebben? Misschien valt er wel iets te regelen....
Peter, zie zo snel mogelijk een meting met Mark te doen, hij zal ook wel erg benieuwd zijn naar de resultaten
, vooral omdat de rest van je auto nog helemaal standaard is.
En dan na een maandje ofzo nog een keer een meting om te zien of EDS het echt onder de knie heeft en het progje niet gewist is!
Peter, zie zo snel mogelijk een meting met Mark te doen, hij zal ook wel erg benieuwd zijn naar de resultaten

En dan na een maandje ofzo nog een keer een meting om te zien of EDS het echt onder de knie heeft en het progje niet gewist is!

Roveco (Motorsport) in Hellevoetsluis is dealer voor EDS, maar chippen zelf niet! Dat staat EDS niet toe. Zij bouwen de motorsturing uit en sturen deze op, waarna EDS ze met een standaard map voor de betreffende phase overschrijft. Nadeel hiervan is dat ze de map niet kunnen optimaliseren voor jou motor...
EDS deelt de mappings slechts met een klein aantal partners, dit omdat de ontwikkelingskosten van zo'n mapping best hoog liggen en ze willen voorkomen dat er goedkopere en waarschijnlijk slechtere mappings op de markt komen onder hun naam...
Anderzijds zit er in de EDS mappings een factor die het motormanagement zelf aanpast aan de hand van temperatuur, luchtdruk, octaangehalte e.d. Misschien is de mapping dan dus niet maximaal voor jou motor, maar heel veel pk's blijven er zeker niet liggen...
Bij Roveco lopen een aantal jongens rond die graag meer met tuning zouden doen, anders dan voor zichzelf, maar helaas wil het bedrijf daar niet aan... anders had dat ze sowieso meer klanten voor tuning kunnen opleveren
.
p.s. Ik zie mensen natuurlijk veel liever naar Vmax gaan... Het product wat beide tuners leveren is voor de "lagere" pk stappen gelijk, maar bij Vmax gaan ze daarna veel verder. Het hart ligt meer bij de tuning dan bij het geld
(mijn ervaring).
Anderzijds zit er in de EDS mappings een factor die het motormanagement zelf aanpast aan de hand van temperatuur, luchtdruk, octaangehalte e.d. Misschien is de mapping dan dus niet maximaal voor jou motor, maar heel veel pk's blijven er zeker niet liggen...
Bij Roveco lopen een aantal jongens rond die graag meer met tuning zouden doen, anders dan voor zichzelf, maar helaas wil het bedrijf daar niet aan... anders had dat ze sowieso meer klanten voor tuning kunnen opleveren

p.s. Ik zie mensen natuurlijk veel liever naar Vmax gaan... Het product wat beide tuners leveren is voor de "lagere" pk stappen gelijk, maar bij Vmax gaan ze daarna veel verder. Het hart ligt meer bij de tuning dan bij het geld