De twijfel slaat toe...

Alle overige technische zaken.
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Zou zo maar kunnen, eerst eens maar back to basics...en vandaar uit verder. Moet overigens nog wel wat meer aan gebeuren dan alleen de ophanging, vrees ik. Maar dat zien we dan wel weer.

Groeten,

Nico
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Kijk dat kan dus niet he....... :roll:

WAT moet er gebeuren......? :wink:
ohjeetje..
Actief lid

Stuurhuis is verdacht (speling rechtsvoor in de ophanging over korte oneffenheden), motorophangrubbers ook (zo'n lekkere knal bij overschakelen van 1 naar 2...toerentalbegrenzer grijpt overigens zeer abrupt in, maar zal wel zo horen) dus: grondig inspecteren.

Groeten,

Nico
ohjeetje..
Actief lid

Vandaag zijn de originele veren/dempers teruggeplaatst. Wat een genot op B-wegen (klinkers, kinderkopjes, asfaltwegen met doorgegroeide boomwortels etc). De wielen houden beter contact met de weg; niet meer het gevoel dat je gelanceerd wordt/wegstuitert. Nog steeds behoorlijk stevig. Verzonken putdeksels/gaten geven best wel een dreun.
Op de snelweg boven de 120 km/u is de ligging duidelijk minder. Vager, en trager reagerend op stuurbewegingen. De auto helt in bochten (op en afritten) meer over. Daaruit blijkt weer: wordt het een beter, het ander slechter. Kiezen dus.

Maar: deze Nitrons (450/550) komen er bij mij nooit meer onder. Niet geschikt voor het doel waarvoor ik de auto gebruik en blijf gebruiken(geen circuit, weinig snelweg). Zelfs niet als ik de veren zou vervangen voor 375/450 (wat met de "kleppen" in de dempers volgens Nitron nog wel gaat). Voorlopig houd ik het bij origineel.
En voor wat betreft de "looks": ondergeschikt aan rijden!

Groeten,

Nico
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Als je het verlagen van je zwaartepunt persee als "looks" wilt omschrijven :roll:
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nou lul je wel zo stom, Nitrons heb je niet voor de looks..... Jij hebt gewoon de verkeerde auto gekocht!! Wat een uitspraak, hij rijd nu lekker rechtuit.....

Sorry hoor maar jij snapt het echt niet :oops:
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Ik ben ook bang dat je de plank hier volledig mis slaat!
Ben pas overgestapt van orgineel naar nitrons en wil absoluut niet meer terug.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

ohjeetje.. schreef:Op de snelweg boven de 120 km/u is de ligging duidelijk minder.
Vorig weekend op de duitse autobahn reed ik tegen 230 km/h door zo een zeer lange rechtse bocht op de snelweg, je kent dat soort bocht wel waar het asfalt ook net wat minder is op de buitenbaan :wink:... ik vond de speedster toen toch wel zeer nerveus worden. Omdat ik persoonlijk niet kan vergelijken met de nitrons...vraag ik me af wat het effect is van een speedster met nitrons in zo een bocht. Vlieg je er dan letterlijk door zonder enig probleem of heb je dat nu eenmaal altijd met zo een snelheid dat nerveuze gedoe:?:

ps: Het kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen :|
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Robin, neem maar van mij aan dat je speedster er VEEL minder nerveus van wordt, als je Nitrons monteerd. Ik weet wel iemand die een tweedehands setje voor weinig heeft liggen :wink:
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik vond de Speedster met de standaard veren te gevaarlijk in lange bochten (alleen bij hogere snelheid natuurlijk).
Voor het uiterlijk heb ik het niet gedaan want dan heb je veel goedkopere oplossingen.
Volgens mij moet een sportwagen ook lekker stug zijn en moet je goed contact hebben met de weg.
Ik vind het ook een grote stap terug om de Nitrons er onder uit te halen.
ohjeetje..
Actief lid

Heren, heren... kennelijk een gevoelig onderwerp aangesneden :lol: Als ik tevreden ben, waar maken jullie je dan druk over? Zijn Nitrons heilig verklaard of zo?
Ik hoef toch niet uit te leggen dat "comfort" (voorzover daar sprake van is) en wegligging elkaar bijten? En dat ieder zijn eigen keus maakt, afhankelijk van wat hij met de auto wil? Dat zelfs Thorney op zijn website de standaard setup erg goed noemt? Dat ik niet beweer dat Nitrons er alleen voor de looks zijn (wel even goed lezen s.v.p.)? Nou dan...

Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ik niets meer zal veranderen. Maar als ik dat doe, dan zullen de veren zeker geen 375/450 laat staan 450/550 zijn. Ohlins schijnt 300/340 te maken (one way adjustable) en dat komt toch wel een stuk dichterbij de standaard 234/268. Ook kan ik besluiten de Nitrons aan te laten passen (valves) in combinatie met 300/350 veren, of misschien wel direct zo bestellen als dat goedkoper is. De linker bovenste schokbrekersteun is bewust niet vervangen.....er is dus nog hoop voor deze sukkel :wink: !

Groeten,

Nico
Super7

Bericht door Super7 »

Je kunt de Nitrons ook aan mij verkopen voor een zacht prijsje.. :idea:

Ruilen tegen Eibach veren? :?:
ohjeetje..
Actief lid

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: En dat is niet uitlachen!

Groeten,

Nico
Pascal

Bericht door Pascal »

Nitrons zijn zeker niet heilig, ze geven je wel een beter rijders gevoel.
Maar over de kwaliteit heb ik toch mijn bedenkingen :shock:
ohjeetje..
Actief lid

Pascal schreef:Nitrons zijn zeker niet heilig, ze geven je wel een beter rijders gevoel.
Maar over de kwaliteit heb ik toch mijn bedenkingen :shock:
Vertel!

Groeten,

Nico
Nee, mijn doel is niet Nitrons af te kraken....integendeel.
Plaats reactie