De twijfel slaat toe...
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Vandaag zijn de originele veren/dempers teruggeplaatst. Wat een genot op B-wegen (klinkers, kinderkopjes, asfaltwegen met doorgegroeide boomwortels etc). De wielen houden beter contact met de weg; niet meer het gevoel dat je gelanceerd wordt/wegstuitert. Nog steeds behoorlijk stevig. Verzonken putdeksels/gaten geven best wel een dreun.
Op de snelweg boven de 120 km/u is de ligging duidelijk minder. Vager, en trager reagerend op stuurbewegingen. De auto helt in bochten (op en afritten) meer over. Daaruit blijkt weer: wordt het een beter, het ander slechter. Kiezen dus.
Maar: deze Nitrons (450/550) komen er bij mij nooit meer onder. Niet geschikt voor het doel waarvoor ik de auto gebruik en blijf gebruiken(geen circuit, weinig snelweg). Zelfs niet als ik de veren zou vervangen voor 375/450 (wat met de "kleppen" in de dempers volgens Nitron nog wel gaat). Voorlopig houd ik het bij origineel.
En voor wat betreft de "looks": ondergeschikt aan rijden!
Groeten,
Nico
Op de snelweg boven de 120 km/u is de ligging duidelijk minder. Vager, en trager reagerend op stuurbewegingen. De auto helt in bochten (op en afritten) meer over. Daaruit blijkt weer: wordt het een beter, het ander slechter. Kiezen dus.
Maar: deze Nitrons (450/550) komen er bij mij nooit meer onder. Niet geschikt voor het doel waarvoor ik de auto gebruik en blijf gebruiken(geen circuit, weinig snelweg). Zelfs niet als ik de veren zou vervangen voor 375/450 (wat met de "kleppen" in de dempers volgens Nitron nog wel gaat). Voorlopig houd ik het bij origineel.
En voor wat betreft de "looks": ondergeschikt aan rijden!
Groeten,
Nico
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Vorig weekend op de duitse autobahn reed ik tegen 230 km/h door zo een zeer lange rechtse bocht op de snelweg, je kent dat soort bocht wel waar het asfalt ook net wat minder is op de buitenbaanohjeetje.. schreef:Op de snelweg boven de 120 km/u is de ligging duidelijk minder.

ps: Het kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Ik vond de Speedster met de standaard veren te gevaarlijk in lange bochten (alleen bij hogere snelheid natuurlijk).
Voor het uiterlijk heb ik het niet gedaan want dan heb je veel goedkopere oplossingen.
Volgens mij moet een sportwagen ook lekker stug zijn en moet je goed contact hebben met de weg.
Ik vind het ook een grote stap terug om de Nitrons er onder uit te halen.
Voor het uiterlijk heb ik het niet gedaan want dan heb je veel goedkopere oplossingen.
Volgens mij moet een sportwagen ook lekker stug zijn en moet je goed contact hebben met de weg.
Ik vind het ook een grote stap terug om de Nitrons er onder uit te halen.
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Heren, heren... kennelijk een gevoelig onderwerp aangesneden
Als ik tevreden ben, waar maken jullie je dan druk over? Zijn Nitrons heilig verklaard of zo?
Ik hoef toch niet uit te leggen dat "comfort" (voorzover daar sprake van is) en wegligging elkaar bijten? En dat ieder zijn eigen keus maakt, afhankelijk van wat hij met de auto wil? Dat zelfs Thorney op zijn website de standaard setup erg goed noemt? Dat ik niet beweer dat Nitrons er alleen voor de looks zijn (wel even goed lezen s.v.p.)? Nou dan...
Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ik niets meer zal veranderen. Maar als ik dat doe, dan zullen de veren zeker geen 375/450 laat staan 450/550 zijn. Ohlins schijnt 300/340 te maken (one way adjustable) en dat komt toch wel een stuk dichterbij de standaard 234/268. Ook kan ik besluiten de Nitrons aan te laten passen (valves) in combinatie met 300/350 veren, of misschien wel direct zo bestellen als dat goedkoper is. De linker bovenste schokbrekersteun is bewust niet vervangen.....er is dus nog hoop voor deze sukkel
!
Groeten,
Nico

Ik hoef toch niet uit te leggen dat "comfort" (voorzover daar sprake van is) en wegligging elkaar bijten? En dat ieder zijn eigen keus maakt, afhankelijk van wat hij met de auto wil? Dat zelfs Thorney op zijn website de standaard setup erg goed noemt? Dat ik niet beweer dat Nitrons er alleen voor de looks zijn (wel even goed lezen s.v.p.)? Nou dan...
Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ik niets meer zal veranderen. Maar als ik dat doe, dan zullen de veren zeker geen 375/450 laat staan 450/550 zijn. Ohlins schijnt 300/340 te maken (one way adjustable) en dat komt toch wel een stuk dichterbij de standaard 234/268. Ook kan ik besluiten de Nitrons aan te laten passen (valves) in combinatie met 300/350 veren, of misschien wel direct zo bestellen als dat goedkoper is. De linker bovenste schokbrekersteun is bewust niet vervangen.....er is dus nog hoop voor deze sukkel

Groeten,
Nico
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen