Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25 sep 2007 18:10
door Edjes
Kwam er laatst eentje tegen, samen met een Enzo en een Murcielago.
Toch wel een mooi ding hoor, hoewel het geluid verbleekte bij de Enzo.
NB: voelde me toch wel even heel klein in m'n speedstertje.

Geplaatst: 26 sep 2007 13:26
door stevenflappy
Klein in een Speedster, gooi er nog 15000 euro tegen aan en rij lekker met ze mee....... Kijken wie er dan lacht!!!
Geplaatst: 26 sep 2007 13:35
door Gerard
In een Speedster lach je altijd.

Geplaatst: 26 sep 2007 15:31
door RCduck7
Had een tijdje geleden een Lamborgine Gallardo achter me aan rijden, allebei netjes 120 km/u op de snelweg omdat een politiewagen voor ons heen reed.
Toen die poitiewagen de afrit nam zoefde die gallardo me zomaar voorbij alsof het niets was, op een ogenblik was hij bijna aan de horizon verdwenen.
Ik geloof wel dat men met een getunede speedster de 0-100 wel kan halen tegen dit soort auto en misschien als men een goed eind boven de 200PK zit met een speedster misschien wel van 0-150 maar daarna is het afgelopen.
Een motor met grote longinhoud (V8 en hoger) blijft aan hoge snelheden gewoon beter doorgaan.
Een kleine motor schiet wat tekort om het gevecht tegen de wind aan te gaan.
Geplaatst: 26 sep 2007 15:56
door zoonvanlinne150
stevenflappy schreef:Klein in een Speedster, gooi er nog 15000 euro tegen aan,Kijken wie er dan lacht!!!
tis niks,15000...................................
ook weer een voorbeeld van lik me vessie,is niet met elkaar te vergelijken.........compleet verschillende autoos
zonde van de audi trouwens!vinnum niet super mooi,maar zet hem maar voor de deur...........
met een strik er omheen!!!!

Geplaatst: 26 sep 2007 16:29
door Gerard
RCduck7 schreef:Had een tijdje geleden een Lamborgine Gallardo achter me aan rijden, allebei netjes 120 km/u op de snelweg omdat een poitiewagen voor ons heen reed.
Toen die poitiewagen de afrit nam zoefde die gallardo me zomaar voorbij alsof het niets was, op een ogenblik was hij bijna aan de horizon verdwenen.
Ik geloof wel dat men met een getunede speedster de 0-100 wel kan halen tegen dit soort auto en misschien als men een goed eind boven de 200PK zit met een speedster misschien wel van 0-150 maar daarna is het afgelopen.
Een motor met grote longinhoud (V8 en hoger) blijft aan hoge snelheden gewoon beter doorgaan.
Een kleine motor schiet wat tekort om het gevecht tegen de wind aan te gaan.
Ja dan is de Gallardo de grote winnaar.
Maar als je de hoeveelheid lol afzet tegen de prijs, is de Speedster de grote winnaar.
Wil overigens niet zeggen dat ik geen Gallardo zou willen hebben.
Als grote Lambofan zeg ik "zet maar voor de deur".

Geplaatst: 26 sep 2007 17:36
door Maik
Topsnelheid heeft niets met motorinhoud te maken, maar met het aantal pk's. Daarnaast ook met luchtweerstand en bakverhoudingen.
Geplaatst: 26 sep 2007 17:52
door zoonvanlinne150
Maik schreef:Topsnelheid heeft niets met motorinhoud te maken, maar met het aantal pk's. Daarnaast ook met luchtweerstand en bakverhoudingen.
jij bent altijd zo kil en koud,zonder enige vorm van emotie,alleen maar techniek..
jammer is dat.........................................

Geplaatst: 26 sep 2007 17:58
door Maik
Er moet iemand hier zijn die af en toe moet vertellen hoe het echt zit
En dat andere topic heb je zeker gemist....
Geplaatst: 26 sep 2007 18:10
door zoonvanlinne150
Maik schreef:Er moet iemand hier zijn die af en toe moet vertellen hoe het echt zit
En dat andere topic heb je zeker gemist....
welk topic?????????
ik lees alles................maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr onthou niks nakkes nada!
en als jij het typt.......ja dan helemaal natuurlijk!

Geplaatst: 26 sep 2007 22:19
door RCduck7
Maik schreef:Topsnelheid heeft niets met motorinhoud te maken, maar met het aantal pk's. Daarnaast ook met luchtweerstand en bakverhoudingen.
Tja, daar heb je gelijk maar het is toch anders qua rijervaring.
Je kan natuurlijk een NA motor zodanig tunen met geforceerde PK's zoals met een turbo zoals in volgend filmpje van top gear.
http://nl.youtube.com/watch?v=s1ZWJjC64 ... ed&search=
Kijk vooral ook door naar het laatste deel van het filmpje waar het nadeel zit bij een kleine motor.
Die lamborghini is compleet standaard wel te verstaan en die mitsubishi is fabrieksgetuned.
Geplaatst: 27 sep 2007 5:50
door markv
Dat filmpje is nou een goede illustratie dat pk getallen geen moer zeggen.
Mark
Geplaatst: 27 sep 2007 6:13
door zoonvanlinne150
NM!
Geplaatst: 27 sep 2007 6:14
door Maik
Kan het filmpje hier niet kijken

Wat voor Lambo en wat voor Mitsu hebben we het hier over?
Uiteindelijk is de topsnelheid heel simpel fysisch bepaald. En alle factoren die er invloed op hebben zijn er best veel, maar motorinhoud komt daar echt niet in voor...
Geplaatst: 27 sep 2007 10:45
door zoonvanlinne150
standaard lambo murcielaga tegen een evo 400(zo'n computer ding)
maar ik snap toch niet wat het filmpje duidelijk maakt.............
hij is (bijna)net zo snel als een lambo,als je 80 in ze 5 of zes rijdt is ie langzaam,
maar hij is toch sneller dan de versie met 320 pk????
en als je in de goede versnelling zit gaat ie toch wel harder dan een stilo 1.6?
dus wat maakt dit nu duidelijk over de pk's
pk+koppel maakt gewoon hoe snel de auto is?
en dat heeft vogges mij niks de grote van de motor te maken