Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 jul 2008 11:09
door YvoTuk
Folie werkt absoluut helemaal super zo lang je maar de juiste folie voor de juiste toepassing gebruikt. De duurdere folie van 3M wordt niet (meer) geel en kan je vrijwel onzichtbaar plakken.

Voordeel is dat je het spuitwerk een fors aantal jaren uit kunt stellen.

Ik heb vorig jaar Schotland gedaan met een groepje, dat ging.. ehm. op een leuk tempo ;) de voorruit van mijn Elise is aardig gechipped, maar de voorkant lijkt gewoon nog steeds helemaal ok. Dat komt toch echt door die folie.

Krasvaste lak bestaat overigens niet. Alle voordelen hebben nadelen (mooi statement van ene Cruijff en gaat bijna overal op). Een harde lak breekt makkelijker, dus zal je veel eerder last hebben van cracks en aanverwanten.

Als je de steenslag goed weg wil laten maken moet je ff een afspraak maken met Graham van ChipsAway in Culemborg. Rijd zelf ook Elise en snapt inmiddels heel erg goed wat de specifieke problemen met deze lakken zijn..

Geplaatst: 05 jul 2008 11:23
door Richard
Krasvaste blankelak bestaat wel (ik werk in een autoschadebedrijf en heb regelmatig gesprekken met de lakleverancier).

Krasvaste blankelak is eigenlijk een flexibele lak welke bij krasjes weer enigzins kan dichtvloeien. Dit kan door poetsen met een poetstol en de juiste poets, omdat er wel warmte in de lak moet ontstaan.

Doordat de lak flexibel is zal deze steenslag eerder afketsen, maar zoals ik al zei zal je het niet helemaal voorkomen.

Geplaatst: 19 mei 2010 18:30
door Co'tje
YvoTuk schreef:Folie werkt absoluut helemaal super zo lang je maar de juiste folie voor de juiste toepassing gebruikt. De duurdere folie van 3M wordt niet (meer) geel en kan je vrijwel onzichtbaar plakken.
Enig idee waar ik mijn voorkant kan laten beplakken met goede folie tegen steenslag?

Geplaatst: 19 mei 2010 18:53
door the-duke
Ik heb het via Opel Oosterhout laten doen, zit er echt perfect op volgens mij. Er is ook folie van 3M gebruikt en 9 vd 10 mensen zien het helemaal niet eens zitten.

Gr,
The Duke

Geplaatst: 20 mei 2010 5:22
door Dennizz
Co'tje schreef:
YvoTuk schreef:Folie werkt absoluut helemaal super zo lang je maar de juiste folie voor de juiste toepassing gebruikt. De duurdere folie van 3M wordt niet (meer) geel en kan je vrijwel onzichtbaar plakken.
Enig idee waar ik mijn voorkant kan laten beplakken met goede folie tegen steenslag?
Volgens mij heb ik daar eens navraag gedaan bij een bedrijf in Noord Holland. Ik dacht Haarlem, die omgeving is vlakbij toch voor jouw? (via google gevonden)

Kostte wel 500 euro :shock: Heb toen besloten om het maar te doen als de auto net is gespoten en dus echt steenslag vrij is. Om er een laag overheen te plakken als er al steenslag zit vond ik wat zonde.

Nu verf ik de auto 2 a 3 keer bij in de lente/zomer en dan zie je ook niets van de steenslag.

Geplaatst: 20 mei 2010 21:08
door Smiley
Deze engelsman had net een nieuwe spuitbeurt gehad, en moest folie laten plaatsen. Zo is hij er naartoe gereden:

Afbeelding

Geplaatst: 21 mei 2010 7:07
door Co'tje
Smiley schreef:Deze engelsman had net een nieuwe spuitbeurt gehad, en moest folie laten plaatsen. Zo is hij er naartoe gereden:
ha ha ha, niets meer aan doen :o)

Geplaatst: 21 mei 2010 14:09
door Manta79
whahahaha :D netjus..

Geplaatst: 21 mei 2010 16:54
door Dennizz
:woship:

Geplaatst: 21 mei 2010 20:24
door Arno
En dan... Trek je de nieuwe verf er met de ducttape vanaf ;)

Bye, Arno.

Respray

Geplaatst: 20 aug 2010 17:33
door Zoefke
Op een rode zie je heel snel witte puntjes van de steenslag, tot nog toe heb ik ze geretoucheerd met een lakstiftje. :?

:idea: Nu doet volgende gelegenheid zich voor:
Wegens een ongelukje zal de achterclam vervangen worden, met nieuw spuitwerk. Mij is verteld dat om geen kleurverschil te hebben, de auto verder gespoten wordt tot halfweg de deur, uitgeneveld. Dit werk zal betaald worden door de verzekering.
Om nu tegelijk de steenslag en dat gepruts met uitnevelen aan te pakken zou ik een volledige respray willen laten doen. Graag had ik een idee gehad wat een volledige respray voor een speedster ongeveer kost. Ik denk dat meerdere forumleden dit al eens lieten doen?
('t is om een idee te hebben, zodat het herstelbedrijf niet met de centen van de verzekering gaat lopen, en ik teveel betaal)

Als bij een respray alles afgeplakt wordt en dan gespoten, is dit waarschijnlijk niet zo duur maar ook niet zo mooi als wanneer er delen gedemonteerd worden en dan apart gespoten worden? Dus bij een prijs van een respray zou ik ook graag weten hoe die uitgevoerd werd.

Alvast bedankt voor jullie reakties,

PS: Als de volledig respray voor mekaar komt, dan gaat er direkt een folie op vooraan.

Geplaatst: 21 aug 2010 0:35
door Smiley
Mijn verzekeringswerk vergoede 1500 voor het spuiten van de achterkant en 1 deur.
Ik heb daar 1500 bijgelegd voor een full respray.
De front en achterclam zijn los naar de spuiter gegaan, zoals het hoort.
Ook moesten de deuren grotendeels gedemonteerd worden voor het spuiten.

Bij een goed uitgevoerde "full respray" kun je dan ook de complete autokleur veranderen als je wilt.

Geplaatst: 21 aug 2010 7:42
door Zoefke
OK, al bedankt Smiley, nu heb ik toch al een idee van de bedragen.

Deze voormiddag ga ik er naar toe voor de offertes, eens zien waar we zullen uitkomen :roll:

Niet dat ik naar een andere kleur zou gaan, maar als je veranderd van kleur, blijft je dan niet op sommige plaatsen in het interieur zitten met de oude kleur?

En nog een vraagje: de stickers tegen steenslag voor de achterwielen, is dat een Opel-set of moet dat met de hand gesneden worden uit hetzelfde materiaal voor de steenslag voor de voorclam?

manieren om steenslag te verwijderen

Geplaatst: 21 aug 2010 7:56
door S. Gonzales
Dat is idd een "Opel set".

Succes!

Geplaatst: 22 aug 2010 11:49
door PeterS
Ik heb mijn Speedster nu 3 jaar. Omdat de Speedster geen last had van steenslagplekken heb ik meteen na aankoop steenslafgfolie laten plaatsen bij deze jongens : http://www.trimline.nl. De folie valt nauwelijks op en 3 jaar later ziet de Speedster er nog steeds als nieuw uit 8). Mij is het dus goed bevallen.