klein kenteken

Algemene zaken omtrent onze auto.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Zoals je goede en slechte burgers hebt, zo heb je goede en slechte agenten. Uiteindelijk zijn we allemaal mens, of niet?
Op z'n minst een klein beetje onsportief om je op deze manier af te reageren terwijl je in beginsel zelf fout zit.

@Gerard: ik had het over mooie vrouwen! Beetje nare smaak heb je... :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik overweeg een klein plaatje maar ik mag voor mijn werk geen strafblad hebben. :bag:
Ik denk er nog even over na. :alone:
Lotus Elise S2
damnedt
Actief lid

?

Bericht door damnedt »

Ging dit forum niet over de Opel Speedster?
En ja, Ede ligt natuurlijk niet in Brabant!
Heb je trouwens al uitgezocht hoeveel NIET politiemensen zedendelicten plegen, volgens mij zijn dat er veeeeeeeeeeeeeeeeel meer.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Dit forum gaat over opel speedsters en alles wat ermee te maken heeft, dus ook: te hard rijden, rijden met te kleine nummerbordjes die handiger zijn voor deze auto, inhalen waar het eigenlijk niet mag (maar wel kan, want 2 jaar geleden kon het daar bv wel en was het niet "levensgevaarlijk"?), rechts inhalen (de eerste snor die mij daar een bekeuring voor geeft lach ik dan net zo hard uit als die ene die mij een prent gaf voor mijn te kleine plaatje), en ga zo maar door 8)
Niemand gaat mij vertellen waar ik het wel en niet over mag hebben op dit forum.
En zoals Gerben al aangaf en als je zijn eerste post eens goed leest, gaat het hem om iets anders dan puur die prent...
Afbeelding
Turbo5012
Lid

Bericht door Turbo5012 »

Lang leve de bureuacratie in Nederland :twisted: :evil:
Oom snor, ga toch boeven vangen! Die agent was gewoon jaloers
dat hij zelf waarschijnlijk nooit zo'n keus kan maken ''zal ik een klein plaatje op mijn speedster schroeven of een normale''.

:wink:
Elke dag een risico!
Pipo

kleine nummerplaat

Bericht door Pipo »

Gezien mijn zware voet ben ik zeker geen fan van de politie, maar ze worden wel betaald om wetten te handhaven hé. Ieder van ons probeert zijn job zo goed mogelijk uit te voeren (of zou dat eigenlijk moeten :lol:)En zoals in iedere job vind je er bij die flexibel zijn en nadenken de zin en onzin van bepaalde regeltjes, en piereneukers die overal de puntjes op de i willen zetten. Of kleine mannetjes die het beetje macht dat ze hebben opblazen en misbruiken. En zo het imago verpesten voor diegenen die het wel goed menen. Maar ze zijn er - goede agenten; je moet ze alleen willen zien.

Ik voer de originele grote plaat vooraan (met velcro bevestigd). Niet omdat het zo gedicteerd wordt (daar veeg ik mijn voeten aan), maar omdat ik het praktisch vind als bodem-waarschuwing. Ik hang ze exact op 14cm van het asfalt (is de standaard bodemvrijheid van de Speedster). Zo weet ik dat als mijn plaat iets raakt, ik onmiddelijk moet stoppen wil ik mijn bodemplaten niet krassen. Heel handig vind ik dat.
A thing of beauty is a joy forever!
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Re: kleine nummerplaat

Bericht door Hendrik-Jan »

Pipo schreef:Gezien mijn zware voet ben ik zeker geen fan van de politie, maar ze worden wel betaald om wetten te handhaven hé. Ieder van ons probeert zijn job zo goed mogelijk uit te voeren (of zou dat eigenlijk moeten :lol:)En zoals in iedere job vind je er bij die flexibel zijn en nadenken de zin en onzin van bepaalde regeltjes, en piereneukers die overal de puntjes op de i willen zetten. Of kleine mannetjes die het beetje macht dat ze hebben opblazen en misbruiken. En zo het imago verpesten voor diegenen die het wel goed menen. Maar ze zijn er - goede agenten; je moet ze alleen willen zien.

Ik voer de originele grote plaat vooraan (met velcro bevestigd). Niet omdat het zo gedicteerd wordt (daar veeg ik mijn voeten aan), maar omdat ik het praktisch vind als bodem-waarschuwing. Ik hang ze exact op 14cm van het asfalt (is de standaard bodemvrijheid van de Speedster). Zo weet ik dat als mijn plaat iets raakt, ik onmiddelijk moet stoppen wil ik mijn bodemplaten niet krassen. Heel handig vind ik dat.
Yep er zijn goede en slechte al heb ik in Belgie het idee dat er van iedere slechte agent een goede te maken is (na het overhandigen van een fles sterke drank).
Het blijft vreemd dat je ze overdag (in NL) ziet flitsen op plekken waar 50km/h binnen de bebouwde kom extreem laag is en wanneer je 's avonds belt dat ze achter je huis aan het joyrijden zijn dat ze pas na 1/2 uur komen. De auto van de joyrijder stond vast in de struiken anders was hij allang weg geweest natuurlijk.
Lotus Elise S2
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

gerben schreef: Deze post was bedoeld om leden van dit forum erop te wijzen dat rijden met een klein kenteken nu € 90 kost.terwijl dit eerder , ook aangeven op dit forum veel minder koste en ik daarom besloten had om dit risico te nemen.
Dat was meen ik me te herinneren € 65, maar met de recente verhoging van de boetes over de gehele linie is deze waarschijnlijk ook meegenomen.

Kijk, de controle/uitvoering van regels ligt nu eenmaal bij de politie en in deze situatie is het vrij duidelijk dat een klein plaatje 'fout' is. Hooguit kan je je dus afvragen waarom er weinig consistentie is en je niet bij iedere controle meteen een boete krijgt.

In dit specifieke geval van nummerborden vind ik het vooral jammer dat de politiek/wetgever in NL het sinds 2001 wettelijk totaal onmogelijk heeft gemaakt om legaal een officieel model 18.2 plaatje te verkrijgen op auto's waar een normale plaat eigenlijk een probleem is met montage.

Niet alleen de Speedster/Elise, maar ook een aantal Alfa's, etc. hebben vaak aan de voorkant problemen om een gewone nummerplaat kwijt te kunnen.

Dat kon daarvoor achteraf wel met wat heen-en-weer gedoe met de RDW, maar nu is dat alleen nog voorbehouden aan (particuliere) invoer van auto's uit landen waar de nummerplaten kleiner zijn en de gewone GAIK platen niet passen. Bij de invoer-keuring kan je alleen dan de 18.2 notitie op het nieuwe kenteken krijgen.

Voor een Elise dus 1tje uit de USA importeren en je kan legaal een klein plaatje voeren :) (en is met de huidige dollar nog goedkoper ook!)

Of zet je auto op een Zwitsers kenteken.. Dan heb je automatisch een mini voor-plaatje ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Ze hebben mij ook al eens doen stoppen voor mijn klein nummerplaatje.
Ik zei dat ik juist op circuit was gaan rijden (was effektief ook zo) en dat mijn normaal nummerplaat in de koffer stak.

Ze zeiden me dat ik die dan maar onmiddelijk terug op moest vijzen en gaven me zelfs een schroevendraaier !

Hopelijk lukt het volgende keer ook zo !
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Over inconsistentie gesproken: Zoek eens naar de voor-kentekenplaat van de motoragent die je net voor een te kleine plaat heeft beboet.... :roll:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Exmantaa schreef:Over inconsistentie gesproken: Zoek eens naar de voor-kentekenplaat van de motoragent die je net voor een te kleine plaat heeft beboet.... :roll:
Een motor is iets anders dan een auto he :wink:
Maik

Bericht door Maik »

Ook qua noodzaak voor het voeren van wel of geen kenteken aan de voorkant?
Afbeelding
Hanm
Lid

Bericht door Hanm »

Vanavond net een kleintje voor de Speedster gemaakt..... :roll:
toch maar monteren denk ik :oops:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Ook qua noodzaak voor het voeren van wel of geen kenteken aan de voorkant?
Als motor rijder zeg ik ja. Zo`n kentekenplaat past echt niet op een (sport)motor. Echt totaal geen porm... Tevens ook heel slecht voor de prestaties :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik

Bericht door Maik »

Idem voor de speedster :wink:
Afbeelding
Plaats reactie