en felicitaties voor het resultaat

Laterr
Een paar %? Tja, ik heb er nog steeds goede hoop op dat het iets meer gaat zijn dan een paar %. Peter z'n eerste indrukken zijn dat er voelbaar verschil is. Dat betekend dat het meer is dan een paar %, anders voel je geen verschil.André R schreef:Ja, Mark doet idd die metingen zelf. Zou dat accuraat genoeg zijn om een paar % vermogenswinst te visualiseren?
Ik heb de spullen er ook voor liggen, maar snap nog steeds niet hoe het werkt. Binnenkort maar eens proberen. lijkt me wel erg grappig.
Alhoewel idd minder belangrijk, verwacht ik eigenlijk nog wel een mogelijke toename in piek vermogen. Het lijkt er op dat de vervroeging op hogere toeren nog wat verder kan van de ontsteking. En idd brandstof huishouding in het midden gebied is niet echt geweldig op de TMS grafiek.Exmantaa schreef:Als ik nog even naar het Lambda verloop op die TMS 2.4 man. remap kijk, denk ik dat er vooral veel in het middengebied te winnen is. Tussen 2500-4500rpm loopt ie daar veel te rijk met een flinke dip in het koppel tot gevolg. Op piekvermogen zit ie weer rond de 12.0 en dat is niet verkeerd.
Denk dus dat je aan jouw piekvermogen niet heel veel meer kan verbeteren (hoewel, met wat meer toeren...) echter die dip eruit moet goed mogelijk zijn. En is ook veel belangrijker want in dat gebied rij je tenslotte...![]()
HP-Tuners levert software voor op een laptop die je kunt gebruiken om zelf je ECU te tunen. Dus software op laptop, laptop aankoppelen aan de diagnose stekker van je ECU en tweaken maar. Ze hebben ook erg aardige procedures staan hoe je het best dingen kunt afstellen enzo. Echt voor de hobby tuner dusstevenflappy schreef:Ja!! PreciesExmantaa schreef: (Zoiets als het HP-tuners VCM suite voor de nieuwere GM ecu's.) Ik ben nl. nog wat blijven steken in de Motronic 2.x chip assembler bits & bytes...![]()
![]()
Tering, echt geen idee waar dit nog over gaat.........
Aangezien bijna elke motor behoudend wordt gemapt om onder de meest extreme omstandigheden toch een paar ton op de teller te kunnen zetten, ben ik er van overtuigd dat er inderdaad meer als een paar % vermogenswinst te boeken is.markv schreef:Een paar %? Tja, ik heb er nog steeds goede hoop op dat het iets meer gaat zijn dan een paar %. Mark
Zo'n programma als dat HP tuners is natuurlijk wel het andere uiterste, maar vroeg me af hoe en in welke vorm jullie de 2,2 ecu nu kunnen lezen en schrijven...markv schreef:
HP-Tuners levert software voor op een laptop die je kunt gebruiken om zelf je ECU te tunen. Dus software op laptop, laptop aankoppelen aan de diagnose stekker van je ECU en tweaken maar. Ze hebben ook erg aardige procedures staan hoe je het best dingen kunt afstellen enzo. Echt voor de hobby tuner dus
Het grote voordeel van zo'n oplossing is natuurlijk dat je dan ook echt iets customs voor je auto kunt maken, geoptimaliseerd voor de modificaties die je erop hebt zitten. Dat is vaak bij de normale chiptune acties niet het geval. De ECU wordt uitgelezen, dat wordt opgestuurd naar de toko die de eigenlijke tuning doet (vaak gebeurd dat op afstand) en het bestand wat terug komt wordt weer de ECU in gezet. En in dat bestand wat wordt opgestuurd staat compleet geen informatie over jouw specifieke motor. Het blijft dan een heel algemene aanpassing.
Mark