Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31 jul 2008 14:03
door André R
Een grotere gasklep heb ik ook nog niet besteld. Op dit moment is het ook nog niet helemaal duidelijk of je voor de 2.4 klep moet gaan (65mm) of de 2.0sc klep (68mm) Dat moet denk ik nog blijken.
In Engeland heeft er iemand (Vocky) een goed draaiende set-up gehad met de 2.4 inlaat, 68mm klep en 2.0sc injectoren. Maar dan moet je echt gaan remappen. Nog even wachten dus.
Dit is volgens mij de juiste 2.4 klep. Die van de 2.0sc (art 9194751, Kat no 825245) kan ik zo snel niet vinden op trademotion.
Heb je Mark zijn uitgebreide
inbouwbeschrijving wel eens gelezen trouwens? Handig om vooraf te weten waar je aan begint.

2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 14:43
door stefan
ja dat is inderdaad een hele klus maar ik ben er niet bang van hoor
maar mark heeft zen orginele gasklep weer terug gemonteerd
dus die andere niet bij bestellen dan ?
en nu maar hopen dat de alternator de kleine is
grt stefan
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 15:20
door stefan
mark v
mark heb jij enig idee hoeveel vermogen je aan de wielen gaat meten
met deze modificaties
bmc box
precat eruit
2.4 inlaat
eventueel andere gasklep (maar welke raad jij aan )want ik zag op de fotos dat je de orginele terug geplaatst hebt?
en remap van speerke (als hij er klaar mee is en het wil natuurlijk)
met standaard uitlaat
wat is jouw berekening
stefan
Geplaatst: 31 jul 2008 15:29
door markv
Hi Stefan,
Is niet te berekenen wat dat gaat opleveren.
De gasklep zal je niet zo werkend gaan krijgen. Zelfs een aangepaste 58mm gaf bij mij problemen.
De uitlaat zal zeker een restrictie vormen in jouw setup. Dat de prekat eruit is zal wel schelen, maar diameter van de pijp en het type demper is gewoon niet fijn. Zie wat het verschil bij mij is met alleen de 2bular op een standaard motor.
Groeten,
Mark
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 15:35
door stefan
ok mark maar moet ik dan de orginele gasklep terug monteren?
en zal deze dan werken ?
grt stefan
Geplaatst: 31 jul 2008 15:43
door Maik
De originele gasklep doet het prima tot een pk'tje of 200 schat ik. Daarboven misschien ook nog wel. Dus gewoon je originele blijven gebruiken met de set-up die jij voorstelt.
Het is inderdaad jammer om wel zover te gaan als jij voorstelt, maar dan de standaard uitlaat blijven gebruiken... Je kan denk ik nog beter eerder beginnen aan een nieuwe betere uitlaat dan een remap.
Als ik een schatting mag maken van de set-up die jij voorstelt met standaard gasklep: ongeveer 170pk... (2.4MF levert al een kleine 20pk, remap dan misschien "maar" 5pk, omdat je uitlaat uiteindelijk teveel een beperkende faktor gaat worden.
Als je een knappe uitlaat eronder zet dan schiet je denk ik gelijk naar over de 190pk...
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 15:49
door stefan
hoi maik
ja ik zit er niet zoveel mee in(maar het is wel het vrouwke haar speedy he)
als er een uitlaat bestaat die geen overdreven geluid maakt
dan zie ik dat eventueel wel zitten maar ik heb nog geen enkele met een ander systeem gehoord
en dat vermogen lijkt mij verdomd niet slecht
grt stefan & monia
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 15:50
door stefan
hoi maik
ja ik zit er niet zoveel mee in(maar het is wel het vrouwke haar speedy he)
als er een uitlaat bestaat die geen overdreven geluid maakt
dan zie ik dat eventueel wel zitten maar ik heb nog geen enkele met een ander systeem gehoord
en dat vermogen lijkt mij verdomd niet slecht
grt stefan & monia
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 15:51
door stefan
dat was ni de bedoeling

Geplaatst: 31 jul 2008 16:04
door markv
Hmm, pk getallen zijn leuk, maar de wijzigingen gaan 2 verschillende dingen doen. Het inlaatspruitstuk vervangen gaat ervoor zorgen dat de motor beter doorloopt op toeren, dat hij z'n koppel langer vast kan houden. Dat betekend dan dus meer vermogen (vermogen is een produkt van koppel en toeren).
Het verwijderen van de prekat en/of het upgraden van je uitlaat zal ervoor zorgen dat de hele koppel curve omhoog wordt geduwd, omdat de motor dan minder energie hoeft te steken in het eruit werken van de uitlaatgassen. Dat levert natuurlijk meer topvermogen op omdat de motor meer koppel houdt bij hoge toeren, maar het levert vooral een motor op die onderin beter trekt.
Mark
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 31 jul 2008 16:36
door stefan
hoi mark v
dus met andere woorden een motor die draait zoals een goede motor hoort te draaien
en de power onderin is dan weer mooi meegenomen
dan moet je bij rustig rijden niet zoveel in de pot roeren
grt stefan en monia
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 05 aug 2008 7:26
door stefan
goede morgen
vandaag de 2.4 inlaat besteld en de nodige pakkingen
wachttijd ongeveer 14 dagen ik ben eens benieuwd
en dan kan de klus beginnen en aan gezien het hier toch te veel regent
wacht ik niet tot de winterperiode
grt stefan en monia
Geplaatst: 05 aug 2008 7:37
door André R
Je hoeft niet te wachten tot de 2.4 inlaat binnen is.
Je kan alvast:
- Kijken wat voor dynamo je hebt
- De EGR-klep afblinden of verwijderen (evt komponenten kopen voor de EGR-cheater)
- Een beugel maken voor de ECU
- Een beugel maken voor de pijlstok
- Condensator kopen voor de dynamo (of de oude uit de kap slopen)
- Vacuumleiding kopen
En als je dan inmiddels toch bezig bent:
- pre-cat verwijderen
- evt gasklep porten/polijsten (voorzichtig!)
Heb je ook een blindplaat meebesteld (als je kiest voor EGR verwijderen) en een luchtklep? (564607)
2.4 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 05 aug 2008 8:01
door stefan
dag andre
ik denk dat de kans groot is dat ik een kleine alternator heb
speedy 3280 vacuumslang heb ik liggen
maar afdekplaat egr was niet gekend?
en support voor ecu pas ik pas aan op de inlaat
maar ik wacht tot alles binnen is dan kunnen we nog wat genieten he
precat is al verdwenen met de noorderzon
maar egr klep verwijderen geeft dat geen probleem met de keuring?
grt stefan e n monia
Geplaatst: 05 aug 2008 8:44
door stevenflappy
Spruitstuk was binnen 1 week al verzonden, de NL douane heeft het nu al een week liggen

Zou leuk zijn als die een beetje gingen doorwerken!!!