Blauwe Turbo
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Toch wel benieuwd waarom dat ding zelfs voor zo'n prijs niet verkoopt. Voor zover ik weet is hij teruggetuned. Nog niet betrouwbaar???
Wellicht helpt een poetsbeurtje de verkoop versnellen? Zaterdag even gekeken naar al het moois bij Van Sten en het is schier onmogelijk een Speedster te herkennen onder die dikke laag stof.
Wellicht helpt een poetsbeurtje de verkoop versnellen? Zaterdag even gekeken naar al het moois bij Van Sten en het is schier onmogelijk een Speedster te herkennen onder die dikke laag stof.

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat heeft toen ook niet echt lang gewerkt, dus ik zou er mijn handen niet voor in het vuur steken. Jans durft dat zelfs niet meer (zie opmerking Paul ergens op pagina 1)!!!!!! Gewoon met een boog omheen lopenRikster schreef:Weet niet wat er recent nog aan stuk is geweest en vervangen (hopelijk niet met de originele onderdelen!)... maar met 300pk moet de z20let standaard al heel blijven, dus zeker na alle mods van Vmax!

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Is dat niet dezelfde?Richard schreef:Ik ken een speedster turbo getuned naar 250 pk door beek waarna 25000km al de koppakking uitlag en dat met gewoon netjes opwarmen enz.
Er zijn volgens mijn history 5 blauwe turbo's in nederland, waarvan 1'tje naar 477 geholpen (de 05-xx-xx) en deze die naar 300 geholpen zou zijn door van beek.
Wat er online zo'n beetje rondhangt over deze auto:
- Hij is van Jans geweest.
- Hij is van David
- Hij is door van Beek naar 300 pk gebracht
- Hij is naar 250 pk gebracht. (Van Beek?)
- Hij is naar 390 pk gebracht. (wie?)
- Hij is terug naar 300 pk gebracht door van sten.
Iemand die de tijdslijn een beetje aan elkaar kan plakken van die auto?
(aanpassingen/gedaan door/eigenaar)
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Die hele tijdslijn, is dat op 1 blok, 2 blokken, 3 blokken, 4 blokken??? In dat geval zegt dat namelijk niet zoveel. Niemand wil dat ding kopen. Maar tenzij het een schadebak is geweest is het in het aller uiterste geval toch gewoon een ruilblok en standaard laten? Bedoel, eigenlijk is het een spotkoopje nu. Ik ben voor m'n 2.2 incl. alle aanpassingen meer geld kwijt dan dit 'horrorhok'.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Uhh de ex-Turbo van Jans is slechts bij Beek geweest voor een chipkuurtje (naar mijn persoonlijke mening baggerwerk) en een grotere tussenkoeler.
Daarna is Jans naar Vmax gegaan voor de opbouw van Evo 235 (alleen software) naar uiteindelijk tegen de 390pk. Officieel het Evo 360 pakket. In dat traject is het een tweetal keer op mechanisch gebied echt fout gegaan. Het laatste blok met tegen de al eerder genoemde 390 pk is met de Speedster aan Van der Velde verkocht en die heeft hem doorverkocht aan de huidige eigenaar. Zover ik via dit forum weet is dat de versnellingsbak is overleden en dat die bij Van Sten heeft gestaan voor de reparatie. En dan geruchten dat het vermogen teruggebracht zou zijn naar 300 pk.
Het Vmax traject heb ik redelijk goed meegekregen omdat ik regelmatig met Jans mee ben geweest naar Vmax en Jans regelmatig langs kwam om samen proefritjes te maken.
SteV6
(disclaimer: aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent
)
Daarna is Jans naar Vmax gegaan voor de opbouw van Evo 235 (alleen software) naar uiteindelijk tegen de 390pk. Officieel het Evo 360 pakket. In dat traject is het een tweetal keer op mechanisch gebied echt fout gegaan. Het laatste blok met tegen de al eerder genoemde 390 pk is met de Speedster aan Van der Velde verkocht en die heeft hem doorverkocht aan de huidige eigenaar. Zover ik via dit forum weet is dat de versnellingsbak is overleden en dat die bij Van Sten heeft gestaan voor de reparatie. En dan geruchten dat het vermogen teruggebracht zou zijn naar 300 pk.
Het Vmax traject heb ik redelijk goed meegekregen omdat ik regelmatig met Jans mee ben geweest naar Vmax en Jans regelmatig langs kwam om samen proefritjes te maken.
SteV6
(disclaimer: aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent

S4 Avant
Jans zijn eerste blok is onder garantie van Opel vervangen... productie fout. Zou in Borken na moeten vragen wat precies de oorzaak was.stevenflappy schreef:Dat heeft toen ook niet echt lang gewerkt, dus ik zou er mijn handen niet voor in het vuur steken.
De tweede grote schade aan het blok is veroorzaakt toen de auto in handen van van der Velde was door het draaien van iets te veel turbodruk, waardoor de turbo het begaf... (Apexi is super, maar je kan te makkelijk te veel vragen!?)
Wie de auto nu heeft terug geschroeft naar 300pk, met welke internals en turbo

p.s. Versnellingsbak perikelen ken ik...


- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Dus heel concreet is dit blok nummer 3? En hij was al terug naar 300 pk teruggetuned toen hij nog in handen was van Jans?
@Rik: Als een bak het om de zoveel tijd zou begeven had ik uiteindelijk uit irritatie een sterkere onder laten schroeven. Leuk dat een standaard bak niet duur is, maar op die manier blijf je bezig. Dan desnoods maar 8-10k investeren voor een mooie bak. Neem aan dat de tuning naar 477 pk ook niet de prijs van een pak melk had.
@Rik: Als een bak het om de zoveel tijd zou begeven had ik uiteindelijk uit irritatie een sterkere onder laten schroeven. Leuk dat een standaard bak niet duur is, maar op die manier blijf je bezig. Dan desnoods maar 8-10k investeren voor een mooie bak. Neem aan dat de tuning naar 477 pk ook niet de prijs van een pak melk had.
