Pagina 2 van 6

Geplaatst: 12 okt 2008 14:49
door Rallye
Er heeft op 13 september al iemand 23,5 voor geboden. Toch maar niet verkocht dan?

Geplaatst: 12 okt 2008 18:11
door Smiley
Blijkbaar.
Marktplaats is van 26.5 naar 23.5 gegaan.
Bij van Sten staat hij nog voor 25.5.
Blijkbaar wil david er vanaf.

Geplaatst: 13 okt 2008 8:16
door paul
Blijkbaar wil david er vanaf.
Volgens mij wil ie er al een hele tijd vanaf.... :lol:

Geplaatst: 13 okt 2008 8:26
door allen
Toch wel benieuwd waarom dat ding zelfs voor zo'n prijs niet verkoopt. Voor zover ik weet is hij teruggetuned. Nog niet betrouwbaar???
Wellicht helpt een poetsbeurtje de verkoop versnellen? Zaterdag even gekeken naar al het moois bij Van Sten en het is schier onmogelijk een Speedster te herkennen onder die dikke laag stof. :wink:

Geplaatst: 13 okt 2008 8:31
door Smiley
laat hem maar lekker verstoffen, dan ga ik hem volgend jaar wel halen.
Heb er wel zin an. :yes:

Geplaatst: 13 okt 2008 9:36
door Rikster
Weet niet wat er recent nog aan stuk is geweest en vervangen (hopelijk niet met de originele onderdelen!)... maar met 300pk moet de z20let standaard al heel blijven, dus zeker na alle mods van Vmax!

Geplaatst: 13 okt 2008 16:06
door stevenflappy
Rikster schreef:Weet niet wat er recent nog aan stuk is geweest en vervangen (hopelijk niet met de originele onderdelen!)... maar met 300pk moet de z20let standaard al heel blijven, dus zeker na alle mods van Vmax!
Dat heeft toen ook niet echt lang gewerkt, dus ik zou er mijn handen niet voor in het vuur steken. Jans durft dat zelfs niet meer (zie opmerking Paul ergens op pagina 1)!!!!!! Gewoon met een boog omheen lopen :idea:

Geplaatst: 13 okt 2008 16:12
door Richard
Ik ken een speedster turbo getuned naar 250 pk door beek waarna 25000km al de koppakking uitlag en dat met gewoon netjes opwarmen enz.

Geplaatst: 13 okt 2008 17:04
door Smiley
Richard schreef:Ik ken een speedster turbo getuned naar 250 pk door beek waarna 25000km al de koppakking uitlag en dat met gewoon netjes opwarmen enz.
Is dat niet dezelfde?
Er zijn volgens mijn history 5 blauwe turbo's in nederland, waarvan 1'tje naar 477 geholpen (de 05-xx-xx) en deze die naar 300 geholpen zou zijn door van beek.

Wat er online zo'n beetje rondhangt over deze auto:

- Hij is van Jans geweest.
- Hij is van David
- Hij is door van Beek naar 300 pk gebracht
- Hij is naar 250 pk gebracht. (Van Beek?)
- Hij is naar 390 pk gebracht. (wie?)
- Hij is terug naar 300 pk gebracht door van sten.

Iemand die de tijdslijn een beetje aan elkaar kan plakken van die auto?
(aanpassingen/gedaan door/eigenaar)

Geplaatst: 13 okt 2008 18:38
door Richard
Nee degene die ik omschreef is zwart

Geplaatst: 13 okt 2008 18:50
door allen
Die hele tijdslijn, is dat op 1 blok, 2 blokken, 3 blokken, 4 blokken??? In dat geval zegt dat namelijk niet zoveel. Niemand wil dat ding kopen. Maar tenzij het een schadebak is geweest is het in het aller uiterste geval toch gewoon een ruilblok en standaard laten? Bedoel, eigenlijk is het een spotkoopje nu. Ik ben voor m'n 2.2 incl. alle aanpassingen meer geld kwijt dan dit 'horrorhok'.

Geplaatst: 13 okt 2008 18:53
door Richard
Volgens mij is het geen schadebak! Alleen duitse import!

Geplaatst: 13 okt 2008 18:59
door SteV6
Uhh de ex-Turbo van Jans is slechts bij Beek geweest voor een chipkuurtje (naar mijn persoonlijke mening baggerwerk) en een grotere tussenkoeler.

Daarna is Jans naar Vmax gegaan voor de opbouw van Evo 235 (alleen software) naar uiteindelijk tegen de 390pk. Officieel het Evo 360 pakket. In dat traject is het een tweetal keer op mechanisch gebied echt fout gegaan. Het laatste blok met tegen de al eerder genoemde 390 pk is met de Speedster aan Van der Velde verkocht en die heeft hem doorverkocht aan de huidige eigenaar. Zover ik via dit forum weet is dat de versnellingsbak is overleden en dat die bij Van Sten heeft gestaan voor de reparatie. En dan geruchten dat het vermogen teruggebracht zou zijn naar 300 pk.

Het Vmax traject heb ik redelijk goed meegekregen omdat ik regelmatig met Jans mee ben geweest naar Vmax en Jans regelmatig langs kwam om samen proefritjes te maken.

SteV6

(disclaimer: aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent :wink: )

Geplaatst: 13 okt 2008 20:17
door Rikster
stevenflappy schreef:Dat heeft toen ook niet echt lang gewerkt, dus ik zou er mijn handen niet voor in het vuur steken.
Jans zijn eerste blok is onder garantie van Opel vervangen... productie fout. Zou in Borken na moeten vragen wat precies de oorzaak was.
De tweede grote schade aan het blok is veroorzaakt toen de auto in handen van van der Velde was door het draaien van iets te veel turbodruk, waardoor de turbo het begaf... (Apexi is super, maar je kan te makkelijk te veel vragen!?)
Wie de auto nu heeft terug geschroeft naar 300pk, met welke internals en turbo :?: maar... ik ken meerdere OPC rijders die met het zelfde blok en 300pk al ruim 50000km hebben gereden zonder een problemen!


p.s. Versnellingsbak perikelen ken ik... :oops: Niet gek als je meer als het dubbele van waarvoor de bak berekent is vraagt
:wink:

Geplaatst: 14 okt 2008 7:26
door allen
Dus heel concreet is dit blok nummer 3? En hij was al terug naar 300 pk teruggetuned toen hij nog in handen was van Jans?

@Rik: Als een bak het om de zoveel tijd zou begeven had ik uiteindelijk uit irritatie een sterkere onder laten schroeven. Leuk dat een standaard bak niet duur is, maar op die manier blijf je bezig. Dan desnoods maar 8-10k investeren voor een mooie bak. Neem aan dat de tuning naar 477 pk ook niet de prijs van een pak melk had. :wink: