Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13 dec 2008 9:43
door Dennizz
M-speed schreef:beetje jammer als je zon dag heb dan heb je het niet naar je zin
maar ik denk dat je je sloten beter kan insmeren met kogellager vet
blijft het een stuk soepeler van
Ik kreeg al advies bij de ijsbaan (van lachende mensen die dachten: kijk hem nou eens kloten met die kart) dat er slot spray is en dat dat wel werkt...
Geplaatst: 13 dec 2008 14:31
door M-speed
ja ik ben niet zo van de chemische (troep) middeltjes
ik hou het wel bij me kogellager vet

bevroren sloten
Geplaatst: 13 dec 2008 17:18
door speedstermr2
Ha,
Dit was vanochtend om 7 uur bij mij ook herkenbaar slot was bevroren van de speedster. Het voordeel is dat bij de mr2 de sloten wel open gingen alleen van deze auto was de deur bevroren.

Moet je nagaan heb je twee auto,s en dan nog problemen. Ging uiteindelijk wel open anders had ik de fiets moeten pakken. Het was erg koud. Ben na werktijd meteen slotontdooier gaan halen en een spray om de rubbers van de deuren mee te behandelen. Heb de speedster nu een hoes omgedaan wellicht dat het helpt.

Gr Monique
Re: bevroren sloten
Geplaatst: 13 dec 2008 21:08
door Arno
speedstermr2 schreef:Heb de speedster nu een hoes omgedaan wellicht dat het helpt.

Gr Monique
Zou wel moeten helpen..
Wat ik vaak doe is sowieso een paar keer per jaar de sloten met grafiet-poeder bewerken.
Dat smeert het slot zonder vet te zijn en zand/vuil aan te trekken (probleem van gewone olie als je dat gebruikt in een slot).
Slot-spray is vaak ook een grafietpoeder in een (vluchtige) vloeistof om dezelfde reden.
Dichtvriezen van de sloten zelf kan je grotendeels daarna voorkomen door een stukje ducttape over de deur te plakken over de sleutel opening.
Vooral koude wind zorgt ervoor dat het slot snel dichtvriest. Dit is in mijn geval meestal genoeg tot -5 of zo.
Bye, Arno.
Geplaatst: 13 dec 2008 23:03
door ohjeetje..
Ja...wat een ellende. Sportief rijden vraagt om offers. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Ik niet dus, want die GTI is zo lekker vandaag de dag vooral op winterbanden. Iets comfortabeler op die banden, helemaal goed!
Als het warmer wordt (boven de 6 graden celsius) dan weer de Speedster uit de garage. Een echte warmweerauto. Maar dan ook: top! Vooral de zitpositie en het gevoel zijn niet te verslaan. Dus de bikkels onder ons: vooral doorgaan..
Groeten,
Nico