Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11 feb 2009 5:10
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 feb 2009 8:04
door allen
LOL, op zich wel Herman. Dan sloop je minder dan je uiteindelijk zou slopen zeg maar. Bijvoorbeeld als je oliedrukmeter op een dag ineens minder aangeeft dan het zou moeten doen. Op Youtube staat ook een filmpje van iemand die z'n blok opblaast bij een toerrit op volle polle. Je ziet dat de oliedruk ineens inkakt. De bestuurder was dat niet opgevallen en heeft het nog een minuut of 4-5 door kunnen knallen.

Geplaatst: 11 feb 2009 11:46
door Piet
Dan heeft Herman gelijk, aan die meters heb je niks.

Geplaatst: 11 feb 2009 15:46
door Elise
Herman schreef:Herman schreef:Ik heb wel belangstelling voor type ST3401, de "Wide-band Air-Fuel (Lambda) Gauge".
Belangstelling is inmiddel weer verdwenen.
Heb een Dynojet Wideband 2/Colour LCD Combination Kit in laten bouwen vandaag.
http://www.dynojetwb2.com/
No problem Herman.
Moet ik alleen nog even weten wat Co'tje en Dominique willen doen.
Geplaatst: 11 feb 2009 18:12
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 feb 2009 19:07
door Maik
Vaak gaan olielampjes pas aan als er nul komma nul oliedruk is, en dan ben je dus echt te laat... Met een meter kan je als je mazzel hebt iets meer redden zoals Allen zegt.
Geplaatst: 12 feb 2009 0:03
door Dominique
Groupbuy met 3 aanmeldingen?
Ik bevries het metertjes project voorlopig even. Ik moet eerst wat andere dingen aan de auto doen. (afmaken)
Ik ben er ook nog niet uit of ik blij zal zijn met een drukmeter die uit de schaalverdeling loopt. Aan de andere kant, als de snelheidsmeter uit de schaal gaat zou ik dat geen enkel probleem vinden!

Geplaatst: 12 feb 2009 8:59
door Elise
Dominique schreef:Groupbuy met 3 aanmeldingen?
Ik bevries het metertjes project voorlopig even. Ik moet eerst wat andere dingen aan de auto doen. (afmaken)
Ik ben er ook nog niet uit of ik blij zal zijn met een drukmeter die uit de schaalverdeling loopt. Aan de andere kant, als de snelheidsmeter uit de schaal gaat zou ik dat geen enkel probleem vinden!

Geen probleem Dominique, die schaalverdeling is zo wie zo een probleem als je de metertjes in een speedster wilt gaan gebruiken.
Ik zal Co'tje wel even een PB sturen.
Geplaatst: 12 feb 2009 9:17
door Elise
Voor mij geven een oliedruk en olietemperatuurmeter meter informatie weer of het nuttig is om bijvoorbeeld een oliekoeler te plaatsen of toch juist dikkere of dunnere olie te gaan gebruiken.
Ben het verder wel met Herman eens, tegen de tijd dat metertjes aangeven dat er iets mis is, is het leed al geschied.
Geplaatst: 12 feb 2009 12:00
door Dominique
De oliedruk meter zegt natuurlijk iets meer als alleen een lampje, maar hecht ik iets minder waarde aan als olie temperatuur. Die geeft mij namelijk nauwkeuriger aan wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is, als de koelwater temperatuur indicatie in de stack display.
Over olie die tijdens trackdays te heet zou worden maak ik mij niet zoveel zorgen meer. Ik ben meegereden met Maik tijdens een rondje op 'de ring' en heb daar geconstateerd dat de motor olie nauwlijks op loopt. Bij sterk getunde motoren is dat natuurlijk een ander verhaal.
Geplaatst: 12 feb 2009 13:50
door SteV6
Ik heb de olietemperatuur pas 2 keer echt serieus zien oplopen naar boven de 120 graden.
En dat was op de Stelvio plankgas bergop en op de Autobahn toen ik langer dan 10 minuten boven de 200 reed.
Zodra mijn olietemperatuur of oliedruk een kritische waarde overschrijdt word ik getrakteerd op rode kermisverlichting ...
SteV6
Geplaatst: 16 feb 2009 21:24
door Dominique
Nog 1 uur om te bieden.....
Oliedrukmeter op ebaydie tot 10 kan tellen!!
