Radiator vervangen en ABS switch gemonteerd

Weetjes en tips voor onze auto.
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

@ maik

hoeveel flessen wijn (zie foto 1) hebben jullie uitgetutterd voor dat je begon :?:

mijn niets ontgaand oog heeft dat weer gezien he :lol:

grt stefan & monia
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Geen wijn voor of tijdens een klus als deze hoor, wat denk je wel niet?! Bier en Schotse whisky lijkt er meer op :idea: Die hele dag met 2 man die Dominique hier ergens opgeeft voor deze klus kan je dus in twijfel trekken :lol:
Afbeelding
linne150

Bericht door linne150 »

Maik schreef:Geen wijn voor of tijdens een klus als deze hoor, wat denk je wel niet?! Bier en Schotse whisky lijkt er meer op :idea: Die hele dag met 2 man die Dominique hier ergens opgeeft voor deze klus kan je dus in twijfel trekken :lol:

Begint een beetje op een Show voor twee mannen te lijken :!:

Nieuwe radiator,...........Boeiend :!: :P

Welke whisky :?: :oops:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Dominique

Bericht door Dominique »

Maik schreef:Geen wijn voor of tijdens een klus als deze hoor, wat denk je wel niet?! Bier en Schotse whisky lijkt er meer op :idea: Die hele dag met 2 man die Dominique hier ergens opgeeft voor deze klus kan je dus in twijfel trekken :lol:
Dat klopt. :evil:
Eigenlijk is het een halve dag voor één man, in ons geval een hele dag voor twee man waarvan degene die serieus de klus probeerd te klaren ernstig gehinderd wordt door de ander die niet van de wkisky af kan blijven. Wie welke is mag je zelf raden.... :P
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

linne150 schreef:

Begint een beetje op een Show voor twee mannen te lijken :!:

Nieuwe radiator,...........Boeiend :!: :P

Welke whisky :?: :oops:
Opelwhisky :idea: Jan de wandelaar rood dus... kon ik ook gelijk wat onderdelen mee ontroesten :idea: :idea:
Afbeelding
Elise
Mega lid

Re: Radiator vervangen en ABS switch gemonteerd

Bericht door Elise »

Maik schreef:Door Dominique heb ik nog net op tijd mee kunnen doen aan de volledig aluminium radiator group buy via het vx220 forum (bij Eliseparts.com).
Aha, dus daar kwam de groupbuy vandaan.
Ik had hem zelf gevonden op de website van Eliseparts en was nog net op tijd om er gebruik van te kunnen maken.
(Wacht op mooi weer voordat tie erin gaat :P )

:idea: Misschien een idee dat als iemand ergens een actie tegenkomt dat dat ook hier gepost wordt? :idea:
Dan kunnen de mede clubleden er ook van profiteren.:!:
(Had zelf wel gepost, maar dat was 1 dag voordat de actie afliep...)

Brug ziet er super uit zeg :thumbup:
Hoe stabiel is zo'n brug ivm gewichtsverdeling van de auto, kun je daar wat over zeggen?
Zie dat je de achterwielen er namelijk af hebt gehaald, neem aan dat dat is om dit soort gevallen te voorkomen...

Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

De brug zelf is behoorlijk stabiel, moet ook wel omdat er maximaal 2800kg op mag :)
Ik gebruik de kritische krikpunten, dus voorzichtigheid is inderdaad altijd geboden!
Normaal gaat hij op deze manier omhoog:

Afbeelding

Alle wielen zitten er dan nog gewoon op, en een oude velg met band gaat op de neus. Hij is dan redelijk stabiel, maar ik kan de auto nog steeds redelijk makkelijk naar achter laten kantelen, ik denk dat ik de neus in deze situatie met maar een kilo of 15 omhoog hoef te duwen dan gaatie (zie jouw foto :wink: ).
Als de auto op de goede hoogte staat zet ik spanband van het sleepoog naar de onderkant van de brug en span ik die strak. Dan kan de auto helemaal geen kant meer op en is het veilig om de wielen (voor en/of achter) eraf te halen.

Toen we van het weekend de speedster omhoog haalde was het een iets ander verhaal, want we hadden de voorklep al gedemonteerd. Ik kon dus ook niet het reservewiel op de neus leggen. Dominique moest dus behoorlijk aan de neus/sleepoog trekken terwijl de speedster omhoog ging. Op de goede hoogte kon ik de spanband weer vastzetten en was het weer veilig :wink:

Altijd even het koppie erbij houden als de speedster omhoog gaat dus!
Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

De (rode) sleepoog lag toch op 2de plank in de kast?

Of heb je er alleen last van als de wielen er nog onder zitten?
Voor- en achtervelgen scheelt qua gewicht ook weer niet zo veel, lijkt mij. De plaats van het gewicht ten opzichte de krikpunten zit toch ook weinig verschil in?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik

Bericht door Maik »

Ja, dat klopt! Dat was ik nog vergeten te melden :)
Als je de voor clam eraf wilt halen zit een spanband op je sleepoog natuurlijk gruwelijk in de weg, dus moest die spanband er op een gegeven moment af.
Ik heb toen een grote zelfbouw assteun onder de achterkant van de speedster gezet, op hetzelfde punt waar je de aftermarket achtersleepoog aan vast kan maken (zit in je diffuser gedeelte). Dus de speedster staat nu op 3 puntjes gesteund en zal daar nog een paar daagjes op moeten blijven staan :wink:
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Elise schreef: Aha, dus daar kwam de groupbuy vandaan.
Ik had hem zelf gevonden op de website van Eliseparts en was nog net op tijd om er gebruik van te kunnen maken.

:idea: Misschien een idee dat als iemand ergens een actie tegenkomt dat dat ook hier gepost wordt? :idea:
Ik had de buy op het VX220 forum gespot, die was toen echter al afgelopen. Ik heb daarna Geary van Eliseparts een e-mail gestuurd of er nog mogelijkheden waren, die heeft de link op zijn site nog een paar dagen laten staan. :thumbup:
Afbeelding
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Dominique schreef:
Elise schreef: Aha, dus daar kwam de groupbuy vandaan.

Ik had de buy op het VX220 forum gespot, die was toen echter al afgelopen. Ik heb daarna Geary van Eliseparts een e-mail gestuurd of er nog mogelijkheden waren, die heeft de link op zijn site nog een paar dagen laten staan. :thumbup:
Aha, vandaar.
Ik zag het pas de 29e en gelijk eentje besteld, was dus echt op het nippertje :)
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Maik schreef:Altijd even het koppie erbij houden als de speedster omhoog gaat dus!
Blijft een verdomd mooi ding :thumbup: :woship:

Met een beetje mazzel kun je zo'n ding op maximale hoogte zetten zonder het probleem te lopen dat je je auto door het plafond drukt, want ongeluk zit in een klein hoekje.
(Wellicht iets om rekening mee te houden voor potentiele kopers :wink: )
metallic
Actief lid

brug

Bericht door metallic »

hoi

weer een leerzaam stukje van maik. :)
overigens heb ik zelf ook al jaren zo'n (poets)brug idiaal voor in de garage.ook heb ik net als maik omdat de speedy zo laag is oprijbalken geplaatst die je weer weg kunt halen. voor de achterzijde heb ik kokers
gemaakt die vallen achter de vloerplaat op de achterste chassisbalken zo blijft de vloerplaat vrij en ligt het zwaartepunt een fractie meer naar voren. voor hoef ik hem niet vast te zetten( al is het altijd beter van wel natuurlijk) :wink:

paulb: mijne was destijds iets van 2100,- nieuw
mocht je een gebruikte brug zoeken ik zie er nog wel eens staan op marktplaats zoeken op poetsbrug en heb ze gezien vanaf 500,- euri :idea:
.

groet nico
Bijlagen
speedy op brug.JPG
speedy op brug.JPG (34.58 KiB) 2811 keer bekeken
steun speedy 5.JPG
steun speedy 5.JPG (35.06 KiB) 2800 keer bekeken
steun speedy 6.JPG
steun speedy 6.JPG (35.42 KiB) 2808 keer bekeken
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ja! Hee! Kap nou effe met het plaatsen van foto's van garage's met bruggen! :bash:

Sommige mensen moeten het doen met sleutelen op een parkeerplaats in de open lucht hoor! :wacko:

Tssss.... :mrgreen:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Maik

Bericht door Maik »

Over een paar weken is mijn brug weer te huur voor een handdruk op de zaterdag en zondag... en bij Gerard kan je ook terecht Arno :wink:

Vanavond weer even verder gegaan, mijn Nitrons achter GEPOETST!! Het moet niet gekker worden...
Ik heb ze er onderuit gehaald en ook de ball joints weer even een beurtje gegeven. Alles zag er nog goed uit nadat ik de 1cm dikke derrie eraf had gehaald! :)
Morgen de Nitrons van de vooras en dan ook eens kijken of ik de spoorstangen achter durf te vervangen :lol:
Afbeelding
Plaats reactie