Pagina 2 van 3

rollerbank --- error

Geplaatst: 19 mar 2009 7:30
door Dave
OK, gister naar de rollerbank geweest. Echter door een technisch probleem met de bank, de bank beweerde dat het -11 graden was en te koud voor een behoorlijke meting, heb ik geen grafiek(het apparaat verdomd het om te printen als er geen hele run gereden is). Duidelijk is wel dat het mengsel nu in orde is maar omdat we maar tot 5000 toeren konden is het nog steeds gissen. De bank wordt gefixed en er wordt gebeld als ie klaar is.
De ombouw is niet gelijk aan de Courtnay kit trouwens. Op de een of andere manier krijgen ze er nog een extra 15 a 20 PK uit. De schatting is dat ik nu rond de 240 a 245 aan moter vermogen uitkomt. Lijkt me interessant om te kijken hoe beide conversies op de zelfde bank, op de zelfde dag gedraaid, er uit zien(zonder correctie natuurlijk).

Geplaatst: 19 mar 2009 8:18
door Piet
Volgens mij klopt dat dan wel. Die Janspeed uitlaat is toch niet zo bijzonder?
Je hebt toch geen ander spuitstuk?

Geplaatst: 19 mar 2009 10:35
door Spider
er is nog niemand hier die deze ombouw bij Courtenay
heeft laten doen :?: toch...

op het VX220 forum staat iets over de uitlaat ( de ombouw die dus 260 claimt) een piper 4-1 manifold, 200 cell kat en een piper einddemper maar wel een betere qua geluid dan de eerste serie omdat die zijn dempings materiaal opat. alles 2.5 inch.

Dave, ik heb jouw janspeed kat en demper in de doos zien liggen maar had jij er nu ook gelijk een ander spruitstuk op laten zetten?

Geplaatst: 19 mar 2009 11:00
door Dave
Nee, geen spruitstuk. Ik vind hem zo trouwens al snel zat...eerst even wennen.
Van het weekend foto's maken. (Ik hoop niet dat de camera ook in error gaat)

Geplaatst: 19 mar 2009 11:40
door Exmantaa
Mijn DIY "Courtenay" ombouw gaat binnenkort maar eens beginnen, maar ik moet nog even wachten op een nieuwe alu radiator.
Is verder weinig Courtenay aan; had nl. alleen de spanrol, de Z20LET injetoren, MAP sensor en nog wat klein spul nodig. Oh ja, grote pre-rad zat er voor het gemak ook bij. :D (en Courtenay = Hitec)

De SC en manifold spullen had ik zelf al, want deze zaten aan mijn LSJ blok vast. :wink:

Aangezien ze in principe allemaal dezelfde mapping gebruiken denk ik dat die wat hogere Courtenay SC dyno's (laatste:262 en 270BHP) komen door een goed 4-1 uitlaatspruitstuk + uitlaat, al dan niet met kopwerk en andere nokkenassen (die 270.13BHP Speedster)

Geplaatst: 19 mar 2009 11:54
door Piet
En Dave het heeft ook voordelen dat je niet meer pk en koppel hebt. De koppeling kan namelijk 245pk setup nog net aan.

Geplaatst: 19 mar 2009 20:32
door Dave
piet schreef:En Dave het heeft ook voordelen dat je niet meer pk en koppel hebt. De koppeling kan namelijk 245pk setup nog net aan.
Da's goed om te weten. Geen zorgen: Gewoon, lekker rijen.

opel logo

Geplaatst: 19 mar 2009 20:55
door Dave
O ja, heb ik al verteld dat ik een heel groot Opel logo achterop wil hebben?...leek me wel grappig. Iedereen haalt die logo's weg maar het lijkt mij wel leuk het wat te overdrijven, als geuze teken...(en een beetje als dank aan Opel die het voor elkaar kreeg in een zeer waarschijnlijke vlaag van totale verstandsverbijstering een autootje te maken die ik a. leuk vind en b. nog kan betalen ook...)

Is iemand hier bekend met bedrijfjes die dit soort op maat gemaakte rommel maken? Moet nl wel zo'n normaal plastic logo zijn aleen dan groter. Moet er 'echt' uitzien.

Geplaatst: 20 mar 2009 7:42
door Dennizz
Er zijn meer snellere Speedsters die het logo erop laten zetten. Achterop zit die bij mij ook nog, voorop is die weg...

Het is ook best een beetje naar hoor. Mensen verwachten dat die auto mega snel is en dan wordt je zoek gereden door gezinsbakken :shock: Als je 100 pk extra hebt zul je daar niet zo snel meer last van hebben :wink:

Geplaatst: 20 mar 2009 9:02
door allen
Dave, ik kan me niet voorstellen dat je het standaard Opel logo voor de Speedster niet groot genoeg vind. :shock:

@Denniz: dat zit voornamelijk tussen je oren. Heb ik gelukkig geen last van. :wink:

Geplaatst: 20 mar 2009 9:12
door Dennizz
allen schreef: @Denniz: dat zit voornamelijk tussen je oren. Heb ik gelukkig geen last van. :wink:
En daarbij ben ik gewend om in 3 seconden op de 100 te zitten vrijwel dagelijks :roll:

even off-topic
Gisteren de hard-top eraf gesleuteld en zonder dakje gereden. Je hoort dan helemaal niets meer van het schakelen, motorgeluid, alle rammels zijn weg en je hoort weinig meer van drempeltjes ect...
Alleen voor je gevoel sta je dan helemaal stil met optrekken :oops:
Nu zit het doek erop, want zonder dak rijden is wel erg lekker :!: Was het al bijna vergeten na zo`n winter :D

Geplaatst: 20 mar 2009 12:31
door Dave
allen schreef:Dave, ik kan me niet voorstellen dat je het standaard Opel logo voor de Speedster niet groot genoeg vind. :shock:
En ook om die reden :shock: lijkt het mij een goed idee...

Foto's!

Geplaatst: 21 mar 2009 18:53
door Dave
Ok, ik ben niet erg goed in dat foto upload gedoe merk ik. Uploaden rechtstreeks naar dit forum ging niet. De link wordt niet herkend als img en nu ben ik er mee an, dus moeten jullie het doen met onderstaande url, sorry... Mooi, ga weer ff rijen.
http://cid-ffb2066b1a6c27a8.skydrive.li ... 050758.JPG

Geplaatst: 21 mar 2009 18:58
door Dennizz
Zo in de felle komt die wat minder uit. Zal denk wel aan de spiegelingen liggen. Achja, in de schaduw en met iets minder fel zonnetje is die echt schitterend :D

Hier 2 foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 21 mar 2009 21:10
door Gerard
Mooi hoor. :thumbup: