Pagina 2 van 13
Geplaatst: 04 apr 2009 20:18
door martinb
allen schreef:Even iets als een Scangauge aan je obd hangen. Dan weet je waar de fout zit.
Heb zelf nog nooit een motorstoringslampje gezien iig.
Afspraak bij de dealer a.s. dinsdag om even na te kijken. Bedankt voor de info.
Geplaatst: 04 apr 2009 20:26
door martinb
De speedster (nr 1145) nu 2 dagen in het bezit en 400km verder.
1- Op de snelweg hangen mensen uit het raam om foto's te maken????
2- een mercedes clk geeft spontaan gas bij als ik voorbij kom.
dus ook maar even gas gegeven.
3- mijn vrouw heeft in de auto gereden, het ooo en whaa gehalte was hoog. (Moet de auto dus nu delen).
4- mijn vrouw zocht het opmaak spiegeltje!
5- Veel bekijks bij de opel dealer.
6- Veel bekijks bij C3 in alphen, audio meeting.
7- dacht dat de speedster heel spartaans was, bijgeluiden/trilling oncomfortabel etc etc. Niets van waar.
Dat was het weer even voor vandaag. Morgen weer een plezierdagje met de speedster. (als mijn vrouw niet eerder met de auto weg is).

En mijn zoontje weet ook al hoe de speedster bestuurd moet worden.
Geplaatst: 05 apr 2009 7:58
door Dennizz
Geloof me, dit gaat dag in dag uit zo

Dus wen er alvast maar aan aan die aandacht. Zelf had ik ook niet verwacht dat er zo gekeken werd...
Veel rijplezier nog
Als me vriendin rijdt is het helemaal erg.... Jong, vrouwelijk en zo`n auto, dat kan er bij niemand in

kleine update
Geplaatst: 14 apr 2009 8:16
door martinb
Afgelopen weekend lekker gereden met de auto. Wat een comfort voor zo'n auto (ben motor gewend, dus alles is conform).
Richard had de auto mooi aangepakt. Toch heb ik de lotus tekst van de auto gehaald:
Inmiddels ben de dealer geweest, het motormanagementlampje brand omdat af en toe de warmtesensor van de lambda niet goed zou functioneren... Iemand nog handige tips hiervoor?
gr, martin
Geplaatst: 14 apr 2009 15:20
door markv
Ik vermoed dat het dan de verwarming van de lambda sensor zal zijn. In het geval van de primaire lambda sensor zou ik hem ZEKER vervangen, die is erg belangrijk. In het geval van de secundaire is het minder belangrijk. Je zou nog kunnen overwegen om er een weerstand tussen te bouwen zodat de ECU denkt dat de verwarming wel ok is...
Mark
Geplaatst: 03 mei 2009 21:01
door martinb
markv schreef:Ik vermoed dat het dan de verwarming van de lambda sensor zal zijn. In het geval van de primaire lambda sensor zou ik hem ZEKER vervangen, die is erg belangrijk. In het geval van de secundaire is het minder belangrijk. Je zou nog kunnen overwegen om er een weerstand tussen te bouwen zodat de ECU denkt dat de verwarming wel ok is...
Mark
hoi mark,
dank je, het betreft foutmelding 0141. Ik heb inmiddels al wel een scangauge ii. Ik kan dus de melding resetten. (mocht er toch een ander probleem voordoen dan kan ik dat in ieder geval zien).
de melding 0141. Dit betreft toch de secundaire? en als je hier een weerstand tussen zet, geeft dit geen problemen met de apk?

gespot
Geplaatst: 07 mei 2009 19:03
door speedstermr2
Hoi, je bent gespot in Rosmalen.

gr monique
Re: gespot
Geplaatst: 07 mei 2009 19:40
door martinb
speedstermr2 schreef:Hoi, je bent gespot in Rosmalen.

gr monique
He monique, dank je voor de info:
Zo snel al? Ik heb de auto net een maandje. Wel grappig. Benieuwd naar het commentaar daar.
Gelukkig had ik de auto net helemaal schoongemaakt.
(zondag staat de auto in veghel op de show, bij jumbo exlusief)
Re: gespot
Geplaatst: 10 mei 2009 21:15
door Jurre
martinb schreef:speedstermr2 schreef:Hoi, je bent gespot in Rosmalen.

gr monique
He monique, dank je voor de info:
Zo snel al? Ik heb de auto net een maandje. Wel grappig. Benieuwd naar het commentaar daar.
Gelukkig had ik de auto net helemaal schoongemaakt.
(zondag staat de auto in veghel op de show, bij jumbo exlusief)
En hij stond mooi!
ik zal morgen/in de loop van de week hier de foto's van deze prachtige blauwe Speedster plaatsen;). leuk je ook nog even gesproken te hebben Martin. Gr jurre.
Re: gespot
Geplaatst: 12 mei 2009 7:32
door martinb
Jurre schreef:
En hij stond mooi!
ik zal morgen/in de loop van de week hier de foto's van deze prachtige blauwe Speedster plaatsen;). leuk je ook nog even gesproken te hebben Martin. Gr jurre.
He Jurre, ik heb in ieder geval al 1 foto van je gezien van mijn speedster. Op de ferrari-chat website. Je gebruikt vast een polarisatiefilter?
Benieuwd naar de rest van je foto's.
gr, martin
Geplaatst: 30 jun 2009 8:56
door martinb
Op de jumbo-exclusief had Jurre mooie foto's van de Speedster gemaakt. Na emailcontact heb ik Jurre opgehaald en heeft hij enkele mooie (detail) foto's gemaakt.
Deze zijn hier te vinden:
http://www.boltje.com/fotoalbum/fotoshoot/index.html
gr en dank aan Jurre,
Martin
Geplaatst: 30 jun 2009 11:11
door Piet
Mooie foto's!
Geplaatst: 17 jul 2009 8:26
door martinb
Afgelopen periode naast het rijden toch ook wat kleine aanpassingen gedaan.
EGR cheater (op originele stekker) en egr-plaatje gemonteerd:

(informatie:
http://www.boltje.com/speedsteroverig/egr_cheater.htm
bij edel-car-parts enkele dingen besteld:

versnellingspook knopje

instaplijsten speedster
Tankdop zwart gespoten:
koelvloeistofreservoir vervangen:
Hier kun je gelijk weer het EGR-plaatje zien.
Kentekenplaatje als sticker besteld en op een kunstofplaatje geplakt. 35x8cm
Mijn boordcomputer gaf nog steeds een melding, via de scangauge te zien dat het P0141 was. Bij Jan van der Kooi de lambda vervangen door een nieuw exemplaar. Nu geen problemen meer.
Net de spoorverbreders binnen, dus die gaan er ook op.
Geplaatst: 17 jul 2009 8:51
door Smiley
Dat zwartspuiten van die tankdop is een stuk makkelijker dan laten anodiseren. En het resultaat ziet er goed uit.
Zit er nog een protectielaag over de matzwarte verf?
Heb je het laten spuiten, of komt die gewoon uit een el-cheapo spuitbus?
Geplaatst: 17 jul 2009 10:06
door martinb
Smiley schreef:Dat zwartspuiten van die tankdop is een stuk makkelijker dan laten anodiseren. En het resultaat ziet er goed uit.
Zit er nog een protectielaag over de matzwarte verf?
Heb je het laten spuiten, of komt die gewoon uit een el-cheapo spuitbus?
Yep, gewoon el cheapo.
Uiteraard de boel even losgehaald. Daarna geschuurd en primer gespoten. Daarna 3 lagen matzwart en als laatste nog eens een blanke laklaag erop voor enige bescherming.
Inderdaad, je kunt het anodiseren, maar dan ben je een paar dagen die dop kwijt. Nu 's ochtends begonnen, af en toe even een laagje spuiten en de volgende dag zat het er weer op.
Mocht het volgend jaar iets beschadigd zijn, dan gewoon weer even busje zwarte verf erop.
Mocht je het slotje eruit willen halen. Zorg ervoor dat je sleutel erin blijft zitten. Op deze manier raak je de veertjes en plaatjes niet kwijt. Staat ook in mijn beschrijving.
http://www.boltje.com/speedsteroverig/tankdop.htm