Deze bepaling is natuurlijk alleen van toepassing op de auto's zoals genoemd in artikel 5.2.51 1b:speedster schreef: Lichten
Gasontladingslichten(XENON-lichten)
Als de dimlichtingen gasontlandigslampen (Xenonlichten) hebben,dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei-installatie hebben.Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.
Reden is dat het soms even duurt voordat en lamp met gasontlading op volle sterkte is.Bij het overschakelen van groot naar dimlicht,moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen,waardoor er korte tijd weinig licht is.
Als na het inschakelen het dimlicht feller wordt, is te zien dat het gasontladigslampen zijn.Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen.Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.
Twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006,
deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in aanvullende permanente eisen, artikelen 115 tot en met 118 gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;
En in artikel 115 t/m 118 wordt dan inderdaad gesproken over allerlei eisen zoals hierboven genoemd.
Woohoo!!! Hybrides zijn zo schoon dat het niet erg is als ze wat extra meuk de atmosfeer in gooien? Echt slim...Geen emissietest vaan hybrides
Auto`s met een hybride aandrijving zijn vrijgesteld van de emissietest.
De stationaire meting van het CO,de lambdameting en de CO-metingen bij verhoogd toerental hoeven niet te worden uitgevoerd.
Wel moet de auto worden gecontrleerd op de aanwezigheid van een katalystator en een lambdasonde
PETER!! Kan jij in de software van het motormanagement wijzigen dat alle testen altijd goed zijn??? Dat scheelt weer het afregelenEOBD gebruik
bij auto`s met een EOBD-systeem mag met een EOBD-scantool het motormanagment worden uitgelezen.Als hierin geen fouten (-codes) zitten en de Readiness is afgerond,hoeft bij stationair toerental geen CO-precentage meer gemeten te worden.Readiness houd in dat het EOBD in ht motormanagment een aantal controles heeft afgerond en klaar is om uitgelezen te worden.De viergastester,bij verhoogd toerental,moet nog wel met de viergasteter worden gedaan.Als er fouten in het motormanagment zitten of de Readiness is niet klaar moet er wel een CO-meting,met een viergastester,bij stationair toerental worden gedaan.

Wat een sukkels zeg, dit soort dingen zijn natuurlijk gewoon te faken in de ECU. Snap niet wat hier nou het probleem is, als je toch met verhoogd toerental moet meten, hoeveel
extra tijd kost het nou om bij stationair ook te meten???
Dit is wel een irritante. Die van mij staat lager dan aangegeven voor de Speedster. Dan maar es kijken voor een tabelletje bij Toyo...De banden moeten de juiste spanning hebben.Dit is de spanning dit in de auto staat of op de tabel van een bandenfabrikant.Bij een te lage spanningen moeten de banden tijdens de keuring worden opgepompt.
De bandenspanning moet op 1 af gelijk zijn
Mark