Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29 mar 2005 12:37
door vx0877
accu geruild voor nieuwe in garantie...zat er inderdaad door....vertelden mij een 80 pv 380 van kracht... zat er dus redelijk door....
Geplaatst: 15 mei 2005 15:09
door speedster
Gisteren avond na een weekje stil gestaan te hebben starte mijn auto perfect en nu hij 16 uur stil gestaan heeft is de accu leeg. De binnenverlichting was uit en verder kan er niks aan blijven staan, dus dat betekent dat hij kapot is en dat in een keer. Nu wil ik gelijk een GEL accu monteren, want die blijk lichter te zijn. Wie heb daar ervaring mee en waar moet ik opletten? Graag advies.
M.V.G. Peter
Geplaatst: 15 mei 2005 15:24
door jans
Hi Peter
Heb de gel accu er al weer een paar maanden in, en bevalt zee goed.
Zelfs afgelopen winter vroor het nog een paar keer flink. had toen 2 weken in mijn garage gestaan zonder er met gereden te hebben, of aan de druppelaar. starten, lopen geen probleem .
Heb hem gekocht bij Biesheuvel ,de RED TOP 20.en iets van 180 euro voor bet incl verzend kosten.Weegt nog geen 5 kilo. De orginele weegt
elf kilo.Er zitten alleen kleinere pool aansluitingen op.Wat ik gedaan heb,is van een kapotte accu de polen afgehaald en bevestigd op de nieuwe accu. Dan kun je de orginele klemmen weer gebruiken.
Verder is de accu ook een stuk kleiner. Dus kun je hem niet zo goed vast zetten. Dit heb ik opgelost met dubbelzijdig plakband, zit als een huis.
jans
Geplaatst: 15 mei 2005 15:31
door speedster
Racing accu's werden oorspronkelijk ontwikkeld voor de vliegtuigindustrie, i.v.m. hoge mate van vibraties en kantelingen.
Later bleken ze ook zeer geschikt voor de autosport en op deze manier zijn ze doorontwikkeld tot de accu's van heden.
Grote voordelen t.o.v. traditionele accu's zijn:
zeer laag gewicht,
accu's worden geladen geleverd,
hoeven niet gevuld te worden,
in geladen toestand 12 maanden lang gebruiksklaar,
geen zuurlekkage mogelijk,
korte laadtijd,
zeer hoog belastbaar,
gesloten constructie,
zeer hoge startcapaciteit,
staand en liggend te monteren.
Ik heb al op de site gekeken van Biesheuvel en hebben alleen de redtop15 en de 30 op hun site staan. Ik ga van de week wel even kijken bij hun. Is bij mij 15 minuten vandaan. Jans bedankt.
Geplaatst: 15 mei 2005 15:35
door jans
Hi
Ze hadden hem nog nooit op de site gehad , omdat dit een nieuw type was
Waarom ie er nu na 3 maand nog niet opstaat weet ik ook niet.
jans
Geplaatst: 15 mei 2005 16:01
door speedster
jans schreef:Hi
Ze hadden hem nog nooit op de site gehad , omdat dit een nieuw type was
Waarom ie er nu na 3 maand nog niet opstaat weet ik ook niet.
jans
Hoi Jans,
Ik ga wel kijken of bel even van te voren.
Ga eens zoeken naar de site van de accu fabriekant. voor meer info.
Geplaatst: 15 mei 2005 16:15
door speedster
Ik heb de site gevonden
http://www.dmstech.co.uk/varleyredtop.htm. 6 kilo lichter

Nog sneller en harder

Geplaatst: 15 mei 2005 16:18
door jans
Heb die site al eerder gezien op het Duitse forum.
jans
Is origineel geen Opel accu.
Geplaatst: 15 mei 2005 21:40
door damnedt
Ik rijd al weer heel wat jaren in Opel. De accu van de Speedster is geen standaard kwaliteit Opel accu zoals in de andere types van Opel is geplaatst. Vermoedelijk is dit een standaard Lotus exemplaar.
Die van Opel gaan echt veel langer mee en bij normaal gebruik zeker langer als 4 jaar. Mijn Speedster heeft ook een 4 tal weken stilgestaan en dus was ook bij mij de accu leeg. Mijn oude Corsa met originele Opel accu heeft evenlang stilgestaan, sleutel omdraaien en gewoon starten.
Andere orgininele Opel accu plaatsen is de beste oplossing.
Geplaatst: 16 mei 2005 17:03
door speedster
Ik heb toch maar een gewone accu geplaatst. Prijs verschil vind ik net iets teveel.180 euro of 30 euro

Maar Jans toch bedankt en weer wat geleerd

Geplaatst: 16 mei 2005 17:09
door Maik
Tsja, 180euro voor 6kg lichter.... dat is 30euro de kilo
Ik zou het liefst nog een kilo'tje of 80 van de speedster afsnoepen, maar dat zou dan ongeveer 2400euro gaan kosten.... (valt mij eigenlijk nog mee, want dat is wel mooi 10%.....).
Ik denk dat ik wel voor zo'n glibberige gel accu zal gaan als mijn accu de geest geeft. Je moet je geld toch ergens aan opmaken he

(heb vanmiddag een nieuwe autoradio gekocht bijvoorbeeld, maar dat zet ik nog wel ergens anders neer).
M.
accu informatie?
Geplaatst: 20 dec 2007 21:55
door Fabian
Ik twijfel een beetje aan de versheid van mijn accu. Starten gaat zonder probleem, maar het lampje van het alarmknippert onregelmatig. Ook heeft de auto veel buiten gestaan tijdens de buien begin december en is het nu ineens erg koud.
Op de site lees ik dat er standaard een 38ah accu in de speedster zit. Zijn er verder nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik de accu wil vervangen?
Een maand geleden had ik startproblemen vanwege de transponder van het alarm en ik heb geen zin om weer elke keer te moeten hopen dat de auto aanslaat.
Geplaatst: 21 dec 2007 7:59
door Maik
Het starten van de motor zou ik eerder als diagnose voor de frisheid van je accu gebruiken dan het knippertje van je alarm. Vaak is het een bepaalde code die het alarm je dan kenbaar wilt maken, een storing of setting van het alarm ofzo.
Als je startmotor met deze kou nog gewoon als een dolle draait tijdens het starten dan zou ik denken dat hij nog prima is

Geplaatst: 21 dec 2007 9:53
door Arno
Maik schreef:
Als je startmotor met deze kou nog gewoon als een dolle draait tijdens het starten dan zou ik denken dat hij nog prima is

Yup.. Die van mij begon met dit weer in de ochtend (al gauw een -7 a -8 waar ik woon) een beetje langzaam rond te gaan, dus maar een nieuwe gehaald.
Probleem opgelost.. Nou was hij alweer iets van 3 jaar en met dagelijks gebruik beginnen acuu's dan toch na een jaar of 3 a 4 wat 'vermoeid' te raken is mijn ervaring.
Komt waarschijnlijk ook omdat de accu vrij klein is gedimensioneerd voor de (start)motor. Deze accu's staan bijvoorbeeld ook in een 1.1 Saxo'tje en ik gok dat daar iets minder vermogen nodig is door de startmotor om 'm rond te krijgen als ik nu met een 2.0L en een 11.5:1 compressie
Onregelmatic knipperend alarm ledje is inderdaad een code dat hij een keer is af gegeaan. Aan het patroon qua knipperen kan je bepalen wat de oorzaak was.
Bye, Arno.
Geplaatst: 21 dec 2007 10:00
door BBVW
als het goed is zit er op de originele gordel een label waar het bouwjaar op staat, daar kun je aan zien wat het daadwerkelijke bouwjaar is.