SteV6, Jans, Maik en een G-kracht meter...

Algemene zaken omtrent onze auto.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Voor de volledigheid nog even wat aanvullingen op de metingen:

Leeftijd van mijn Speedster 2283 km, nog volledig origineel (op het ontbreken van de balk in de grill na dan), tijdens de meting 9 liter Euro 95 van Shell in de tank en 1.8 bar in de voor- en 1.9 bar in de achterbanden.

De eerste meting met +/- 85 kg exta in de auto (=Maik) leverde een tijd op van 6.88 of te wel een verschil van 0,40 sec. Daarna 2x exact dezelfde waarde van 6.48 sec zonder bijrijder.

En vergeet niet dat, zoals al eerder is aangegeven, het wegdek verre van ideaal was. Op de strip van het RDW-testcentrum in Lelystad moeten andere waarden haalbaar zijn.

En om fabrieksopgaven te halen moet je niets geven om de techniek van je auto :shock: , daarvoor moet je met name de koppeling, de aandrijfassen en de versnellingsbak vreselijk op hun flikker geven.

@Jans,

Nee, de meter van Maik meet alleen maar G-krachten en tijden. De GPS-meters zijn denk ik erg duur vanwege de vereiste meetnauwkeurigheid.

SteV6
Hi Stephan

Oke, ze dachten bij Vmax dat he zo'n meter was.Kosten rond de 600 euro
En ook hier kan je een hele boel mee.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jan, het is een Beltronics Vector FX2. En de prijs is 100-180$, dus wel iets minder geavanceerd dan satelietmeetsystemen :wink:
Maar volgens de fabrikant meet hij vrij nauwkeurig, nauwkeurig genoeg voor wat ik mee wil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb nog wat gegevens van mijn vorige auto gevonden, een seat leon 1.8 20VT. Ik heb die toen ook gemeten met een G-kracht meter (ander merk).

Grappig om te zien dat er bijna geen verschil tussen de acceleraties is:

Speedster:
0-60 mph: 6.63s (= 96.5 kmh)
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid 75.2 mph (= 121.0 kmh)
1/4de mijl: 14.95, eindsnelheid 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Leon:
0-100 kmh: 6.85s
1/8ste mijl: 9.51s, eindsnelheid 79.7 mph (= 128.2 kmh)
1/4de mijl: 14.77, eindsnelheid 101.4 mph (= 163.1 kmh)

Je kan wel zien dat de eindsnelheden hoger liggen, dat komt door het hogere vermogen (~230pk vs. ~150pk) wat betekent dat de leon op hogere snelheid wat minder last gaat krijgen van luchtweerstand tov de speedster...

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Grappig om te zien dat er bijna geen verschil tussen de acceleraties is:

Speedster:
1/4de mijl: 14.95, eindsnelheid 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Leon:
1/4de mijl: 14.77, eindsnelheid 101.4 mph (= 163.1 kmh)
Hier snap ik niet erg veel van, of laat ik het zo zeggen, ik kan de verschillen niet beredeneren.

Hoe kan het tijdsverschil maar 0.18 sec zijn terwijl het snelheidverschil 13.8 km/h is op hetzelfde punt? Dat verschil in snelheid vraagt ongeveer 1 sec aan versnellingstijd?!

Het afstandsverschil tussen de Leon en de Speedster zou op de streep 8.15 meter zijn (als ik de eindsnelheid van de Leon neem vermenigvuldigd met het tijdsverschil).

En dan deze nog: De sprinttijd en de 1/8ste mijl van Jans Turbo
Maik schreef:0-70 mph: 6.15s
0-80 mph: 7.33s (= 128.7 kmh)
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid 86.3 mph (= 138.9 kmh)
Hoe kan het dat er 1.35 sec zit tussen de 80 mph en de eindsnelheid op de 1/8ste mijl? Want het verschil tussen de 0-70 en 0-80 mph is slechts 1.18 sec over de volle 10 mph extra. En er zit dacht ik geen schakelmoment tussen de 80 en 90 mph?!

Tijd voor accelaratie grafiekjes! Wie kan de gegevens uit de eerste post in een grafiekje omzetten? Alvast bedankt.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Grafiekjes lijkt me een prima idee! :) Enige nadeel vind ik om het vanaf stilstand te doen. Elke keer dat soort sprints sloopt je koppeling en er zit een variatie in. Het ligt er heel erg aan hoe je wegkomt hoe goed je tijd is.

Is het een idee om een andere vergelijking te doen, dus bv stationair rollend in z'n 1 en dan vanaf daar de sprint?

Of ben ik nu te zuinig op mijn speedster? :)

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:Grafiekjes lijkt me een prima idee! :) Enige nadeel vind ik om het vanaf stilstand te doen. Elke keer dat soort sprints sloopt je koppeling en er zit een variatie in. Het ligt er heel erg aan hoe je wegkomt hoe goed je tijd is.

Is het een idee om een andere vergelijking te doen, dus bv stationair rollend in z'n 1 en dan vanaf daar de sprint?

Of ben ik nu te zuinig op mijn speedster? :)

Mark
Hi mark

Beetje wel dacht ik 8)

Heb nog een zo goed als nieuwe op de plank liggen 8)

jans
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Een klein beetje wielspin houdt je koppeling ook wel heel (hoop ik).

Daarnaast krijg je vanaf stationair wegtrekken wel erg lange sprinttijden door die vervelende koppeldip rond de 3000-3500 rpm.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Een klein beetje wielspin houdt je koppeling ook wel heel (hoop ik).

Daarnaast krijg je vanaf stationair wegtrekken wel erg lange sprinttijden door die vervelende koppeldip rond de 3000-3500 rpm.

SteV6
Jongens, waar praten we over.Allemaal snelle sportwagens, en dan geen
sprintjes met een beetje wielspin :?:
Wat gebeurd er dan in Lelystad :idea:

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

SteV6 schreef:
Maik schreef:Grappig om te zien dat er bijna geen verschil tussen de acceleraties is:

Speedster:
1/4de mijl: 14.95, eindsnelheid 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Leon:
1/4de mijl: 14.77, eindsnelheid 101.4 mph (= 163.1 kmh)
Hier snap ik niet erg veel van, of laat ik het zo zeggen, ik kan de verschillen niet beredeneren.

Hoe kan het tijdsverschil maar 0.18 sec zijn terwijl het snelheidverschil 13.8 km/h is op hetzelfde punt? Dat verschil in snelheid vraagt ongeveer 1 sec aan versnellingstijd?!

Het afstandsverschil tussen de Leon en de Speedster zou op de streep 8.15 meter zijn (als ik de eindsnelheid van de Leon neem vermenigvuldigd met het tijdsverschil).
Dit komt duidelijk door de FWD van de leon. De leon verliest veel tijd in het begin door wielspin in de eerste versnelling. Als hij eenmaal grip heeft blijkt hij toch snel op de speedster in te lopen en hem net op de finish met 13.8 kmh verschil in te halen. De speedster springt weg vanaf stilstand omdat hij relatief veel meer grip heeft bij wegrijden. Volkomen te beredeneren vind ik.
SteV6 schreef: En dan deze nog: De sprinttijd en de 1/8ste mijl van Jans Turbo
Maik schreef:0-70 mph: 6.15s
0-80 mph: 7.33s (= 128.7 kmh)
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid 86.3 mph (= 138.9 kmh)
Hoe kan het dat er 1.35 sec zit tussen de 80 mph en de eindsnelheid op de 1/8ste mijl? Want het verschil tussen de 0-70 en 0-80 mph is slechts 1.18 sec over de volle 10 mph extra. En er zit dacht ik geen schakelmoment tussen de 80 en 90 mph?!

SteV6
Zo heel veel verschil zit er niet tussen die 2 stappen vind ik Stephan. Misschien heeft er mee te maken dat het stuk waar wij sprintte net iets te kort was en dat je net het remmoment/moment van gas los "ziet" van de auto van Jans. Ik zat bij die run achter het stuur en ik ging toen veel eerder van het gas dan Jan deed (Jan remde BEHOORLIJK laat :lol: )
Ik check nog wel even met een andere run van Jan als ik thuis ben.

mzzl
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:
SteV6 schreef:
Maik schreef:Grappig om te zien dat er bijna geen verschil tussen de acceleraties is:

Speedster:
1/4de mijl: 14.95, eindsnelheid 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Leon:
1/4de mijl: 14.77, eindsnelheid 101.4 mph (= 163.1 kmh)
Hier snap ik niet erg veel van, of laat ik het zo zeggen, ik kan de verschillen niet beredeneren.

Hoe kan het tijdsverschil maar 0.18 sec zijn terwijl het snelheidverschil 13.8 km/h is op hetzelfde punt? Dat verschil in snelheid vraagt ongeveer 1 sec aan versnellingstijd?!

Het afstandsverschil tussen de Leon en de Speedster zou op de streep 8.15 meter zijn (als ik de eindsnelheid van de Leon neem vermenigvuldigd met het tijdsverschil).
Dit komt duidelijk door de FWD van de leon. De leon verliest veel tijd in het begin door wielspin in de eerste versnelling. Als hij eenmaal grip heeft blijkt hij toch snel op de speedster in te lopen en hem net op de finish met 13.8 kmh verschil in te halen. De speedster springt weg vanaf stilstand omdat hij relatief veel meer grip heeft bij wegrijden. Volkomen te beredeneren vind ik.
SteV6 schreef: En dan deze nog: De sprinttijd en de 1/8ste mijl van Jans Turbo
Maik schreef:0-70 mph: 6.15s
0-80 mph: 7.33s (= 128.7 kmh)
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid 86.3 mph (= 138.9 kmh)
Hoe kan het dat er 1.35 sec zit tussen de 80 mph en de eindsnelheid op de 1/8ste mijl? Want het verschil tussen de 0-70 en 0-80 mph is slechts 1.18 sec over de volle 10 mph extra. En er zit dacht ik geen schakelmoment tussen de 80 en 90 mph?!

SteV6
Zo heel veel verschil zit er niet tussen die 2 stappen vind ik Stephan. Misschien heeft er mee te maken dat het stuk waar wij sprintte net iets te kort was en dat je net het remmoment/moment van gas los "ziet" van de auto van Jans. Ik zat bij die run achter het stuur en ik ging toen veel eerder van het gas dan Jan deed (Jan remde BEHOORLIJK laat :lol: )
Ik check nog wel even met een andere run van Jan als ik thuis ben.

mzzl
Maikel
Hi Maik

Zal mij benieuwen,had er dik 160 km op de teller.
Dus misschien is de 1/4 mijl wel te meten :?:
jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef:
SteV6 schreef:Een klein beetje wielspin houdt je koppeling ook wel heel (hoop ik).

Daarnaast krijg je vanaf stationair wegtrekken wel erg lange sprinttijden door die vervelende koppeldip rond de 3000-3500 rpm.

SteV6
Jongens, waar praten we over.Allemaal snelle sportwagens, en dan geen
sprintjes met een beetje wielspin :?:
Wat gebeurd er dan in Lelystad :idea:
Oh, das geen probleem, daar is het glad, daar krijg je toch het vermogen niet aan de grond :)

Nu alleen ff fingers crossed dat mijn speedy weer up&running is voor die tijd :cry:

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb nog even de G-meter wat verder uitgelezen.

Jans:
Run #1: Jan en Maik in de auto
Max. speed 94.7 mph (= 152.3 kmh)
0-10 mph: 0.93s
0-20 mph: 1.55s
0-30 mph: 2.18s
0-40 mph: 3.13s
0-50 mph: 3.90s
0-60 mph: 4.88s
0-70 mph: 6.33s
0-80 mph: 7.63s
0-90 mph: 9.63s
1/8ste mijl: 8.88s, eindsnelheid = 85.7 mph (= 137.9 kmh)

Run #2: Jan en Maik in de auto
Max. speed 95.7 mph (= 154.0 kmh). Dit was dus waarschijnlijk de 160 kmh die Jan op zijn teller zag verschijnen.
0-10 mph: 0.88s
0-20 mph: 1.43s
0-30 mph: 1.98s
0-40 mph: 2.90s
0-50 mph: 3.68s
0-60 mph: 4.63s
0-70 mph: 5.95s
0-80 mph: 7.18s
0-90 mph: 9.13s
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 87.6 mph (= 140.9 kmh)

Run #3: Maik alleen in de auto, eerste keer in Jan zijn kanon, dus daarom die treurige tijd :lol:
Max. speed 77.8 mph (= 125.2 kmh)
0-10 mph: 0.80s
0-20 mph: 1.73s
0-30 mph: 2.30s
0-40 mph: 3.80s
0-50 mph: 4.55s
0-60 mph: 5.48s
0-70 mph: 7.35s
0-80 mph: -
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.55s, eindsnelheid = 70.7 mph (= 113.8 kmh)

Run #4: Maik alleen in de auto
Max. speed 77.8 mph (= 125.2 kmh)
0-10 mph: 0.60s
0-20 mph: 1.28s
0-30 mph: 1.78s
0-40 mph: 2.98s
0-50 mph: 3.67s
0-60 mph: 4.58s
0-70 mph: 6.15s
0-80 mph: 7.33s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 86.3 mph (= 138.9 kmh)

Run #5: Jan alleen in de auto
Max. speed 92.8 mph (= 149.3 kmh)
0-10 mph: 0.85s
0-20 mph: 1.50s
0-30 mph: 2.05s
0-40 mph: 2.90s
0-50 mph: 3.65s
0-60 mph: 4.80s
0-70 mph: 5.90s
0-80 mph: 7.18s
0-90 mph: 9.05s
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 86.3 mph (= 138.9 kmh)

SteV6:
Run #6: Stephan met Maik in de auto
Max. speed 73.2 mph (= 117.8 kmh)
0-10 mph: 0.83s
0-20 mph: 1.48s
0-30 mph: 2.40s
0-40 mph: 3.68s
0-50 mph: 4.98s
0-60 mph: 6.88s
0-70 mph: 8.75s
0-80 mph: -
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.90s, eindsnelheid = 71.9 mph (= 115.7 kmh)

SteV6:
Run #7: Stephan alleen in de auto
Max. speed 81.1 mph (= 130.5 kmh)
0-10 mph: 0.55s
0-20 mph: 1.45s
0-30 mph: 2.35s
0-40 mph: 3.50s
0-50 mph: 4.78s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.43s
0-80 mph: 10.70s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 74.5 mph (= 119.9 kmh)

SteV6:
Run #8: Stephan alleen in de auto
Max. speed 80.2 mph (= 129.0 kmh)
0-10 mph: 0.58s
0-20 mph: 1.35s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.55s
0-50 mph: 4.75s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.15s
0-80 mph: 10.13s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.60s, eindsnelheid = 76.1 mph (= 122.4 kmh)

Maik:
Run #9: Maik alleen in de auto
Max. speed 93.5 mph (= 150.4 kmh)
0-10 mph: 0.60s
0-20 mph: 1.38s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.63s
0-50 mph: 4.83s
0-60 mph: 6.63s
0-70 mph: 8.38s
0-80 mph: 10.48s
0-90 mph: 13.83s
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 75.2 mph (= 121.0 kmh)
1/4de mijl: 14.95s, eindsnelheid = 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Genoeg cijfertjes weer voor even dacht ik zo, heb genoeg RSI voor even :?

mzzl
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Ik heb nog even de G-meter wat verder uitgelezen.

Jans:
Run #1: Jan en Maik in de auto
Max. speed 94.7 mph (= 152.3 kmh)
0-10 mph: 0.93s
0-20 mph: 1.55s
0-30 mph: 2.18s
0-40 mph: 3.13s
0-50 mph: 3.90s
0-60 mph: 4.88s
0-70 mph: 6.33s
0-80 mph: 7.63s
0-90 mph: 9.63s
1/8ste mijl: 8.88s, eindsnelheid = 85.7 mph (= 137.9 kmh)

Run #2: Jan en Maik in de auto
Max. speed 95.7 mph (= 154.0 kmh). Dit was dus waarschijnlijk de 160 kmh die Jan op zijn teller zag verschijnen.
0-10 mph: 0.88s
0-20 mph: 1.43s
0-30 mph: 1.98s
0-40 mph: 2.90s
0-50 mph: 3.68s
0-60 mph: 4.63s
0-70 mph: 5.95s
0-80 mph: 7.18s
0-90 mph: 9.13s
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 87.6 mph (= 140.9 kmh)

Run #3: Maik alleen in de auto, eerste keer in Jan zijn kanon, dus daarom die treurige tijd :lol:
Max. speed 77.8 mph (= 125.2 kmh)
0-10 mph: 0.80s
0-20 mph: 1.73s
0-30 mph: 2.30s
0-40 mph: 3.80s
0-50 mph: 4.55s
0-60 mph: 5.48s
0-70 mph: 7.35s
0-80 mph: -
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.55s, eindsnelheid = 70.7 mph (= 113.8 kmh)

Run #4: Maik alleen in de auto
Max. speed 77.8 mph (= 125.2 kmh)
0-10 mph: 0.60s
0-20 mph: 1.28s
0-30 mph: 1.78s
0-40 mph: 2.98s
0-50 mph: 3.67s
0-60 mph: 4.58s
0-70 mph: 6.15s
0-80 mph: 7.33s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 86.3 mph (= 138.9 kmh)

Run #5: Jan alleen in de auto
Max. speed 92.8 mph (= 149.3 kmh)
0-10 mph: 0.85s
0-20 mph: 1.50s
0-30 mph: 2.05s
0-40 mph: 2.90s
0-50 mph: 3.65s
0-60 mph: 4.80s
0-70 mph: 5.90s
0-80 mph: 7.18s
0-90 mph: 9.05s
1/8ste mijl: 8.68s, eindsnelheid = 86.3 mph (= 138.9 kmh)

SteV6:
Run #6: Stephan met Maik in de auto
Max. speed 73.2 mph (= 117.8 kmh)
0-10 mph: 0.83s
0-20 mph: 1.48s
0-30 mph: 2.40s
0-40 mph: 3.68s
0-50 mph: 4.98s
0-60 mph: 6.88s
0-70 mph: 8.75s
0-80 mph: -
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.90s, eindsnelheid = 71.9 mph (= 115.7 kmh)

SteV6:
Run #7: Stephan alleen in de auto
Max. speed 81.1 mph (= 130.5 kmh)
0-10 mph: 0.55s
0-20 mph: 1.45s
0-30 mph: 2.35s
0-40 mph: 3.50s
0-50 mph: 4.78s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.43s
0-80 mph: 10.70s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 74.5 mph (= 119.9 kmh)

SteV6:
Run #8: Stephan alleen in de auto
Max. speed 80.2 mph (= 129.0 kmh)
0-10 mph: 0.58s
0-20 mph: 1.35s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.55s
0-50 mph: 4.75s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.15s
0-80 mph: 10.13s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.60s, eindsnelheid = 76.1 mph (= 122.4 kmh)

Maik:
Run #9: Maik alleen in de auto
Max. speed 93.5 mph (= 150.4 kmh)
0-10 mph: 0.60s
0-20 mph: 1.38s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.63s
0-50 mph: 4.83s
0-60 mph: 6.63s
0-70 mph: 8.38s
0-80 mph: 10.48s
0-90 mph: 13.83s
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 75.2 mph (= 121.0 kmh)
1/4de mijl: 14.95s, eindsnelheid = 92.8 mph (= 149.3 kmh)

Genoeg cijfertjes weer voor even dacht ik zo, heb genoeg RSI voor even :?

mzzl
Maikel
Hi Maik

Hartelijk dank, voor de moeite van die cijfers :wink:

jans
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Beetje opvallend dat de metingen in de auto van Jan erg vaak op 8.68 sec voor de 1/8 mijl uitkomen.

Helaas is de afstand berekenen uit de acceleratie veel onnauwkeuriger als de acc uitrekenen uit de afgelegde weg (differentieren / integreren).

En Mike je hebt helemaal gelijk met je uitleg over het verschil tussen de waardes van de FWD Leon en de RWD Speedster.
De CW waarde van de speedster is best redelijk en het frontaal opervlak is een stuk kleiner als van de Leon, maar het vermogensverschil is veel te groot om te compenseren met een lagere luchtweerstand.

Ik kan de CW waarde niet vinden, maar ik heb thuis nog een folder van de speedster 2.2 uit 2001??? en daar staat hij in, ik dacht 0.32 maar weet het niet zeker uit mijn hoofd.
De andere gegevens weet ik zo ook niet, dus daar kan ik je niet snel mee helpen helaas.

Maarten
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maarten schreef:Beetje opvallend dat de metingen in de auto van Jan erg vaak op 8.68 sec voor de 1/8 mijl uitkomen.

Helaas is de afstand berekenen uit de acceleratie veel onnauwkeuriger als de acc uitrekenen uit de afgelegde weg (differentieren / integreren).

En Mike je hebt helemaal gelijk met je uitleg over het verschil tussen de waardes van de FWD Leon en de RWD Speedster.
De CW waarde van de speedster is best redelijk en het frontaal opervlak is een stuk kleiner als van de Leon, maar het vermogensverschil is veel te groot om te compenseren met een lagere luchtweerstand.

Ik kan de CW waarde niet vinden, maar ik heb thuis nog een folder van de speedster 2.2 uit 2001??? en daar staat hij in, ik dacht 0.32 maar weet het niet zeker uit mijn hoofd.
De andere gegevens weet ik zo ook niet, dus daar kan ik je niet snel mee helpen helaas.

Maarten
Misschien kan maik's meter het niet bijhouden :mrgreen:
Hoe moet dat dan volgende week :?: 320 pk

jans
Plaats reactie