Nieuw volk

Stel jezelf en je auto voor.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Zonet gesprek gehad met de bank. De verzekeringsagent had er alvast veel vertouwen in.
Morgen weet ik of de verzekering/lening is goedgekeurd, zoja gaat er binnenkort een Nederlandse Speedster richting België komen. Nu nog uitzoeken wat een gigantisch werk dat importeren gaat zijn.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Euhmmm, waarom wil je een Nederlandse speedster naar Belgie halen als de speedsters in Belgie veel goedkoper zijn? :roll:
Afbeelding
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Maik schreef:Euhmmm, waarom wil je een Nederlandse speedster naar Belgie halen als de speedsters in Belgie veel goedkoper zijn? :roll:
Ohja waar? :p Je mag me er altijd 1 aanduiden :D.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Euhmmm, waarom wil je een Nederlandse speedster naar Belgie halen als de speedsters in Belgie veel goedkoper zijn? :roll:
Die zijn ondertussen al naar Nederland gehaald of aan een Nederlandse Belg verkocht :lol:

SteV6
S4 Avant
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

hier en nog een turbo ook

http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x

een mooie 2.2

http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x

als je goed zoek staan er echt nog wel een aantal in België
das makkelijker en goedkoper dan hier in nl kopen
Smiley

Bericht door Smiley »

Heb je duitsland ook overwogen?
Als het een grijze mag zijn, heb je al een leuke voor 16k, en een tubo voor 24.
http://www.mobile.de/home/index.html
Keuze tussen de 55 en 60 stuks gemiddeld.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Het is gelukt! Lening en verzekering is goed gekeurd bij de eerste de beste verzekeringsagent!! Den deze rijdt binnekort dus met een speedster rond :). Niet slecht voor een 22 jarige knul die nog maar 2 maanden zijn rijbewijs heeft hé :p. (wel anderhalf jaar voorlopig rijbewijs gehad, rondgereden met idiote skoda fabia van pa). Mijn late passie heb ik aan kameraad te danken die rondrijdt in een smart roadster.
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

Proficiat!!

wel een beetje opletten aangzien het je eerste auto is, speedster ligt goed op de baan, maar als hij uitbreekt doet hij het tegoei, ik kan er van meespreken :)
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Heb je ook nog een levensverzekering afgesloten ? :D

Ik raad je aan om een rijvaardigheidstraining te volgen en / of slipcursus !!!

Succes met je Speedster !
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

alain schreef:Heb je ook nog een levensverzekering afgesloten ? :D
Haha :D. Neen zo slecht rijdt ik nu ook weer niet, heb wel wat ervaring met driften (Smart Roadster) dus bij een slippertje zal ik niet meteen schrikken. Ik ga mij de eerste 2 jaar rustig aan de regeltjes houden :).

Maar slipt die auto dan echt zoveel als je op een normale manier rijdt? Uiteraard slipt hij als het sneeuwt of nat is maar toch niet als je bij normaal weer in een iets hogere snelheid een bocht neemt? Ik dacht dat de wegligging net fenomenaal was? :)
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Het is een fantastische sportauto !
Je moet alleen weten wat de auto aankan en vooral niet over je eigen limieten gaan.

Bij rijvaardigheidstrainingen en slipcursussen kan je enorm veel bijleren.
En zeker als je deze training doet met je eigen Speedster.

Achterwielaandrijving is leuk maar kan gevaarlijk zijn voor onervaren bestuurders.

tip is gratis ! :D

Turboke voor 14500 euro ! met stabiliteitscontrole ????
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=nl_BE
Maik

Bericht door Maik »

Oblivion schreef:
alain schreef:Heb je ook nog een levensverzekering afgesloten ? :D
Haha :D. Neen zo slecht rijdt ik nu ook weer niet, heb wel wat ervaring met driften (Smart Roadster) dus bij een slippertje zal ik niet meteen schrikken. Ik ga mij de eerste 2 jaar rustig aan de regeltjes houden :).

Maar slipt die auto dan echt zoveel als je op een normale manier rijdt? Uiteraard slipt hij als het sneeuwt of nat is maar toch niet als je bij normaal weer in een iets hogere snelheid een bocht neemt? Ik dacht dat de wegligging net fenomenaal was? :)
Natuurlijk is de wegligging bovengemiddeld, dus een bochtje een beetje sportief nemen zal geen probleem zijn. Maar wees juist bedacht op onverwachte situaties. Als voorbeeld: jij neemt een blinde bocht "sportief". Halverwege de bocht zie je opeens iets op de weg liggen en moet je handelen. Het zou dan kunnen dat je in die situatie dan wel de limieten van de speedster op gaat zoeken. Een voorwielaandrijvertje reageert dan een stukje gemoedelijker (vooral als er veel elektronica aanwezig is die je dan helpt) dan een speedster met middenmotor en een 40%-60% gewichtsverdeling.
Maargoed, we hoeven er niet te krampachtig over te doen, met 147pk is het ook weer geen bom zoals een GT2 ofzo. Gewoon rustig aan beginnen en kleine stapjes maken in de snelheid.
En een rijtraining/sliptraining is natuurlijk altijd nuttig, zelfs als je in een gemoedelijke fabia rijdt :wink:
Afbeelding
kzentekik_et
Actief lid

Bericht door kzentekik_et »

Deze heb ik ooit nog bezichtigd..
Heeft schade aan rechterzijde..
Eigenaar vertelde dat het "vuil" was aangezien de wagen niet gepoetst was..
toen ik wa dichterbij ging en even wou voelen aan de "vuile plek" mocht ik er niet eens aankomen..

Zag duidelijk dat het schade was :shock:
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Ja, inderdaad, foto's van de rechterkant staan niet op de site.

Over de wegligging van een Speedster heb ik niet te klagen, rij ook nog met originele velgen en bandenmaten. Als je te snel een bocht neemt, krijg je te maken met onderstuur (voorbanden hebben minder grip). In deze situatie blijft alles redelijk beheersbaar.
De wegligging veranderd wel degelijk wanneer je vooraan bredere banden en dus meer grip hebt. Wanneer je dan een bocht te snel neemt, blijven de voorbanden grip houden, en voor je het weet gaat de achterkant uitbreken. Je moet dan zeer snel en overmaats corrigeren om de boel terug recht te krijgen.
Het is dus aangeraden in het begin, als je de wagen nog niet zo goed kent, met de originele 175 bandjes vooraan te blijven rijden.
Einfach nur ein nackter Sportler
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Je hebt met lomp insturen regelmatig onderstuur. Dat is hetzelfde gevoel als met iedere andere auto. Overstuur heb je echt niet snel. Dat is volgas geven in een scherpe bocht bij 5500 toeren en een slinger aan je stuur geven. Op een warme dag zet die misschien een stapje opzij of geen eens... (bij goede banden :wink: )

Met regen gaat het allemaal wat eenvoudiger, maar zeker niet sneller dan je skodia fab :wink:

Tot de 50 km/h kan je alles prima onder controle houden! Ik zou echt uitkijken in het begin op hogere snelheden in combinatie met standaard vering. Vorige maand ging ik een subaru achterna van m`n maatje maar ik schrok behoorlijk toen die die uitbrak met 170km/h... Het duurde echt te lang voordat de puding vering uitgeveerd was met dat geslinger.

Tot de 50 kan je doen wat je wilt zo ongeveer.
Tot de 90 moet je er op bedacht zijn dat die kan uitbreken en er naar handelen
Daarboven moet je niet willen de eerste km's in de speedy!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie