Nieuw volk
hier en nog een turbo ook
http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x
een mooie 2.2
http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x
als je goed zoek staan er echt nog wel een aantal in België
das makkelijker en goedkoper dan hier in nl kopen
http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x
een mooie 2.2
http://nl.autoscout24.be/details.aspx?i ... 94T&gkid=x
als je goed zoek staan er echt nog wel een aantal in België
das makkelijker en goedkoper dan hier in nl kopen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Heb je duitsland ook overwogen?
Als het een grijze mag zijn, heb je al een leuke voor 16k, en een tubo voor 24.
http://www.mobile.de/home/index.html
Keuze tussen de 55 en 60 stuks gemiddeld.
Als het een grijze mag zijn, heb je al een leuke voor 16k, en een tubo voor 24.
http://www.mobile.de/home/index.html
Keuze tussen de 55 en 60 stuks gemiddeld.
Het is gelukt! Lening en verzekering is goed gekeurd bij de eerste de beste verzekeringsagent!! Den deze rijdt binnekort dus met een speedster rond
. Niet slecht voor een 22 jarige knul die nog maar 2 maanden zijn rijbewijs heeft hé :p. (wel anderhalf jaar voorlopig rijbewijs gehad, rondgereden met idiote skoda fabia van pa). Mijn late passie heb ik aan kameraad te danken die rondrijdt in een smart roadster.

Hahaalain schreef:Heb je ook nog een levensverzekering afgesloten ?![]()
Ik raad je aan om een rijvaardigheidstraining te volgen en / of slipcursus !!!


Maar slipt die auto dan echt zoveel als je op een normale manier rijdt? Uiteraard slipt hij als het sneeuwt of nat is maar toch niet als je bij normaal weer in een iets hogere snelheid een bocht neemt? Ik dacht dat de wegligging net fenomenaal was?

Het is een fantastische sportauto !
Je moet alleen weten wat de auto aankan en vooral niet over je eigen limieten gaan.
Bij rijvaardigheidstrainingen en slipcursussen kan je enorm veel bijleren.
En zeker als je deze training doet met je eigen Speedster.
Achterwielaandrijving is leuk maar kan gevaarlijk zijn voor onervaren bestuurders.
tip is gratis !
Turboke voor 14500 euro ! met stabiliteitscontrole ????
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=nl_BE
Je moet alleen weten wat de auto aankan en vooral niet over je eigen limieten gaan.
Bij rijvaardigheidstrainingen en slipcursussen kan je enorm veel bijleren.
En zeker als je deze training doet met je eigen Speedster.
Achterwielaandrijving is leuk maar kan gevaarlijk zijn voor onervaren bestuurders.
tip is gratis !

Turboke voor 14500 euro ! met stabiliteitscontrole ????
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=nl_BE
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Natuurlijk is de wegligging bovengemiddeld, dus een bochtje een beetje sportief nemen zal geen probleem zijn. Maar wees juist bedacht op onverwachte situaties. Als voorbeeld: jij neemt een blinde bocht "sportief". Halverwege de bocht zie je opeens iets op de weg liggen en moet je handelen. Het zou dan kunnen dat je in die situatie dan wel de limieten van de speedster op gaat zoeken. Een voorwielaandrijvertje reageert dan een stukje gemoedelijker (vooral als er veel elektronica aanwezig is die je dan helpt) dan een speedster met middenmotor en een 40%-60% gewichtsverdeling.Oblivion schreef:Hahaalain schreef:Heb je ook nog een levensverzekering afgesloten ?![]()
Ik raad je aan om een rijvaardigheidstraining te volgen en / of slipcursus !!!. Neen zo slecht rijdt ik nu ook weer niet, heb wel wat ervaring met driften (Smart Roadster) dus bij een slippertje zal ik niet meteen schrikken. Ik ga mij de eerste 2 jaar rustig aan de regeltjes houden
.
Maar slipt die auto dan echt zoveel als je op een normale manier rijdt? Uiteraard slipt hij als het sneeuwt of nat is maar toch niet als je bij normaal weer in een iets hogere snelheid een bocht neemt? Ik dacht dat de wegligging net fenomenaal was?
Maargoed, we hoeven er niet te krampachtig over te doen, met 147pk is het ook weer geen bom zoals een GT2 ofzo. Gewoon rustig aan beginnen en kleine stapjes maken in de snelheid.
En een rijtraining/sliptraining is natuurlijk altijd nuttig, zelfs als je in een gemoedelijke fabia rijdt


- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Ja, inderdaad, foto's van de rechterkant staan niet op de site.
Over de wegligging van een Speedster heb ik niet te klagen, rij ook nog met originele velgen en bandenmaten. Als je te snel een bocht neemt, krijg je te maken met onderstuur (voorbanden hebben minder grip). In deze situatie blijft alles redelijk beheersbaar.
De wegligging veranderd wel degelijk wanneer je vooraan bredere banden en dus meer grip hebt. Wanneer je dan een bocht te snel neemt, blijven de voorbanden grip houden, en voor je het weet gaat de achterkant uitbreken. Je moet dan zeer snel en overmaats corrigeren om de boel terug recht te krijgen.
Het is dus aangeraden in het begin, als je de wagen nog niet zo goed kent, met de originele 175 bandjes vooraan te blijven rijden.
Over de wegligging van een Speedster heb ik niet te klagen, rij ook nog met originele velgen en bandenmaten. Als je te snel een bocht neemt, krijg je te maken met onderstuur (voorbanden hebben minder grip). In deze situatie blijft alles redelijk beheersbaar.
De wegligging veranderd wel degelijk wanneer je vooraan bredere banden en dus meer grip hebt. Wanneer je dan een bocht te snel neemt, blijven de voorbanden grip houden, en voor je het weet gaat de achterkant uitbreken. Je moet dan zeer snel en overmaats corrigeren om de boel terug recht te krijgen.
Het is dus aangeraden in het begin, als je de wagen nog niet zo goed kent, met de originele 175 bandjes vooraan te blijven rijden.
Einfach nur ein nackter Sportler
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Je hebt met lomp insturen regelmatig onderstuur. Dat is hetzelfde gevoel als met iedere andere auto. Overstuur heb je echt niet snel. Dat is volgas geven in een scherpe bocht bij 5500 toeren en een slinger aan je stuur geven. Op een warme dag zet die misschien een stapje opzij of geen eens... (bij goede banden
)
Met regen gaat het allemaal wat eenvoudiger, maar zeker niet sneller dan je skodia fab
Tot de 50 km/h kan je alles prima onder controle houden! Ik zou echt uitkijken in het begin op hogere snelheden in combinatie met standaard vering. Vorige maand ging ik een subaru achterna van m`n maatje maar ik schrok behoorlijk toen die die uitbrak met 170km/h... Het duurde echt te lang voordat de puding vering uitgeveerd was met dat geslinger.
Tot de 50 kan je doen wat je wilt zo ongeveer.
Tot de 90 moet je er op bedacht zijn dat die kan uitbreken en er naar handelen
Daarboven moet je niet willen de eerste km's in de speedy!

Met regen gaat het allemaal wat eenvoudiger, maar zeker niet sneller dan je skodia fab

Tot de 50 km/h kan je alles prima onder controle houden! Ik zou echt uitkijken in het begin op hogere snelheden in combinatie met standaard vering. Vorige maand ging ik een subaru achterna van m`n maatje maar ik schrok behoorlijk toen die die uitbrak met 170km/h... Het duurde echt te lang voordat de puding vering uitgeveerd was met dat geslinger.
Tot de 50 kan je doen wat je wilt zo ongeveer.
Tot de 90 moet je er op bedacht zijn dat die kan uitbreken en er naar handelen
Daarboven moet je niet willen de eerste km's in de speedy!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!