Pagina 2 van 27
Geplaatst: 17 mei 2009 6:49
door Piet
Hoeveel gewicht gaan we besparen met het spruitstuk. Weet iemand wat het standaard spruitstuk weegt?
Geplaatst: 17 mei 2009 10:49
door Piet
Heb dit nog gevonden.
Miltek 2.5” complete system with CAT pipe & standard manifold 23.52kg
2bular 3” complete system with single Silencer & 2bular manifold 13.10kg
looking good

Geplaatst: 17 mei 2009 11:56
door M-speed
standaard spruitstuk weegt 4,6 kilo
beetje slechte foto maar goed

Geplaatst: 17 mei 2009 12:24
door Piet
Valt mee. Nu tegen.

Geplaatst: 18 mei 2009 8:22
door Pascal
Het setje ziet er echt prachtig uit, als ie goed bevalt bij de kompressor auto`s ga ik hem zeker aanschaffen.
Maar heeft er al iemand na gedacht over de keuring CO meting met een 100 cells cat.
Ik dacht dat 200 cells het minimale was om door de keuring te komen.
Geplaatst: 18 mei 2009 8:52
door Maik
In de UK schijnen ze nog wel aan de vereiste meetwaardes te komen qua uitstoot. Ik weet niet hoe de UK eisen zich verhouden met die van NL? Weet iemand dit? (Arno?!!?

). Misschien wel handig om even vantevoren uit te zoeken...
Geplaatst: 18 mei 2009 10:19
door Arno
Maik schreef:In de UK schijnen ze nog wel aan de vereiste meetwaardes te komen qua uitstoot. Ik weet niet hoe de UK eisen zich verhouden met die van NL?
Voor type-goedkeur auto's zoals de Speedtster gelijke europese emissie eisen:
Auto's tussen 31-12-1997 en 30-06-2002: Stationair 0.5% CO, 2500 rpm 0.3% CO, Lambda tussen 0,97-1,03
Auto's na 30-06-2002: Stationair 0.3% CO, 2500 rpm 0.2% CO, Lambda tussen 0,97-1,03
Een 100-cel cat zal dit op zich kunnen halen. Als hij wat ouder wordt zal hij wel eerst flink heet moeten worden gestookt (minuut of 5 even flink doorgassen en toeren draaien) om het nog te halen.
De controle van de tweede lambda sensor zal waarschijnlijk wel al snel een 'fout' geven. Daar zal dus even een simulator of demper tussen moeten.
Een 200cpi haalt de APK makkelijker, maar ook hier kan de tweede lambda sensor een foutcode geven als de fluctuaties van de zuurstof in de gas-stroom te groot zijn.
Bye, Arno.
Geplaatst: 18 mei 2009 11:20
door Maik
Wij vragen, Arno draait... bedankt Arno!
Met die paar km'tjes per jaar die ik tegenwoordig kachel met de speedster duurt het wel even voordat ik een nieuwe kat nodig heb. En dan laat ik er wel een 200cell tussen zetten denk ik (mits dat past).
Geplaatst: 18 mei 2009 12:42
door Piet
Is het niet slimmer om gelijk een 200 cells aan te kopen, als dat kan. We weten daarvan dat die geen problemen geeft.
Geplaatst: 18 mei 2009 12:44
door Co'tje
Ziet er heel netjes uit!
Wil alleen graag een 200cells cat en een 4-2-1 spruitstuk. Ben bang dat ik nog jaartje moet wachten tot de complete 2Bular set klaar is

(
Geplaatst: 18 mei 2009 13:16
door stefan
@ co
ik heb ook wel intresse in het spruitstuk
en een 200 cell cat kan je makkelijk zelf maken(maar dan wel beter lassen als ik he)
ik heb mijne gekocht als zelf bouw. dus losse kat en 2 flenssen
ik was ongeveer 150 eur kwijt
grt stefan
Geplaatst: 18 mei 2009 13:27
door Piet
200 cell cat schijnt ook te kunnen.
Geplaatst: 18 mei 2009 13:39
door stefan
denk ook wel dat die 200 cell nodig zal zijn anders gaat ons mil
weer wat moeilijk doen
Geplaatst: 18 mei 2009 13:58
door Piet
Lampje is wel te foppen. Maar de APK is waardeloos. Als je er niet door heen komt dan kun je ook niet ff een andere tussen hangen want die gaat niet passen (Denk ik).
Geplaatst: 18 mei 2009 14:18
door stefan
piet
waar ik men cat gekocht heb hadden ze ook allerhande flensen en flexibels
dus moest het niet passen is het simpel op te lossen
waarschijnlijk heeft hij het wel een beetje aangepast dat het orgineel
niet past (in eurokes denkend dan )
grt stefan