piet schreef:Hee SteV6, wat voor wilde plannen heb jij dan met je Speedster? Aangezien jij ook een 2.2 hebt ben ik ook benieuwd wat vmax kan betekenen.
Piet, ik heb een heel lang tunings-traject in mijn hoofd zitten. Als eerste stap laat ik een multi-meter plaatsen met zeer veel mogelijkheden en potentiele uitbreidingsmogelijkheden. In mijn zoektocht naar goede olie-druk en olie-temperatuurmeters kwam ik
HIER op uit.
Op mijn uitgedachte verlanglijst van aanpassingen staan:
1. Saab Aero 2.0T cilinderkop
2. Uitlaatsysteem met 60mm binnendiameter
3. Gesmeede Omega-zuigers en gesmeede drijfstangen
4. Compressorombouw
5. Bredere velgen en banden met een loopvlakbreedte van 205 voor en 235 achterop.
6. Nitron onderstel
Om uiteindelijk probleemloos 230-245pk te krijgen. Maar daar zullen wel een jaar of 2-3 overheen gaan voordat alles voor elkaar is (ook spaarvarken technisch gezien) ...
Maar ik begin dus met die digitale multi-meter, in eerste instantie met olie-ruk en olie-temperatuur, olietemperatuur afhankelijk zelf instelbaar shiftlight, boordspanning, vermogens- en koppelberekening en accelaratiemeter. En met bediening via een boordcomputerschakelaar van een Astra, ingebouwd op de ruitenwisserhandel rechts van het stuur.
Voor foto's van wat functies kijk op:
FOTO'S
SteV6