Speedster op gas ?

Algemene zaken omtrent onze auto.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Goedemiddag stephan'' aan je uitspraak is te merken dat je goed uitgeslapen bent.
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Omdat ik er dagelijks mee rijd (ong. 100 km) is dit een investering die zichzelf relatief snel terugbetaalt. Het Bigas-systeem presteert naar behoren en maakt de belofte 'geen vermogensverlies' waar.

Ik weet niet of ik het concept van de speedster gemist heb door er een LPG-installatie in te bouwen. Wat wel opvalt is dat het voltanken ongeveer 3x goedkoper is. Scheelt op jaarbasis een slordige €2000.
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Bij een Speedster is de meeteenheid kg/pk, niet € :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Rotax schreef:Bij een Speedster is de meeteenheid kg/pk, niet € :wink:
Zo is het. LPG in een Speedster... :twisted:
Past er ook een diesel motor in?
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

volgens Vmax zou de 1.9 turbo diesel van opel moeten passen.
220 pk en 450 nm en 1 op 18 minimaal 8)
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Hendrik-Jan schreef:Zo is het. LPG in een Speedster... :twisted:
Past er ook een diesel motor in?
Ja hoor. In Duitsland heeft een bedrijf een 2.2 Opel-dieselmotor in de Speedster gehangen. 150 pk en veel meer koppel. Dus de prestaties waren gelijk aan de benzineversie.

Ik ga niemand veroordelen over wel of geen LPG in de Speedy, maar ik vraag me af wat er overblijft van het praktisch nut van de kofferbak als de gastank daar ingebouwd is. Nu kan je net met 2 personen en bagage ruim een week op vakantie, maar met een tank erin moet je elke dag per expresspost je bagage vooruit sturen naar het volgende hotel ...

SteV6
S4 Avant
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

LPG schreef:Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak :wink:
Vergeet de spatlappen en achteruitrijsensoren niet.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Aha, het was nog serieus ook! Bannen die hap 8)

Maar even serieus, ik zou er voor 2000euro (wat kost die LPG installatie?) een goedkoop rijdend auto'tje bijgekocht hebben. Als je zoveel rijdt in een speedster dan is het op een gegeven moment ook helemaal niet leuk meer denk ik?
Ten tweede, een goedkoop auto'tje van 2000 euro schrijft niet veel af per jaar, maar een LPG installatie op een speedster wel en de speedster sowieso als er veel km's op staan :idea:
Als je er zelf maar blij mee bent :wink:
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

LPG schreef:Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak :wink:
En de cruisecontrol!!! :oops:
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Aha, het was nog serieus ook! Bannen die hap Cool

Maar even serieus, ik zou er voor 2000euro (wat kost die LPG installatie?) een goedkoop rijdend auto'tje bijgekocht hebben. Als je zoveel rijdt in een speedster dan is het op een gegeven moment ook helemaal niet leuk meer denk ik?
Ten tweede, een goedkoop auto'tje van 2000 euro schrijft niet veel af per jaar, maar een LPG installatie op een speedster wel en de speedster sowieso als er veel km's op staan Idea
Als je er zelf maar blij mee bent
Een terechte opmerking. De LPG-installatie kost om en bij de 2000 euro, wat zichzelf dus op een jaar terugbetaalt. De belangrijkste reden voor deze keuze: ik wou, terwijl m'n rug het nog trekt (ik ben 31) de sleur van 6 op 7 gemiddeld 12-15 uren werken kunnen doorbreken door de verplaatsingen te doen in een fijne sportwagen. Een ietwat oudere collega (56), reed om dezelfde reden jaren met een TVR cerbera, maar kocht wegens nood aan meer comfort voor z'n rug een carrera 4 cabrio. Ik dacht aan een ietwat milieu- en vooral portemonnee-vriendelijker manier, vandaar het gas.
Kinderen kunnen in de mondeo van de vrouw, evenals grote stukken bagage. Ik heb alleen een boekentas mee, achter de zetel is daar plaats genoeg voor. Zelf ben ik nogal een lichtgewicht en rijd altijd alleen, die 45 kilo extra is niet echt prominent aanwezig, zeker als je de benzinetank niet helemaal voldoet. Wees gerust, het houdt op bij die installatie qua vermeerderen van gewicht.
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

gas in een speedster.......

gas is om op te koken,niet om te rijden. :wink: 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Dan maar zonder.

'T mot toch nie gekker worden, straks beginnen we nog over massagestoelen. :shock:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
SteV6

Bericht door SteV6 »

Ik zou stoelverwarming wel prettig vinden ...

SteV6
S4 Avant
Roytuner
Lid

Bericht door Roytuner »

whehehe wat een topic
Groeten van Roy
Plaats reactie