Pagina 2 van 11
Geplaatst: 18 jun 2007 10:24
door jans
Goedemiddag stephan'' aan je uitspraak is te merken dat je goed uitgeslapen bent.
Geplaatst: 18 jun 2007 11:04
door LPG
Omdat ik er dagelijks mee rijd (ong. 100 km) is dit een investering die zichzelf relatief snel terugbetaalt. Het Bigas-systeem presteert naar behoren en maakt de belofte 'geen vermogensverlies' waar.
Ik weet niet of ik het concept van de speedster gemist heb door er een LPG-installatie in te bouwen. Wat wel opvalt is dat het voltanken ongeveer 3x goedkoper is. Scheelt op jaarbasis een slordige €2000.
Geplaatst: 18 jun 2007 12:55
door Rotax
Bij een Speedster is de meeteenheid kg/pk, niet €

Geplaatst: 18 jun 2007 12:57
door Hendrik-Jan
Rotax schreef:Bij een Speedster is de meeteenheid kg/pk, niet €

Zo is het. LPG in een Speedster...
Past er ook een diesel motor in?
Geplaatst: 18 jun 2007 13:00
door jans
volgens Vmax zou de 1.9 turbo diesel van opel moeten passen.
220 pk en 450 nm en 1 op 18 minimaal

Geplaatst: 18 jun 2007 13:06
door SteV6
Hendrik-Jan schreef:Zo is het. LPG in een Speedster...
Past er ook een diesel motor in?
Ja hoor. In Duitsland heeft een bedrijf een 2.2 Opel-dieselmotor in de Speedster gehangen. 150 pk en veel meer koppel. Dus de prestaties waren gelijk aan de benzineversie.
Ik ga niemand veroordelen over wel of geen LPG in de Speedy, maar ik vraag me af wat er overblijft van het praktisch nut van de kofferbak als de gastank daar ingebouwd is. Nu kan je net met 2 personen en bagage ruim een week op vakantie, maar met een tank erin moet je elke dag per expresspost je bagage vooruit sturen naar het volgende hotel ...
SteV6
Geplaatst: 18 jun 2007 14:13
door LPG
Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak

Geplaatst: 18 jun 2007 14:26
door Hendrik-Jan
LPG schreef:Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak

Vergeet de spatlappen en achteruitrijsensoren niet.
Geplaatst: 18 jun 2007 15:14
door Maik
Aha, het was nog serieus ook! Bannen die hap
Maar even serieus, ik zou er voor 2000euro (wat kost die LPG installatie?) een goedkoop rijdend auto'tje bijgekocht hebben. Als je zoveel rijdt in een speedster dan is het op een gegeven moment ook helemaal niet leuk meer denk ik?
Ten tweede, een goedkoop auto'tje van 2000 euro schrijft niet veel af per jaar, maar een LPG installatie op een speedster wel en de speedster sowieso als er veel km's op staan
Als je er zelf maar blij mee bent

Geplaatst: 18 jun 2007 15:44
door stevenflappy
LPG schreef:Zo te zien ben ik toch al geroyeerd, de fijne (en zeker niet kortzichtige) reacties sterken me voor het laten plaatsen van een trekhaak

En de cruisecontrol!!!

Geplaatst: 18 jun 2007 16:12
door LPG
Aha, het was nog serieus ook! Bannen die hap Cool
Maar even serieus, ik zou er voor 2000euro (wat kost die LPG installatie?) een goedkoop rijdend auto'tje bijgekocht hebben. Als je zoveel rijdt in een speedster dan is het op een gegeven moment ook helemaal niet leuk meer denk ik?
Ten tweede, een goedkoop auto'tje van 2000 euro schrijft niet veel af per jaar, maar een LPG installatie op een speedster wel en de speedster sowieso als er veel km's op staan Idea
Als je er zelf maar blij mee bent
Een terechte opmerking. De LPG-installatie kost om en bij de 2000 euro, wat zichzelf dus op een jaar terugbetaalt. De belangrijkste reden voor deze keuze: ik wou, terwijl m'n rug het nog trekt (ik ben 31) de sleur van 6 op 7 gemiddeld 12-15 uren werken kunnen doorbreken door de verplaatsingen te doen in een fijne sportwagen. Een ietwat oudere collega (56), reed om dezelfde reden jaren met een TVR cerbera, maar kocht wegens nood aan meer comfort voor z'n rug een carrera 4 cabrio. Ik dacht aan een ietwat milieu- en vooral portemonnee-vriendelijker manier, vandaar het gas.
Kinderen kunnen in de mondeo van de vrouw, evenals grote stukken bagage. Ik heb alleen een boekentas mee, achter de zetel is daar plaats genoeg voor. Zelf ben ik nogal een lichtgewicht en rijd altijd alleen, die 45 kilo extra is niet echt prominent aanwezig, zeker als je de benzinetank niet helemaal voldoet. Wees gerust, het houdt op bij die installatie qua vermeerderen van gewicht.
Geplaatst: 18 jun 2007 16:30
door zoonvanlinne150
gas in een speedster.......
gas is om op te koken,niet om te rijden.

Geplaatst: 18 jun 2007 16:59
door Gerard
Dan maar zonder.
'T mot toch nie gekker worden, straks beginnen we nog over massagestoelen.

Geplaatst: 18 jun 2007 17:02
door SteV6
Ik zou stoelverwarming wel prettig vinden ...
SteV6
Geplaatst: 18 jun 2007 17:20
door Roytuner
whehehe wat een topic