animo check voor 2.4 inlaat hobbybob weekend...ofzo
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dat is een snelle reactie
@Piet ik heb deze inlaat al gekocht dus wil dit geld niet weggooien. Of bedoel je de dynamo? Volgens mij heb ik al een 100A versie. Mijn Speedster is relatief jong en er zitten van die rare bouten in de dynamo, geen normale 6 hoekige in ieder geval
@Stefan daar dacht ik zelf ook even aan.
Moment dat je gaat uitboren en dus opnieuw tabdraad erin gaat draaien heb je een grotere nippel nodig, toch? Dan moet ik daar weer naar op zoek en hopen dat die er is.
@Manta
Je zaagt hem vlak af, zaagt vervolgens 2 snede tegenover elkaar over de gehele lengte naar beneden. Dat bedoel je toch? Dan heb je dus 2 "ringen/platen" in het gat die gelijmd zitten tegen het "huis" met schroefdraad.
Dan moet je die 2 platen die vast gelijmd zitten proberen los te peuteren, wat slecht zou gaan denk ik, tussen iedere riggel van het tabdraad zit dus dat lijm. Daarbij heb je dus 2 x over de gehele lengte naar beneden je tabdraad weggezaagd. Dat voelt ook niet helemaal lekker.
Of bedoelde je het anders
? Ik ga er vanuit dat er tabdraad zit, maar als dat er niet zit kunnen beide oplossingen prima natuurlijk. Iemand daar een antwoord op?

@Piet ik heb deze inlaat al gekocht dus wil dit geld niet weggooien. Of bedoel je de dynamo? Volgens mij heb ik al een 100A versie. Mijn Speedster is relatief jong en er zitten van die rare bouten in de dynamo, geen normale 6 hoekige in ieder geval

@Stefan daar dacht ik zelf ook even aan.
Moment dat je gaat uitboren en dus opnieuw tabdraad erin gaat draaien heb je een grotere nippel nodig, toch? Dan moet ik daar weer naar op zoek en hopen dat die er is.
@Manta
Je zaagt hem vlak af, zaagt vervolgens 2 snede tegenover elkaar over de gehele lengte naar beneden. Dat bedoel je toch? Dan heb je dus 2 "ringen/platen" in het gat die gelijmd zitten tegen het "huis" met schroefdraad.
Dan moet je die 2 platen die vast gelijmd zitten proberen los te peuteren, wat slecht zou gaan denk ik, tussen iedere riggel van het tabdraad zit dus dat lijm. Daarbij heb je dus 2 x over de gehele lengte naar beneden je tabdraad weggezaagd. Dat voelt ook niet helemaal lekker.
Of bedoelde je het anders

Laatst gewijzigd door Dennizz op 08 sep 2009 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Manta79
getver ! er zit ook nog een kit in schroefdraad, brrr, nee dan word het lastig maar niet onmogelijk ? !
Nog iets wat ik nog niet helemaal goed zie of begrijp, wanneer je een 100A dynamo hebt, hoef je dan geen mods te doen aan de dynamo ?
Je ziet ze al vanaf 63 euro op Ebay staan...
Nog iets wat ik nog niet helemaal goed zie of begrijp, wanneer je een 100A dynamo hebt, hoef je dan geen mods te doen aan de dynamo ?
Je ziet ze al vanaf 63 euro op Ebay staan...
"A je to !" #0047
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
@manta,
Er moeten een paar centimeter overbrugd worden, tussen de dynamo en een uitstulping op het 2.4 inlaatstuk.
De overbrugging is kleiner op een 100a, dan een 120a.
Ik zal vanavond wat foto's posten.
Persoonlijk zit ik liever te zagen en lijmen in een stuk plastic, wat ik nog moet monteren, dan dat ik mijn dynamo aanpak.
Maar ik ben dan ook niet zo handig, en een schijtluis voor dit soort dingen.
De 100a is dus niet verplicht, alleen makkeljker passend te maken.
(als ik allerlei posts in diverse fora goed begrepen heb)
Er moeten een paar centimeter overbrugd worden, tussen de dynamo en een uitstulping op het 2.4 inlaatstuk.
De overbrugging is kleiner op een 100a, dan een 120a.
Ik zal vanavond wat foto's posten.
Persoonlijk zit ik liever te zagen en lijmen in een stuk plastic, wat ik nog moet monteren, dan dat ik mijn dynamo aanpak.
Maar ik ben dan ook niet zo handig, en een schijtluis voor dit soort dingen.
De 100a is dus niet verplicht, alleen makkeljker passend te maken.
(als ik allerlei posts in diverse fora goed begrepen heb)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dennizz
Piet, jij hebt de Opel prijzen doorpiet schreef:Lijkt me een koopje, 63 euro voor een nieuwe dynamo. Opel vraag het 15voudige of zo.

-Bij een 120 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap) en "koel"vinnen (van aluminium)
-Bij een 100 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap)
Bij beide moet je dus de weerstand uit de plastic kap frezen om ruimte te creëren. Die weerstand moet je dan dus met nieuwe draden verlengen en ergens anders plaatsen.
- Dennizz
Zoiets was het wel jaManta79 schreef:Volgens mij is het een ontstoorcondensator ! Om de vonkjes te onderdrukken. Ik heb eventueel een condensatormeter liggen mot er gemeten worden.

- stefan
hoi
als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)
grt stefan
als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)
grt stefan
- Manta79
Hoe ziet zo'n complete kit eruit ??
Smiley schreef:In de USA ongeveer 200$ voor de inlet alleen. (dan heb je nog wat gasket spul nodig, en de shipping)
Thorney in de UK heeft een complete kitt voor 330 pond (ook ex shipping)
http://www.thorneymotorsport.co.uk/prod ... ts_id=2714
Tevens heb je een egr afsluiter of cheater nodig (10$)
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
http://www.z22se.co.uk/shop
Als de animo voldoende is, ga ik eens kijken wat handig is.
Als ik de enige blijfdan ga ik voor die thorney kit (lekker makkelijk)
"A je to !" #0047
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Inlaat met alle gaskets die je nodig hebt schijnbaar.
Als je zelf gaat sprokkelen, is het:
12587878 - manifold - $150.52
12589516 - c/case vent pas seal - $16.56
Optioneel, bij geen hergebruik bestaande onderdelen:
2600729 - throttle body seal - $19.48
24455112 - Gasket - $4.72 each (4 required)
(let op, zit zijn prijzen van een post van een paar jaar terug. Ik moet nog gaan speuren naar de onderdelen, en waar ze nog cheapo te krijgen zijn.)
Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?
Als je zelf gaat sprokkelen, is het:
12587878 - manifold - $150.52
12589516 - c/case vent pas seal - $16.56
Optioneel, bij geen hergebruik bestaande onderdelen:
2600729 - throttle body seal - $19.48
24455112 - Gasket - $4.72 each (4 required)
(let op, zit zijn prijzen van een post van een paar jaar terug. Ik moet nog gaan speuren naar de onderdelen, en waar ze nog cheapo te krijgen zijn.)
Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?
Het leven is geen sprookje.