animo check voor 2.4 inlaat hobbybob weekend...ofzo

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

dennizz

gewoon uitboren die handel

even naar de plaatselijke draaier erin lijmen en klaar is treess






grt stefan
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Afzagen tot het schroefdraad en dan van binnenuit met een klein scherp beiteltje of zaagblad een snede maken op 2 plekjes en dan de "ring" die eruit moet naar binnen tikken ?

Maar ik heb zeker interesse in de ombouw.
Bij de metaalwinkel.nl plaatjes laten knippen tbv ecu ?
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Dat is een snelle reactie :D

@Piet ik heb deze inlaat al gekocht dus wil dit geld niet weggooien. Of bedoel je de dynamo? Volgens mij heb ik al een 100A versie. Mijn Speedster is relatief jong en er zitten van die rare bouten in de dynamo, geen normale 6 hoekige in ieder geval :wink:

@Stefan daar dacht ik zelf ook even aan.
Moment dat je gaat uitboren en dus opnieuw tabdraad erin gaat draaien heb je een grotere nippel nodig, toch? Dan moet ik daar weer naar op zoek en hopen dat die er is.

@Manta
Je zaagt hem vlak af, zaagt vervolgens 2 snede tegenover elkaar over de gehele lengte naar beneden. Dat bedoel je toch? Dan heb je dus 2 "ringen/platen" in het gat die gelijmd zitten tegen het "huis" met schroefdraad.
Dan moet je die 2 platen die vast gelijmd zitten proberen los te peuteren, wat slecht zou gaan denk ik, tussen iedere riggel van het tabdraad zit dus dat lijm. Daarbij heb je dus 2 x over de gehele lengte naar beneden je tabdraad weggezaagd. Dat voelt ook niet helemaal lekker.

Of bedoelde je het anders :oops: :roll: ? Ik ga er vanuit dat er tabdraad zit, maar als dat er niet zit kunnen beide oplossingen prima natuurlijk. Iemand daar een antwoord op?
Laatst gewijzigd door Dennizz op 08 sep 2009 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

getver ! er zit ook nog een kit in schroefdraad, brrr, nee dan word het lastig maar niet onmogelijk ? !

Nog iets wat ik nog niet helemaal goed zie of begrijp, wanneer je een 100A dynamo hebt, hoef je dan geen mods te doen aan de dynamo ?
Je ziet ze al vanaf 63 euro op Ebay staan...
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
jan
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 feb 2009 12:59

Bericht door jan »

hm, ik moet geloof ik ook een andere dynamo, maakt een beetje raar geluid. welke moet ik van ebay hebben dan?

Als er dan meteen een 100A in kan is dat mooi makkelijk.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

@manta,

Er moeten een paar centimeter overbrugd worden, tussen de dynamo en een uitstulping op het 2.4 inlaatstuk.
De overbrugging is kleiner op een 100a, dan een 120a.

Ik zal vanavond wat foto's posten.
Persoonlijk zit ik liever te zagen en lijmen in een stuk plastic, wat ik nog moet monteren, dan dat ik mijn dynamo aanpak.
Maar ik ben dan ook niet zo handig, en een schijtluis voor dit soort dingen.

De 100a is dus niet verplicht, alleen makkeljker passend te maken.
(als ik allerlei posts in diverse fora goed begrepen heb)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Lijkt me een koopje, 63 euro voor een nieuwe dynamo. Opel vraag het 15voudige of zo.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

piet schreef:Lijkt me een koopje, 63 euro voor een nieuwe dynamo. Opel vraag het 15voudige of zo.
Piet, jij hebt de Opel prijzen door :lol:

-Bij een 120 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap) en "koel"vinnen (van aluminium)
-Bij een 100 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap)

Bij beide moet je dus de weerstand uit de plastic kap frezen om ruimte te creëren. Die weerstand moet je dan dus met nieuwe draden verlengen en ergens anders plaatsen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Volgens mij is het een ontstoorcondensator ! Om de vonkjes te onderdrukken. Ik heb eventueel een condensatormeter liggen mot er gemeten worden.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Manta79 schreef:Volgens mij is het een ontstoorcondensator ! Om de vonkjes te onderdrukken. Ik heb eventueel een condensatormeter liggen mot er gemeten worden.
Zoiets was het wel ja :wink: Het was iig iets om niet weg te laten! Stukje uitfrezen en intapen is misschien wel het makkelijkste...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hoi

als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)

grt stefan
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Ik heb nog een plaatje liggen voor de ecu (gesneden met laser) en een beugeltje voor oliepeilstok moet wel nog kijken wat ik indertijd ervoor betaald heb.

Indien intresse via pb


groetjes patje
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hoe ziet zo'n complete kit eruit ??

Smiley schreef:In de USA ongeveer 200$ voor de inlet alleen. (dan heb je nog wat gasket spul nodig, en de shipping)

Thorney in de UK heeft een complete kitt voor 330 pond (ook ex shipping)
http://www.thorneymotorsport.co.uk/prod ... ts_id=2714

Tevens heb je een egr afsluiter of cheater nodig (10$)
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
http://www.z22se.co.uk/shop

Als de animo voldoende is, ga ik eens kijken wat handig is.
Als ik de enige blijf :cry: dan ga ik voor die thorney kit (lekker makkelijk)
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Inlaat met alle gaskets die je nodig hebt schijnbaar.

Als je zelf gaat sprokkelen, is het:

12587878 - manifold - $150.52
12589516 - c/case vent pas seal - $16.56

Optioneel, bij geen hergebruik bestaande onderdelen:

2600729 - throttle body seal - $19.48
24455112 - Gasket - $4.72 each (4 required)

(let op, zit zijn prijzen van een post van een paar jaar terug. Ik moet nog gaan speuren naar de onderdelen, en waar ze nog cheapo te krijgen zijn.)

Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie