Pagina 2 van 14
Geplaatst: 08 sep 2009 10:52
door stefan
dennizz
gewoon uitboren die handel
even naar de plaatselijke draaier erin lijmen en klaar is treess
grt stefan
Geplaatst: 08 sep 2009 11:15
door Manta79
Afzagen tot het schroefdraad en dan van binnenuit met een klein scherp beiteltje of zaagblad een snede maken op 2 plekjes en dan de "ring" die eruit moet naar binnen tikken ?
Maar ik heb zeker interesse in de ombouw.
Bij de metaalwinkel.nl plaatjes laten knippen tbv ecu ?
Geplaatst: 08 sep 2009 11:31
door Dennizz
Dat is een snelle reactie
@Piet ik heb deze inlaat al gekocht dus wil dit geld niet weggooien. Of bedoel je de dynamo? Volgens mij heb ik al een 100A versie. Mijn Speedster is relatief jong en er zitten van die rare bouten in de dynamo, geen normale 6 hoekige in ieder geval
@Stefan daar dacht ik zelf ook even aan.
Moment dat je gaat uitboren en dus opnieuw tabdraad erin gaat draaien heb je een grotere nippel nodig, toch? Dan moet ik daar weer naar op zoek en hopen dat die er is.
@Manta
Je zaagt hem vlak af, zaagt vervolgens 2 snede tegenover elkaar over de gehele lengte naar beneden. Dat bedoel je toch? Dan heb je dus 2 "ringen/platen" in het gat die gelijmd zitten tegen het "huis" met schroefdraad.
Dan moet je die 2 platen die vast gelijmd zitten proberen los te peuteren, wat slecht zou gaan denk ik, tussen iedere riggel van het tabdraad zit dus dat lijm. Daarbij heb je dus 2 x over de gehele lengte naar beneden je tabdraad weggezaagd. Dat voelt ook niet helemaal lekker.
Of bedoelde je het anders

? Ik ga er vanuit dat er tabdraad zit, maar als dat er niet zit kunnen beide oplossingen prima natuurlijk. Iemand daar een antwoord op?
Geplaatst: 08 sep 2009 11:53
door Manta79
getver ! er zit ook nog een kit in schroefdraad, brrr, nee dan word het lastig maar niet onmogelijk ? !
Nog iets wat ik nog niet helemaal goed zie of begrijp, wanneer je een 100A dynamo hebt, hoef je dan geen mods te doen aan de dynamo ?
Je ziet ze al vanaf 63 euro op Ebay staan...
Geplaatst: 08 sep 2009 12:07
door jan
hm, ik moet geloof ik ook een andere dynamo, maakt een beetje raar geluid. welke moet ik van ebay hebben dan?
Als er dan meteen een 100A in kan is dat mooi makkelijk.
Geplaatst: 08 sep 2009 12:26
door Manta79
Geplaatst: 08 sep 2009 12:45
door Smiley
@manta,
Er moeten een paar centimeter overbrugd worden, tussen de dynamo en een uitstulping op het 2.4 inlaatstuk.
De overbrugging is kleiner op een 100a, dan een 120a.
Ik zal vanavond wat foto's posten.
Persoonlijk zit ik liever te zagen en lijmen in een stuk plastic, wat ik nog moet monteren, dan dat ik mijn dynamo aanpak.
Maar ik ben dan ook niet zo handig, en een schijtluis voor dit soort dingen.
De 100a is dus niet verplicht, alleen makkeljker passend te maken.
(als ik allerlei posts in diverse fora goed begrepen heb)
Geplaatst: 08 sep 2009 13:44
door Piet
Lijkt me een koopje, 63 euro voor een nieuwe dynamo. Opel vraag het 15voudige of zo.
Geplaatst: 08 sep 2009 14:08
door Dennizz
piet schreef:Lijkt me een koopje, 63 euro voor een nieuwe dynamo. Opel vraag het 15voudige of zo.
Piet, jij hebt de Opel prijzen door
-Bij een 120 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap) en "koel"vinnen (van aluminium)
-Bij een 100 ampère dynamo moet je wat plastic verwijderen (van de kap)
Bij beide moet je dus de weerstand uit de plastic kap frezen om ruimte te creëren. Die weerstand moet je dan dus met nieuwe draden verlengen en ergens anders plaatsen.
Geplaatst: 08 sep 2009 14:10
door Manta79
Volgens mij is het een ontstoorcondensator ! Om de vonkjes te onderdrukken. Ik heb eventueel een condensatormeter liggen mot er gemeten worden.
Geplaatst: 08 sep 2009 14:15
door Dennizz
Manta79 schreef:Volgens mij is het een ontstoorcondensator ! Om de vonkjes te onderdrukken. Ik heb eventueel een condensatormeter liggen mot er gemeten worden.
Zoiets was het wel ja

Het was iig iets om niet weg te laten! Stukje uitfrezen en intapen is misschien wel het makkelijkste...
Geplaatst: 08 sep 2009 14:44
door stefan
hoi
als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)
grt stefan
Geplaatst: 08 sep 2009 15:52
door patje
Ik heb nog een plaatje liggen voor de ecu (gesneden met laser) en een beugeltje voor oliepeilstok moet wel nog kijken wat ik indertijd ervoor betaald heb.
Indien intresse via pb
groetjes patje
Geplaatst: 08 sep 2009 17:16
door Manta79
Hoe ziet zo'n complete kit eruit ??
Geplaatst: 08 sep 2009 17:26
door Smiley
Inlaat met alle gaskets die je nodig hebt schijnbaar.
Als je zelf gaat sprokkelen, is het:
12587878 - manifold - $150.52
12589516 - c/case vent pas seal - $16.56
Optioneel, bij geen hergebruik bestaande onderdelen:
2600729 - throttle body seal - $19.48
24455112 - Gasket - $4.72 each (4 required)
(let op, zit zijn prijzen van een post van een paar jaar terug. Ik moet nog gaan speuren naar de onderdelen, en waar ze nog cheapo te krijgen zijn.)
Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?