Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14 jan 2010 21:48
door Smiley
Spider schreef:MYSPEEDSTER forum :?: :?:
http://www.myspeedster.ch/forum/index.php
Hoe goed is je frans?

Geplaatst: 14 jan 2010 22:00
door Spider
un petit peu, heh
je croix, maar technisch ja daar heb ik in het duits al genoeg moeite,
laat staan frans.

Geplaatst: 14 jan 2010 22:51
door tibby
tip
in je google infobalk op vertaler drukken :wink: :D
grtz

Geplaatst: 15 jan 2010 7:40
door Piet
Er zat toch in Belgie een heel goed bedrijf die in nokkenassen doen.

Geplaatst: 15 jan 2010 7:45
door stefan
@ piet

ik denk de firma CAT CAMS :?:








grt stefan

Geplaatst: 15 jan 2010 9:11
door Piet
ik denk de firma CAT CAMS
Ja die.

Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht dat HITec nu hun nokkenas gebruikte voor hun 300 pk set omdat er problemen zijn met de nokkenas die ze van een andere tuner gebruikte (Weet niet wie dat was). Misschien dat Maarten of Pascal er wat over kan vertellen wat al die technische bla bla kan ik nooit precies onthouden.

Geplaatst: 15 jan 2010 18:47
door tibby
Voor 1 paar Cat cams nokken heb je 2 paar Comp cams nokken :wink:
Als je even googled komen de comp cams wel goed uit de bus.(V.S.)
Als ze in de V S aanbevolen worden zullen ze hier toch ook wel door de beugel kunnen....
grtz

Geplaatst: 15 jan 2010 21:56
door Maarten
piet schreef:
ik denk de firma CAT CAMS
Ja die.

Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht dat HITec nu hun nokkenas gebruikte voor hun 300 pk set omdat er problemen zijn met de nokkenas die ze van een andere tuner gebruikte (Weet niet wie dat was). Misschien dat Maarten of Pascal er wat over kan vertellen wat al die technische bla bla kan ik nooit precies onthouden.
Hitec haalt ze er juist niet meer, vanwege kwaliteitsproblemen die ze hebben gehad.

Geplaatst: 16 jan 2010 8:23
door Piet
:lol: Oeps.

Geplaatst: 13 feb 2010 17:54
door tibby
Dag iedereen.
Mijn conclusie ivm deze nokken:
Ik vind het de moeite niet waard om er zoveel werk in te moeten steken en dan "bescheten" uit te komen. ( zie ecu gekraakt topic)
Jammer eigenlijk... :cry:
Mss dat het aan de timing ligt natuurlijk, dan wordt het een heel ander verhaal.
Conclusie: Wil je echt meer pk/koppel ga dan voor een charger of turbo.
Peter zou aan zo een project beginnen met compressor die je niet ziet zitten. (gemakkelijk voor de Belgische keuring) :D
Een project dat ik ga opvolgen in ieder geval. :D
grtz

Geplaatst: 14 feb 2010 14:58
door tibby
zie ecu gekraakt topic :D
hopelijk is het een timing issue
grtz

Geplaatst: 20 feb 2010 21:36
door tibby
Dag iedereen. Het probleem van het lage vermogen is opgelost.
De timing stond juist.
MAAR.......
Ben ik al 3maanden met een afgebroken klepstoter aan het rondrijden :shock: :shock: :shock:
Peter en Mark hadden de kleppendeksel erafgehaald en de afgebroken stukjes eruit gevist. De rest ligt in de carterpan waarschijnlijk. De schade bleef vrij beperkt buiten de stoter en beschadigde nokkenas.
Dit verkklaart dus het verhaal...
Ivm de mapping van Peter: Hij had dus de wagen vorige week gemapt met dit probleem waarvan we toen nog niks vanaf wisten en haalde toch nog een vermogenwinst eruit tegenover standaard + ik had de wagen ondanks dit voorval met de mapping door de keuring gekregen :shock:
Ik kan alleen maar zeggen : PUIK WERK MANNEN :D
EN VOORAL MERCI MERCI MERCI MERCI
VOOR MIJ UIT DE PENARIE TE HELPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 21 feb 2010 7:44
door Piet
:thumbup:

Hoe weet je dat het 3 maanden is?

Geplaatst: 21 feb 2010 8:27
door Maik
Pfoei... das niet mis.... Gelukkig is het euvel nu bekend.
Maar... hoe is de schade ontstaan? Heeft de stoter teveel voor z'n kiezen gekregen door de nieuwe nokkenas? Nokvorm te heftig?

Geplaatst: 21 feb 2010 9:50
door markv
Maik schreef:Pfoei... das niet mis.... Gelukkig is het euvel nu bekend.
Maar... hoe is de schade ontstaan? Heeft de stoter teveel voor z'n kiezen gekregen door de nieuwe nokkenas? Nokvorm te heftig?
Zeer waarschijnlijk niet exact rechtop gestaan bij het plaatsen van de nieuwe nokkenassen.

Mark