Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07 nov 2009 18:58
door Sir_Bongiovi
van een opel dealer zou je toch mogen verwachten dat ze het goed doen hoop ik

Geplaatst: 08 nov 2009 0:25
door Smiley
Sir_Bongiovi schreef:van een opel dealer zou je toch mogen verwachten dat ze het goed doen hoop ik
Niet elke opel dealer heeft toendertijd die training gekregen, alleen die die de speedster mochten verkopen.
Dat je nu met je speedster bij elke opel dealer aan kunt kloppen voor onderhoud is 1, Of het ook goed gebeurd, is 2.

Geplaatst: 08 nov 2009 9:41
door YvoTuk
niet iedere Lotus dealer heeft ook de juiste tools in huis!

Zeker niet bedoeld om een sneer uit te delen, maar er zijn nog altijd dealer die het prima vinden om de auto een half uurtje / uurtje te laten draaien om hem vervolgens te ontluchten.

Geen probleem met een alu radiator, maar met een radiator met plastic eindkapjes loop je een stevig risico dat er wat lucht in de eindkappen achterblijft. Dat zorgt voor een temperatuurverschil in het plastic en zal uiteindelijk tot een plofje leiden.

Of je ongerust moet zijn? Vraag eens aan de garage waar je dit hebt laten doen of ze een vacuum vulsysteem gebruiken voor het koelvloeistof circuit. Als dat het geval is kan je redelijk rustig onderweg. Als ze het op de ambachtelijke manier doen... viel gluck! :(

Geplaatst: 09 nov 2009 11:23
door Rob
ik vind uw 100° toch ook wel veel, ik zit meestal rond de 89-91° winter en zomer. Zelfs bij heel sportief gebruik 95-96° meer niet. De fan springt trouwens ook enkel aan als ik een tijdje stil sta met de motor aan :)