Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16 nov 2009 14:31
door allen
Kijk eens waar hij al in een spin raakt. Maw, dat had gewoon niet zo gehoeven. Gewoon remmen, daarna even terugschakelen en revmatchen was veel slimmer geweest. Heel and toe had hier niet gehoeven. Zou in zijn geval dan nog sideflippen geweest zijn en ook dat doet hij eigenlijk niet, gezien hij al de auto kwijtraakt voor hij überhaupt daar aan toe zou komen.

Vraagje. Zou z'n wagen misschien geen ABS meer hebben. Hij trapt vrijwel direct na het indrukken van de rem (of misschien wel tegelijkertijd) z'n koppeling in. Dominique misschien nog eens aan Walshy vragen wat er dan gebeurd. Ik heb m'n uitbrander al gratis gehad op Abbeville nadat ik om advies vroeg omdat m'n achterzijde steeds blokkeerde. 8)

--
Nee, klopt toch wel. Auto reed nog rechtuit voor hij die koppeling vrolijk zonder gevoel omhoog liet komen. Prachtfiguur. Imho moet hij dus gewoon remmen en daarna pas terugschakelen. Witte lijn van Stephan blijf ik ook nog wel logisch vinden. De alinea hiervoor mag vergeten worden.

Geplaatst: 16 nov 2009 15:18
door Piet
Je mag niet koppelen als je aan het remmen bent. Dat is het eerste waar Andrew op checked op de cursus. Goed gezien Allen en een van de weinige dingen die ik goed doe.

Geplaatst: 16 nov 2009 17:25
door Arno
allen schreef: dat je een koppeling wel lomp kan laten opkomen als je maar rev matched. Wat heeft dat nu eigenlijk weer met heel and toe te maken? Kan aan mij liggen hoor. :oops:
Rev-matchen is inderdaad wat je wilt. Zo min mogelijk heftige kracht-werking op de aangedreven wielen om tegen te gaan dat ze doorslippen.
(FWD: rechtdoor de greppel in, RWD: acheruit de greppel in, AWD: dwars de greppel in :D )

Hoe je dit doet is op zich niet van belang.

Heel-and-toe is echter een mogelijkheid om tijdens het remmen de rev-match te doen.

Het is niks meer als eenvoudigweg de voet waarmee je (hard) op de rem trapt even te kantelen/draaien over het gaspedaal en zo de 'blip' te geven. (oefening is daar vooral nodig om dit te doen met zo min mogelijk verandering in remdruk...)

Mijn opmerking over heel-and-toe slaat ook op de video, waarin de bestuurder met z'n voet nog op de rem gaat schakelen.

Als hij alleen even z'n gas had geblip't tijdens het remmen door z'n voet te kantelen/draaien en voor het aan-koppelen om een rev-match te krijgen, dan had de spin niet gebeurd.

Persoonlijk heel-and-toe ik overal en in zo'n beetje alle auto's. Het wordt een automatisme als je veel oefent.

Bye, Arno.

Geplaatst: 16 nov 2009 19:35
door Elise
piet schreef:Je mag niet koppelen als je aan het remmen bent. Dat is het eerste waar Andrew op checked op de cursus. Goed gezien Allen en een van de weinige dingen die ik goed doe.
Als dat niet mag, wat is dat het nut van een beetje tussengas :roll: :wink:

Geplaatst: 16 nov 2009 19:46
door Piet
Leuk geluid. :)

Geplaatst: 16 dec 2009 16:53
door Smiley

kleurencombinatie

Geplaatst: 16 dec 2009 18:17
door vauxhall

Geplaatst: 16 dec 2009 18:51
door SteV6
Smiley schreef:Een 720 op spa:
http://www.youtube.com/watch?v=EX3lycTuEIs
Ik ben geen Eau Rouge kenner, maar wild sturen, eerst de buitenkerbs en dan de binnenkerbs is zo te zien echt too much. En ik denk dat hij met de rechter achterkant redelijk hard de bandenstapel raakt ...

SteV6