Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19 apr 2005 6:13
door markv
Jans,

erg verstandig. Qua prijs/kwaliteit zitten de nitrons erg goed.

Dus je verlaagt hem 2.5cm, voor zover ik weet is de standaard rijhoogte 14cm van de speedster (gok dat de turbo hetzelfde is), dus dan kom je op 11.5cm. Hmm, en doe je dat met de standaard veren die nitron monteerd voor de turbo? Ik heb nog wat vragen uitstaan bij nitron over de veersterkte en wat zij aanraden aan speelruimte voor het instellen van de rijhoogte...

Mark

Geplaatst: 19 apr 2005 7:12
door jans
Hallo Mark

Wat ik heb gegrepen,is dat de gehele ,én dempers én veren zijn afgesteld
op de turbo :!: Voor bijv de 2.2 wordt het verhaal weer heel anders :!:
Hetzelfde geld voor bijv de elise.De hoogte is instelbaar tot - 5 cm.En de
ingaandeslag is de hardheid mee te verstellen.Zelf vind ik max 3 cm verlagen het laagste.En ze zijn ongeveer 1 kg per stuk lichter.

jans

Geplaatst: 19 apr 2005 14:05
door markv
Hi Jans,
jans schreef: Wat ik heb gegrepen,is dat de gehele ,én dempers én veren zijn afgesteld
op de turbo :!: Voor bijv de 2.2 wordt het verhaal weer heel anders :!:
Ik dacht dat alleen de veersterkte voor de turbo anders was en dat de valving van de demper hetzelfde is. Maar dat weet ik niet zeker.
Hetzelfde geld voor bijv de elise.De hoogte is instelbaar tot - 5 cm.
Hmm, dat lijkt me wel heel erg veel. Van wat ik gezien heb van de nitrons bij Arno lijkt me dat er dan niet meer mee te rijden is. En dan bedoel ik niet qua hoogte maar qua vering/demping.

Mark

Geplaatst: 19 apr 2005 14:11
door jans
Hi Mark

5 cm vind ik ook veel.Bij mij ga ik niet verder als zo ik nu rij:2.5 cm.
De standaard schokbreker is ook anders, nl de achterste zijn langer,
en 10 % harder . Dit geld ook voor de voorveren. De voordempers
zijn wel gelijk.

Geplaatst: 21 apr 2005 11:33
door Marcel
Lekker weer........dus even wezen toeren :lol:

Even langs de velgenboer die mijn velgen besteld heeft.
Vroeg wat verlagen bij hem kost, toen hij bij de auto kwam zag hij dat er al eiback veren en zoals al gezegd op het forum billstein schokbrekers onder liggen.

Klopt het dat eibach er standaard onder zit :?: of is de vorige eigenaar al bezig geweest :?:

Geplaatst: 21 apr 2005 11:45
door paul
Marcel schreef:Lekker weer........dus even wezen toeren :lol:

Even langs de velgenboer die mijn velgen besteld heeft.
Vroeg wat verlagen bij hem kost, toen hij bij de auto kwam zag hij dat er al eiback veren en zoals al gezegd op het forum billstein schokbrekers onder liggen.

Klopt het dat eibach er standaard onder zit :?: of is de vorige eigenaar al bezig geweest :?:

Marcel,

Eibach en Bilstein is inderdaad standaard, alleen nog NIET verlaagd.
Dit heeft Peter dus gedaan met zijn Speedster. (Ook met Eibach veren)

Groeten,

Paul.

Geplaatst: 21 apr 2005 16:34
door speedster
Aan stande zaterdag ga ik hem verlagen. Ik zal een paar foto's maken van hoe het zit en hoe te vervangen. Maandag ga ik naar een schade bedrijf die een nieuwe uitlijnbank heb.

Geplaatst: 26 jun 2005 19:36
door Martin
speedster schreef:Aan stande zaterdag ga ik hem verlagen. Ik zal een paar foto's maken van hoe het zit en hoe te vervangen. Maandag ga ik naar een schade bedrijf die een nieuwe uitlijnbank heb.
Hi,

Heb je al foto's gemaakt.

Gr, 8) martin

Geplaatst: 26 jun 2005 20:59
door Marcel
Hoi,

het losbouten van de schokbrekers was vrij simpel als ik het zo zag, wijst zichzelf, het moeilijkste was om de veren klein te maken, zodat de schijf die ze vasthoud eraf gehaald kon worden, de veerindrukkers die ze gebruiken voor "normale" auto's zijn te grof voor de speedsterveren, dat zijn net bromfietsveren :!: :!:

Geplaatst: 12 mar 2006 22:56
door marcel85
ik ga het ook zelf doen denk ik.. een maat van me heeft een garage..

volgens mij is het een makkie ofniet??

Geplaatst: 13 mar 2006 1:49
door Rotax
Volgens mij is het inderdaad niet de moeilijkste klus.
Maar ik ben liever lui dan moe, dus ik laat het bij Pitbox doen (er moeten toch nieuwe banden onder en uitlijnen....)

Ben wel benieuwd of ik daarna nog fatsoenlijk door mijn stad kan rijden, toch wel erg veel bulten, gaten enzo... Iemand ervaring?? (ik ga 25 mm lager dan standaard, eibachs die ik van Jans heb overgenomen)

Geplaatst: 13 mar 2006 9:37
door stevenflappy
Geen problemen en ik woon in Almere, meer drempels zijn er volgens mij niet... Kan ze gewoon op snelheid nemen!

Geplaatst: 13 mar 2006 13:00
door stef666
Rotax schreef:Volgens mij is het inderdaad niet de moeilijkste klus.
Maar ik ben liever lui dan moe, dus ik laat het bij Pitbox doen (er moeten toch nieuwe banden onder en uitlijnen....)

Ben wel benieuwd of ik daarna nog fatsoenlijk door mijn stad kan rijden, toch wel erg veel bulten, gaten enzo... Iemand ervaring?? (ik ga 25 mm lager dan standaard, eibachs die ik van Jans heb overgenomen)
Ah, Dus jij moest naar Deep. Hij vertelde me al dat er een Speedster langskwam voor verlagen, Banden en uitlijnen...

Geplaatst: 13 mar 2006 15:29
door Rotax
@flappy
Goed nieuws! Niet dat dit me tegen zou houden om die dingen eronder te zetten, dan maar om de stad heen rijden :D

@stef666
Yep, that would be me 8)
Hij vroeg al of jou kende....

Geplaatst: 15 mar 2006 22:09
door marcel85
speedster schreef:Aan stande zaterdag ga ik hem verlagen. Ik zal een paar foto's maken van hoe het zit en hoe te vervangen. Maandag ga ik naar een schade bedrijf die een nieuwe uitlijnbank heb.
peter, heb je misschien wat foto's over het hoe&wat met zelf verlagen??

en heb je de prokit eibach veren 25mm ?

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15436

ps veerklemmers heb ik al..

alvast erg bedankt :thumbsup:

vr gr Marcel