Hoi,
ik ben vanavond om 19:00 uur begonnen en 20:30 was ik bij de dynamo aangekomen.
Alles ging gemakkelijk los. Orgineel luchtfilter kan je laten zitten, alleen buis verwijderen tot aan gasklep, stekkertjes eruit halen.
Gasklep gaat ook gemakkelijk los. Voor de stekker, grijze pinnetje indrukken en stekker lostrekken.
De ecu uitboren ging bij mij erg makkelijk, het materiaal was heel zacht, eerst 3mm boor daarna 12mm, de andere is inderdaad een holle torix, de twee tegen de wand zijn inbus. stofzuiger erbij houden is wel handig. Alu blokje eraf halen en weg, niet meer nodig.
ECU stekkers opzij hangen met klittenband, richting tankdop.
benzinedamp slangetje is ook een kliksysteem, zijkanten indrukken en omhoog trekken. opzij hangen.
Losschroeven oliepijlstok niet vergeten.
De dikke slang met gele klem, daarvan moet je de gele klem samenknijpen aan de uiteindes die je ziet zitten, uit het zwarte deel drukken dan schiet hij los. Bij mij is de slang als nieuw ?
Deze slang loopt over het chasiss, die heb ik onder het chassis doorgehaald voor de lengte.
Ik had geen kabelboom over het spruitstuk, geen ti-wraps onderop, enkel het beschreven stekkerdeel die alleen vast zit aan het inlaatspruitstuk, maar ergens anders voor is, met enige kracht lostrekken, inderdaad een ribbeltjes pennetje.
En het spruitstuk eruit "frutten"... was wel even lastig. Er kan wat vuil op de randjes van de 4 openingen in het blok liggen, vis dit handig eruit en stop de gaten dicht met schone doek.
Zet de sensor bovenop over van het oude spruitstuk in het nieuwe, kan er maar alvast inzitten.
Nou komt het mooie !!! Ik wist dat ik een 120A dynamo had... de 70 foto's sessie waar er 1 van goed was......
Alleen hij ziet eruit als een 100A als je de achterplaat eraf haalt !!

heb ik straks voor jan met de korte lul zitten zagen in het spruitstuk....
^%#&%&@#
ik heb volgens het kapje een Bosch 120A bestelnummer 09 131 264
Heb is nou wel de maat van een 100A dynamo ?? Of heb ik de maat van een 120A dynamo...
Word vervolgt... ik ga vanavond of morgenochtend spruitstuk passen.
gr.
Ries
P.S. met een condensator meter gemeten en inderdaad de bestaande in de kap is 2,2 uf