Gordel lock (alternatief voor een harnas)

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hahaha, Wilbert, dat moet echt aan jou liggen hoor, mijn uitleg was echt HEEL erg duidelijk toch?? :lol:

Morgen ben ik in Zoetermeer, anders kom ik even langs om je te helpen? Of heb je het nou al geregeld? PB me anders even voor adres enzo.

gr.
Maikel
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Nou Jans, bij Wilbert zit hij er ook al weer op... ben jij nou de enige die dat niet snapt??

Ik zal het nog 1 keer duidelijk proberen uit te leggen (daarnet bij Wilbert nog even geoefend, dus ik weet het weer precies :wink: ).

1. Neem de cg-lock in den hand, en schuif het schuifje eraf door eerst het ei-vormige hendeltje te gebruiken.

2. Ga in den auto zitten en doe de riem om. Neem de schuifloze cg-lock in den hand en doe hem ACHTER je borstriem en met de klem op het randje van je gesp (van de autogordel) die in de houder (hoe heet dat ding anders, waar die rode knop aan zit? :roll: ) zit. Dan heb je nu het idee van hoe hij hoort te zitten.

3. Schroef de klem vast op de gesp, je moet hiervoor wel de gesp weer even uit de houder nemen anders lukt het niet.

4. Nu moet je alleen nog de gordel opsluiten in de cg-lock door weer dat schuifje eroverheen te schuiven. Let op dat de text "CG-LOCK" op het stickertje ondersteboven komt te zitten!.

5. Klaar is klara en brullen met die spullen...

Als je het nu nog niet kan, dan ben je echt officieel

onhandig en a-technisch :!:

:wink:
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Hallo "a"techneuten,

Ik heb vanmiddag voor Jans in 15-20 sec. zijn CG-Lock "gemonteerd". Fluitje van een cent, maar ik heb meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat ding eens goed te bekijken. Mijn vrees is dat je gordel bij regelmatig gebruik van de CG-Lock snel slijtage zal gaan vertonen. Het effect heb ik nog niet geprobeerd omdat Jans als tegenprestatie heeft geholpen met het aanpassen van enkele instelwaardes in mijn Multi-meter :lol:

Wel toont de CG-Lock aan dat goede uitvindingen zich kenmerken door eenvoud! Wie weet ga ik na wat langetermijn ervaringsberichten van jullie ook wel overstag ...

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

locky

Bericht door jans »

Hai

Moet zeggen , als je voor het eerst de gordel omdoet ,en goed strak vast maakt,nog niet direkt het gevoel hebt van ' wat zit ik nu lekker vast.
Maar als je er hard mee om de bocht gaat wordt het een ander verhaal.
Je kunt het dan heel goed vernemen dat je op de plek blijft zitten.
En dat rijdt een stuk beter.

jans
Maik

Bericht door Maik »

Dat van dat slijten zal best eens kunnen, maar dat is iets wat mij niet zoveel kan schelen, dat zie ik dan wel weer.
Voor de rest werkt het gewoon erg goed, ga er steeds meer plezier van hebben ( en nee, ik heb geen aandelen cg-lock gekocht :wink: ).

M.
Afbeelding
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Maik schreef:Dat van dat slijten zal best eens kunnen, maar dat is iets wat mij niet zoveel kan schelen, dat zie ik dan wel weer.
Voor de rest werkt het gewoon erg goed, ga er steeds meer plezier van hebben ( en nee, ik heb geen aandelen cg-lock gekocht :wink: ).

M.
Is een duur geintje hoor een gordel vervangen :?
Maik

Bericht door Maik »

Tegen die tijd (zal echt zo'n vaart niet lopen denk ik), kijk ik wel of er wat te regelen valt (2de hands ofzo).
Al kost het wat meer, dat is het mij wel waard, dit rijdt echt zoveel beter :idea:

M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Voor die gordel kapot is ,geloof het niet zo. kan geen kant op, gewoon goed recht erdoor halen.En mocht ie tussen nu en 2 jaar toch kapot gaan,
doe ik er gelijk 4 punts gordels in 180 euro.Denk dan ook maar gelijk de carbon sportstoelen.
jans
speedster

Bericht door speedster »

jans schreef: doe ik er gelijk 4 punts gordels in 180 euro.Denk dan ook maar gelijk de carbon sportstoelen.
jans
Dan heb je een goeie reden om hem te vervangen door een 4punts.
Is wel echter en mooi om te zien, maar niet ideaal als je veel kleine stukken rij.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

speedster schreef:
jans schreef: doe ik er gelijk 4 punts gordels in 180 euro.Denk dan ook maar gelijk de carbon sportstoelen.
jans
Dan heb je een goeie reden om hem te vervangen door een 4punts.
Is wel echter en mooi om te zien, maar niet ideaal als je veel kleine stukken rij.
Mijn vrouw is ook een stuk , én ook daar rij ik korte stukken op 8) 8)

jans
speedster

Bericht door speedster »

jans schreef:

jans
Het eerste is waar, maar over dat laatste loop je een beetje op te scheppen. :oops: :lol:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

speedster schreef:
jans schreef:

jans
Het eerste is waar, maar over dat laatste loop je een beetje op te scheppen. :oops: :lol:
Wacht maar tot jij 50 + bent.

jans
speedster

Bericht door speedster »

50+ :arrow: :arrow: nog even wachten.
Moet er nog niet aan denken. Iemand moet de oudste zijn op de forum. :idea: Hoe zeggen ze dat alweer, "hoe ouder, hoe ........". :lol:
Leuke toekomst voor me.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

speedster schreef:50+ :arrow: :arrow: nog even wachten.
Moet er nog niet aan denken. Iemand moet de oudste zijn op de forum. :idea: Hoe zeggen ze dat alweer, "hoe ouder, hoe ........". :lol:
Leuke toekomst voor me.
SNELLER :?: :?: :idea:

jans
speedster

Bericht door speedster »

jans schreef:
speedster schreef:50+ :arrow: :arrow: nog even wachten.
Leuke toekomst voor me.
SNELLER :?: :?: :idea:

jans
OK.
Nu 147pk en over 16 jaar. :?: Ik ga vliegen :idea:
Plaats reactie